Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 mei 2020

Silhouette ... Crea 5220 (week 19)


Toen ik een aantal weken geleden nadacht over het onderwerp dat deze week aan de beurt is, dacht ik aan mijn Pinterest sectie board "Silhouet" en daar kwam ik een zwarte kat tegen. Toen ik verder zocht, vond ik leuke afbeeldingen van een kat in een boom tegen een sfeervolle achtergrond als lucht.

Nog half met dat idee in mijn hoofd, las ik diezelfde week (16) digitaal een artikel uit dit nieuwsblad
waarin vermeld werd dat het coronavirus mogelijk uit een chinees laboratorium in Wuhan ontsnapte. Als bron werd de Washington Post genoemd. Ik haal de volgende passage even uit het artikel:

"Al twéé jaar voor het coronavirus voor het eerst opdook in China, waarschuwden Amerikaanse diplomaten voor een onderzoekslabo in de Chinese stad Wuhan. Dat labo deed onderzoek naar virussen bij vleermuizen, maar de wetenschappers gingen daarbij volgens de Amerikanen erg onvoorzichtig te werk."

Ik ben behoorlijk geïntrigeerd wat betreft dit onderwerp, en dan met name waar het virus vandaan komt en hoe het zo wereldwijd kon verspreid worden...
Dus ik lees alles wat los en vast zit, bij wijze van spreken.

Inmiddels zijn er ook weer andere artikelen verschenen die deze theorie tegenspreken, maar toen ik enkele dagen later HIER las dat de Britse minister heeft gezegd dat China lastige vragen zal moeten beantwoorden en in hetzelfde nieuwsblad HIER las dat de eerste klokkenluiders over het Coronavirus in China zijn 'verdwenen' kreeg ik toch wel een heel raar onderbuikgevoel.
Het geeft mij de indruk dat er veel meer speelt dan een besmetting op de markt in Wuhan.
Zullen we de waarheid ooit te weten komen?

In elk geval resulteerde het lezen en nadenken in een iets ander plannetje voor de uitwerking van het woord 'Silhouet'...



Met acrylverf maakte ik een dreigende lucht. Toen deze droog was, plakte ik daar een paar silhouetten van vleermuizen op.



Vleermuizen zijn toch ietwat vreemde beesten hoor. Wist je dat het zoogdieren zijn? Het zijn de enige zoogdieren die ook kunnen vliegen. Dat doen ze 's nachts, en veel mensen schrikken er van of zijn er bang van. Ze eten insecten en helaas brengen ze ook nogal eens wat virussen over.



Ik vond het ook wel passend om het beruchte laboratorium een plekje te geven op deze pagina's. Het doet misschien wat luguber aan, maar het ìs ook een ongelooflijk vreemde tijd...


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Nel


Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

18 opmerkingen:

  1. Mooie vleermuis maar die zal altijd worden gekoopeld aan dat virus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pakkend neergezet Elizabeth. Het ziet er, door die lucht, heel bedreigend uit,
    Ik vind het mooi ook door de tegenstelling licht/donker. Het witte kille gebouw hoort er echt bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt zeer actueel, je uitwerking van deze keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lugubere doet het perfect in deze uitwerking!
    De achtergrond is inderdaad mooi dreigend geworden en de vleermuizen zijn nog precies genoeg zichtbaar. Doordat het laboratorium zo mooi licht is, trekt het meteen de aandacht van het oog. Daarna worden de vleermuizen pas zichtbaar. En misschien geeft dat de weg van het virus goed weer. Al weten we natuurlijk niet waar het virus zijn oorsprong heeft. Lastig dat we dat waarschijnlijk nooit zullen weten, maar geldt dat niet voor (bijna) alle virussen? Het is een eng idee dat er misschien mensenhanden bezig zijn geweest met het maken van zoiets gevaarlijks...
    Bij ons in de wijk zijn vorig jaar vleermuiskastjes aan de muren opgehangen. Ook wij hebben er een gekregen. Ik vond het toen een mooi idee en ze deden me denken aan de zomerse (buitenlandse) avonden waarbij we genoten van de rondvliegende vleermuizen. Of ik daar nog zo onbevangen van kan genieten dit jaar???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een heel dreigende afbeelding gemaakt. Dat is dit virus ook, dus het past er goed bij.
    Hier in de wijk hebben ze heel veel vleesmuizenkasten opgehangen, want die zijn hier veel.
    Ik heb er ook eenntje hier aan de muur hangen.
    Maar wat ik begreep zijn de vleermuizen hier heel anders dan die van het virus.
    Nou, dat hoop ik dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je gedachten perfect weergegeven, uitgebeeld.
    Ik vind vleermuizen fascinerend als ze rondfladderen in het bijna-donker. Het grote witte laboratorium vind ik eigenlijk het meest dreigende op jouw pagina's, misschien omdat het zo dominant aanwezig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de verhalen over het ontstaan van het virus in een laboratorium in Wuhan ook gelezen en ook ik weet niet wat ik er van moet denken. Het doet een beetje sinister aan en juist dat gevoel heb jij perfect weergegeven op twee bladzijdes. Ik vind het ongelooflijk knap hoe je toch iedere week weer vorm geeft aan een woord. Wij zullen denk ik nooit de waarheid weten over dit virus, behalve dan dat we er mee moeten leven en het in moeten passen in ons dagelijks leven! Fijn weekend Elizabeth! Ik hoop dat je veel fijne uren op je veranda hebt! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je het prachtig gemaakt en wat heftig allemaal. Het geeft een naar gevoel als je het zo leest! Zullen wij het allemaal wel komen te weten? Wens je een goed wekend en de groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe treffend heb je deze uitwerking gekozen Elizabeth, we leven momenteel
    in een onheilspellende wereld. Het hoe of wat is één grote mysterie!!!
    Het houd ons allen bezig, en al helemaal met alle tegenstrijdige berichtgeving.
    Af en toen bekruipt me het gevoel alsof ik niet meer helder kan denken.
    Dat onbehaaglijke onderbuikgevoel is ook mij niet vreemd.
    Je uitwerking vind ik subliem, het geeft letterlijk weer de wereld waarin wij
    ons nu bevinden, een virus oorlog, zo voelt het voor mij.
    En daar hoort zeker dat beruchte laboratorium op afgebeeld te staan.
    Hoe luguber ook, je hebt het heel knap uitgewerkt.

    Wens je een fijn weekend toe,
    Lieve groet, Josephine


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt er echt een luguber verhaal van gemaakt met een evenzo luguber schilderij. Je zou er bang van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Well represent this moment that we are living,fear, uncertainty...We hope for better times..Serenity day..
    Hugs,Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel actueel, ik heb het ook gelezen. Je hebt het echt prachtig uitgebeeld, de donkere dreigende lucht met die zwarte silhouetten van de vleermuizen, hoort helemaal bij het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, inderdaad luguber. Zeker omdat we door alle berichten het idee krijgen dat we lang niet alles (mogen) weten.
    Je spread geeft het wel heel goed weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi uitgebeeld, ja wij weten lang niet alles!!
    Misschien gelukkig maar, want het zijn nu al vreemde en rare tijden!!
    Verbeeld eens als we alles wisten :(
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei, dat is een mooie maar ook wel enge afbeelding. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is best een indrukwekkende prent geworden maar inderdaad het zijn ook indrukwekkende tijden. Ik wil graag positief blijven maar ik denk dat we er voorlopig nog niet zijn. In ieder geval fijne zondag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie "enge" afbeelding in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je de dreigende lucht goed weergegeven. Ik vind vleermuizen fascinerende beestjes. Zo klein en teer en toch zo verguisd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...