Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 11 mei 2020

Borduurquiltje afgemaakt ...

Een hele tijd geleden begonnen mijn vriendin en ik aan een klein borduurquiltje. We waren in Huizen geweest bij Steekjes & Kruisjes en hadden toen een leuk uitje. Ik zie nu dat dit in 2015 was....

Hier  kun je lezen hoe we te werk gingen (en oeps.. dat was 2018).

En toen was het opeens 2020, en heel toevallig kwam dit quiltje weer boven water omdat ik stof zocht voor de rand van de klosjesquilt. En toen dacht ik 'wat is dat nou?' ... 'waarom blijft dit liggen?'...



In no time zat er een bies aan voor de rand en ik heb in een avondje de blokjes gequilt. Daarna hoefde ik alleen nog maar de bies naar achter op de achterkantstof te zomen...


Teruglezend op mijn blog begreep ik dat het eigenlijk vooral vastzat op het niet weten hoe de rand te maken... En dat was bij de klosjesquilt eigenlijk precies hetzelfde. Eigenlijk hebben veel quilts niet zoveel extra's nodig, heb ik ontdekt. Ik hoop dat dit mij helpt om voortaan niet zo lang meer iets te laten  liggen...



22 opmerkingen:

  1. Heel mooi! De rand hoeft inderdaad niet ingewikkeld te zijn, sterker nog, dat zou de aandacht van de blokjes opeisen. Goed dat je hem afgemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n eenvoudige rand is eigenlijk heel mooi vind ik. Alle aandacht kan zo naar de quilt. Dit kleine quiltje is heel mooi! Die kleine borduurtjes zijn schattig en het fijne dessin van de blokjesstofjes passen er perfect bij. Het heeft even geduurd maar je hebt nu toch maar een kunstwerkje voor aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi geworden, echt schattig met dat kleine borduurwerk erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een mooi geheel geworden in allerlei tinten blauw. Daar houd ik wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk is je quiltje geworden. Wat kunnen we onszelf soms moeilijk maken. Gelukkig is het goed gekomen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje! Herkenbaar hoor, zo liggen er hier ook nog wel wat dingen te wachten op de final touch.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk quiltje. Lekker om af te maken en nu hangt het daar leuk aan de muur en kun je er van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms gebeurd het dat iets van een handwerk waar je mee bezig bent niet af komt.
    De ene keer gaat het als een speer maar als je soms even niet weet hoe of wat verder is de kans groot dat het in een kastje of lade beland. Ik herken dat maar als je even de moed bij elkaar pakt en doorzet lukt het vaak wel. Jou quiltje is daar een goed voorbeeld van.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat ie nu toch af is, het is echt een schatje geworden.
    Op naar de volgende:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk quiltje is het geworden. Maar ik herken het wel hoor, dat het zolang blijft liggen ;-) ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is prachtig geworden. De rand eenvoudig is heel mooi anders trekt het de aandacht weg van het echte werk. Fijn dat het nu af is. Nu kun je er lekker naar kijken en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het een lieflijk klein quiltje geworden Elizabeth.
    prachtige stofjes en alles in een perfecte kleurlijn.
    Soms heb je dat iets een tijdje blijft liggen, maar deze
    quilt lag met zijn 20 blokjes te wachten op het jaar 2020,
    het moest gewoon zo zijn ;-)
    Je zal er zeker met plezier naar kijken, het is een juweeltje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig kleedje geworden. Deze rand laat de quilt heel mooi tot zijn recht komen. Nu de volgende?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat s dat een moooi quiltje en nu ineens af daar wordt je heel blij van in corona tijd merk ik dat er veel affo s tot stand komen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heb ik ook, iets tegenkomen dat er al lang ligt en ineens af maken.
    Wat een ,lief, mooi quiltje met die prachtige borduursels. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo'n eenvoudige rand zorgt er mooi voor dat de aandacht naar de quilt zelf wordt getrokken. Het is een heel leuk quiltje geworden. Ik had de neiging de foto naar beneden te willen trekken, want het tafereeltje boven op dit plankje zit er ook wel erg schattig uit. Misschien nog een fotootje van wat er allemaal voor schattigs boven op de plank staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo hebben we allemaal wel UFO's liggen denkik, maar af en toe maken we dan toch weer eens eentje af als we het herontdekken. Prachtig is het geworden! En zoals je zegt, eenvoud is dikwijls nog het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatje, die geborduurde naai attributen spreken mij erg aan.
    De simpele rand is perfect !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hè, hoe kan he nou dat ik deze blogpost gemist heb. Het is een schattig quiltje geworden. Prachtige kleur blauw en zulke leuke borduurmotiefjes.
    Gek dat soms iets zolang blijft liggen omdat je niet precies weet hoe of wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schattig quiltje, mooi die combi van quilten en borduren.
    Leuk dat het af is en je hebt er een mooi plaatsje voor :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi geworden! Leuk combi borduren en quilten.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...