Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 mei 2020

Poem/gedicht ... Crea 5220 (week 20)


Een mooi gedicht vinden is niet zo moeilijk. De uitdaging ligt meer in de manier waarop je in het in een art journal verwerkt.
Ik had al vaker gezien dat tekst in strookjes was geknipt en opgeplakt, en ik besloot dat idee deze week te gebruiken.


Als achtergrond heb ik een sfeerplaat uit een tijdschrift gekozen en deze passend gemaakt.



De rand van de pagina heb ik licht met witte gesso ingesmeerd.



En daarna kregen de tekststrookjes een plaatsje op de linkerpagina.
Hier kun je meer lezen over de auteur.


Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Albèrtje
    -  Nel


Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


19 opmerkingen:

  1. Je komt natuurlijk veel ideeën tegen, maar je moet het ook allemaal maar onthouden...
    Maar ook dit is weer leuk, het wordt veel speelser dan het gedicht er gewoon maar naast plakken.
    Probeer me wel eens voor te stellen hoe jouw "knipsel-tafel" er uit ziet, vast net zo'n bende als mijn lapjes tafel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig gedicht, een triest gedicht ook. Zo gaat het, zo zou het moeten gaan.
    Ik hoop, want hoop moet er blijven, ik hoop dat men zich ervan bewust is/wordt, dat het echt anders moet !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geheel, Elizabeth! Het gedicht en de achtergrond passen goed bijelkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst je uitwerking; weer mooi! De afbeelding past heel mooi bij het gedicht en heeft inderdaad niet veel meer nodig dan de witte gessorand. Het gedicht opsplitsen in reepjes geeft niet alleen een mooie vlakverdeling maar het geeft ook het gedicht iets extra's; het is net of de regels/woorden nu nóg meer binnenkomen.
    Het gedicht is schitterend!!! Wat geeft het goed weer hoe wij ons nu voelen en gedragen en denken. Interessant ook om meer te lezen over Kitty O'Meara en geweldig dat dit gedicht eigenlijk geschreven is nadat ze van haar man een 'zetje' kreeg.
    Dank je wel Elizabeth....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een opmerkelijk actueel gedicht. Het valt me op dat er zoveel regels en woorden beginnen met 'and'. Ik lees momenteel een boek (de vergeten soldaat) waar ook de hele tijd de zinnen met 'en' beginnen. Lastig lezen, vind ik. Ik vraag me altijd af waarom ze dit doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gekozen en uitgevoerd, Elizabeth. Perfecte achtergrond gekozen, passend bij het gedicht. Perfect gedicht gekozen, passend bij de actualiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedicht, subtiel weergegeven evenals de opmaak. Daarnaast een mooie foto van een lief zwijn, maar o zo gevaarlijk. Goed gedaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooi gedicht en o zo waar!
    Mooie combi, de wijze woorden lijken nu net van het wilde zwijn te komen, hij kijkt je ook zo wijs aan.
    Echt heel mooi uitgevoerd!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You have matched everything very well! It is current and helps to reflect...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gedicht, mooi verwerkt. Ik blijf me verwonderen dat je het iedere keer zo mooi krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedicht, daar kun je over nadenken. Mooi ook met de witte stroken papier op de donkere achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad behoorlijk actueel je gedicht en ik vind de compositie goed gelukt. En wat een gepuzzel om de zinnen weer goed onder elkaar te krijgen. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waanzinnig mooi deze uitwerking Elizabeth, en dat is deze tijd,
    zo treffend, het is een prachtig gedicht. Heel origineel om
    het in stripjes te verwerken, het geeft eden diepere lading.
    Mooi ook de afbeelding van het wilde zwijn dat je hebt gebruikt,
    alsof hij wil zeggen........laat ons leven.
    En bijzonder om te zien dat een speelse rand van gesso zo'n fraai
    effect geeft.

    Fijn weekend,
    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is een afbeelding met gedicht dat je aanraakt. Waarschijnlijk door de donkere ondergrond tussen de regels dat het je meer raakt dan wanneer het aan 1 stuk opgeplakt was geweest.
    Leuk detail....deze plaat hangt op de slaapkamer- mijn man had een vakensverzameling waaronder deze plaat.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dat weer mooi gemaakt, gedicht is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo knap dat je elke keer weer inspiratie hebt en ook elke keer weer een andere uitwerking kiest.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...