Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 25 mei 2020

Klosjesquilt is af ...


Toen ik eind April weer eens over mijn 'klosjesquilt-in-wording' blogde en zoveel geweldige tips van jullie kreeg, ging ik vol goede moed verder.
De achtergrondstof is effen blauw geworden.



Na rijp beraad besloot ik de rand van midden blauw te maken en deze af te zetten met een heel dun donkerblauw biesje.



De klosjes heb ik om en om gequilt en ik vind het prima zo. Dit quiltje is al druk genoeg.
Quilten is niet mijn favoriete bezigheid; ik vind het niet leuk en ik ben er ook niet goed in.



Bij nader inzien heb ik de donkere bies weg gelaten, ik denk dat hij toch teveel aandacht zou vragen.
De bies en de achtergrondstof heb ik toen tegen elkaar gezoomd.

En ja, wat doe je dan met zo'n quiltje? Het ligt nu op de kapstokplank boven op een dekentje...
De bedoeling was ooit om hem in de veranda te hangen. Maar ja, ik twijfel daar nu over.


22 opmerkingen:

  1. Wauw, wat is die mooi geworden! Goed dat je hem hebt afgemaakt. De blauwe rand past er perfect bij. Ik zat wel op de bovenste foto mij blauw te zoeken naar de smalle donkere bies (ben ik nou gek?), maar later las ik dat je toch had besloten die weg te laten, ik denk een goede keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het quiltje nu toch af is.
    Je schrijft zelf quiltje, dus zal het wel niet zo groot zijn. Dat kan je op de foto natuurlijk niet zien.
    Dus er lekker onder gaan liggen zal niet lukken :-)
    Op de veranda hangen is toch leuk? Maar het kan ook in de kamer, slaapkamer of de gang.
    Anders weten de poezen er wel raad mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige quilt is het geworden. Twijfel je over ophangen of de plek? Lekker ophangen, denk ik. Dan zie je hem en kun je genieten van een affo. En nu? Een nieuwe beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je klosjesquilt is mooi geworden en zeker ophangen hoor!
    Het zou jammer zijn om deze alleen maar ergens opgevouwen neer te leggen.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je hem hebt afgemaakt!
    Hihi, nadat je over het donkerblauwe biesje schreef, keek ik goed naar de foto, ik vergrootte hem zelf en vond het raar dat ik nergens het biesje zag. Nóg maar eens goed vergroten dan maar.... Ik had dus nog niet verder gelezen (mijn excuus is dat ik toen net wakker was hoor ;o)
    Wat een mooie quilt is het geworden. Doordat de stofjes zo mooi bij elkaar passen vind ik hem juist niet druk geworden. Maar ik kan me voorstellen dat dat anders voelt als je er met je neus bovenop zit. Grappig dat sommige klosjes wel zijn gequilt en andere niet.
    Begrijp ik het goed dat je op dit moment nog niet echt enthousiast bent over deze quilt? Misschien helpt het om hem even een poos uit zicht te leggen? Even afstand kan soms helpen. Maar aan de andere kant: veel complimenten kunnen juist óók weer helpen ;o) Jammer natuurlijk dat je die niet 'in het echt' kunt krijgen, maar gelukkig wel op je blog.
    Van mij krijg je in ieder geval EEN GROOT COMPLIMENT!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het heel erg leuk geworden. En net als de anderen heb ik gezocht naar het blauwe biesje wat er niet was :-) . Je hoeft het niet aan de muur te hangen je kan het ook gewoon over een rugleuning van een stoel hangen. Of op tafel als een kleedje met een mooie vaas of dienblad met kopjes en toebehoren. Het komt nog wel, heeft toch geen haast, kan je er nog even over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het quiltje is heel mooi geworden. We lezen het wel zodra je er nog een andere plek voor hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig geworden. Het ophangen waard, of over een stoel / bank, of als tafelkleed. Niet wegstoppen, kan altijd later nog. Ga er van genieten. En of het Quiltwerk nu wel of niet goed is, het is jouw werkstuk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik vind 'm ook prachtig, diep onder de indruk! Zo leuk, de klosjes, passend bij een handwerkster in hart en nieren. Heel mooi met de blauwe achtergrond. Ik dacht eigenlijk dat je quilten juist heel leuk vond, omdat je zo vaak iets over quilten schreef. Al is dat een tijdje wat minder geweest. Maar dat snap ik dus nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Patchen vind ik leuk, maar quilten/doorpitten niet...😏

      Verwijderen
  10. prachtig en wat komen er veel quilt af in corona tijd :))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattig quiltje. Maar waarom zou je het niet willen hangen waar je eerst het wilde ophangen?Gewoon doen, zo leuk!!! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vind het een zeer geslaagd quiltje geworden Elizabeth, en nat als andere
    ook al schreven was ik ook op zoek naar dat donkere biesje, haha. Eigenlijk
    inderdaad een overbodige toevoeging, nu is de rand mooi rustig.
    Zou hem zeker wel ophangen in de veranda, het geeft zoveel sfeer, en hij
    is het meer dan waard. Van mij krijg je ook een dikke pluim!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het prachtig!!
    En heel knap gemaakt.
    Het is inderdaad wel druk, maar doordat je licht blauw gebruikt hebt is het wel 1 geheel.
    Leg het maar even weg, over een tijdje is je gevoel misschien anders en hang je het wel op...... anders zal het op de kapstok ook best gezellig blijven staan😉, samen met het dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooi geworden! En idd, die donkerblauwe rand heeft ie niet nodig, mooi zo als ie is!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het quiltje is toch mooi geworden. Misschien toch wel leuk om er een tunnel achter te maken om het op te hangen. Je zult zien dat dat wel heel erg leuk is. Quilten is niet zo jou ding maar jij hebt ook wel heel veel haak en brei kwaliteiten iets wat een quiltster misschien niet heeft.
    Fijne dag.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, je klosjesquilt! Is altijd een mooi patroon vind ik, je kan dit ook breien, heb het patroon ergens, maar nog nooit eraan begonnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig geworden. Mooi ook die rustige rand eromheen. Tsja, waarom zou je hem niet in de veranda ophangen? Hij zal daar wel wat smoezelig worden misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed zeg dat je hem afgemaakt hebt! En hij is leuk geworden! Het zou wel jammer zijn als hij in een kast terecht zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het een heel mooi dekentje. En tja, wel gebruiken hoor. Anders ligt hij er alleen maar

    BeantwoordenVerwijderen
  20. rg mooi geworden! En idd, die donkerblauwe rand heeft ie niet nodig, mooi zo als ie is!

    Mega888
    SaGaming

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...