Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 oktober 2016

Update Mix 'n Match deken

Vaak is het heerlijk om iets op je eigen tempo te doen, maar soms vind ik het ook een geweldige stok achter de deur als je mee doet met een CAL In dit geval de Mix 'n Match Crochet ALong 2016 van Jolanda en Naomi.



In maart ben ik begonnen en het was werkelijk elke week een feestje als het nieuwe patroon online kwam en ik weer verder kon haken.
Helaas raakte er een beetje de klad in tijdens de zomervakantie. Dat kwam deze keer niet omdat ik druk met wat anders was, maar ik schatte de 'haakpauze' van de Cal verkeerd in.
En ja ...., toen was ik intussen weer druk met ander haakwerk, amigurumi's geloof ik ...



De afgelopen week pakte ik de deken weer op en vond ik het ook weer super leuk!
Week 32 met al die 5-dubbele stokjes was wel zwaar, maar als je steeds even wat anders tussendoor gaat doen, lukt het wel.



En vandaag is dus het allerlaatste patroon van deken gekomen. Hierna volgt de rand ...!
Oh, haken Elizabeth..............................
En toen was vanmiddag opeens het blauwe garen op; ggggrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik dacht dat ik nog een bol in de kast had liggen, maar nee hoor... Morgen maar weer even naar de Zeeman (en ik was er juist vanmorgen nog...).

Maar ik heb nog wel meer om te haken hoor!
Wat dacht je hier van? Long time no seen ....


En gisteravond rolde dit spontaan van de haaknaald af ...


Weet je waar dit het begin van is? Van de Droomdeken CAL ... Helemaal in één kleur en ik maak hem niet zo groot. Ik heb 121 steken opgezet en zie wel ..

Want er komt nòg een deken aan, de nieuwe van Jolanda en Naomi !
De Double Trouble CrochetALong 2017, met daarin naast traditioneel haken ook tunisch haken.
Wow, daar heb ik ook zin in ...
Gaan jullie ook mee doen?



25 opmerkingen:

  1. Wat heb je toch een geweldig mooi deken gehaakt Elizabeth! Mooie kleuren ook!
    Ik volg je nog steeds hoor!!
    Liefs, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lisa, leuk om weer van je te horen! Gaat het goed met je?
      Jammer dat je niet meer blogt....
      Ik mis je wel hoor!

      Verwijderen
  2. dat ziet er weer fantastisch uit! zo knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent er weer, Marjanne! Ik zag net een blogbericht voorbij komen van je... Straks eerst even lezen!

      Verwijderen
  3. dat ziet er weer fantastisch uit! zo knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die mix en Match deken is echt een kunstwerkje Elizabeth! Ben al blij dat ik vasten en stokjes kan haken, maar verder lukt niet.
    Jij heb zoveel mooie steken gemaakt.... wel volgens patroon, maar dan nog vind ik een een ware kunst om dat te kunnen.
    Genieten maar van dat moois en hopelijk hebben ze nog een bolletje blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar de steken worden zo ontzettend goed uitgelegd en vaak is er een filmpje bij... , het kan bijna niet fout gaan hoor...

      Verwijderen
  5. Je schrijft (bijna) aanstekelijk! Ik denk dan: "Wat moet ik met al die dekens?" Al zijn ze inderdaad heel leuk en inspirerend.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik denk nooit 'wat moet ik er allemaal mee ...' Er zijn zoveel goede doelen (Oost Europa, stichting koude voetjes, etc); ik blijf nooit met iets zitten!
      De Mix 'n Match houd ik voor mezelf en de groene op de foto ook. Maar de andere dekens... ?

      Verwijderen
  6. Wauw Elizabeth, wat wordt het, nee, wat worden ZE mooi! Ik vind de kleurcombinatie zo mooi van die bovenste deken!
    Ne, ik doe nooit mee met wat voor CAL dan ook, houd er niet van om te haken waar heel veel mensen tegelijk mee bezig zijn. Ik geniet wel van mijn eigen deken haken (oei, die wordt ook zo gaaf! :-D ) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, jij bent geen CAL-mens... dat weet ik. Niet achter de kudde aan... en ik snap het nog ook!
      Laat je deken maar snel weer zien, want die is vast weer gegroeid!

      Verwijderen
  7. O dear ;-) Genoeg te doen en genoeg plannen. Ik zou dol graag aan een deken beginnen, maar nu nog even niet ;) Voorlopig geniet ik nog even van alle dekens die voorbij komen. Groetjes en een heerlijk weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als jij de smaak te pakken hebt is het ook meteen raak. Het ziet er weer goed uit. leuke steken en kleuren. Veel haakplezier. gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik durfde eigenlijk niet goed je blogje te openen. Want ik loop zo ver achter en nu moet ik er toch ook eigenlijk weer mee verder gaan. Maar ik heb weer zoveel andere dingen te doen. Hij wordt schitterend. En de nieuwe deken gaat dat ook vast worden in deze kleur. Voorlopig heb ik nog geen behoefte om een andere te gaan maken. Maar dat is zo veranderd natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je deken is prachtig mooi geworden,
    best af en toe een moeilijk patroon zo te zien.
    Ja dekens krijgen altijd wel een bestemming.
    Droomdeken heb ik ook opgezet.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je toch een heerlijk enthousiast mens Elizabeth,
    en ook heel ijverig, je pak dingen die even door omstandigheden
    zijn blijven liggen weer op en vervolgens ga je als een trein, hihi

    Er is ook zoveel leuks om te doen hé, volgens mij moet een mens
    minstens 200 jaar worden om alles te kunnen doen.

    De kleuren van deze deken zijn prachtig, en de verscheidenheid
    van steken geeft zo'n fraai effect.

    Geniet van een heerlijk weekend en succes
    met de vorderingen van al jou haak projectjes.....

    Groetjes Josephine,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je deken is prachtig geworden en heeft ook mooie kleuren. Ik waag me nog maar niet aan een CAL, moet eerst maar eens afmaken waar ik mee bezig ben, maar vind ze allemaal wel heel mooi! Ondertussen geniet ik mee van jouw kunstwerken. Zo leuk!
    Groetjes,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende deken Elizabeth. Wow :-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou ik geloof datjij voorlopig genoeg te doen hebt.. Ik zag trouwens bij Wieke ook nog een leuke CAL met diverse breisteken, dat vindik ook echt iets voor jou.. dacht eigenlijk toen ik het kopje las dat je daar aan begonnen was....

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou je hebt voorlopig genoeg, heerlijk warm al die dekens en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, dat wordt een heerlijke, prachtige berg, mmmmm.....
    Plof!! Om zomaar midden in te springen :-))) Laat het de poppen niet horen :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig om te lezen hoe je met verschillende dingen en veel plezier bezig bent maar ook leuk om te zien. Je bent er maar druk mee de poppenkinderen die nieuwe kleren willen, werken aan de blokken van de DJ. en nog een mooie deken haken. Petje af. Veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie projecten! Zo komen ze stukje bij beetje toch af. Ik doe geen CAL meer, eerst die van 2013 ooit nog eens afmaken. Ik ben ook meer van de kleine projectjes, amigurumi enzo.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...