Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 24 oktober 2016

Eh ..., die zagen we wèl terug ...

Even een update over 'Hein', de buurtkater ...

In de eerste plaats hartelijk dank voor al jullie geweldige reacties!
M'n berichtje maakte ook weer andere verhalen los ..
En de tip van een waterpistool gaan we zeker opvolgen en een kattenluik dat alleen op de chips van onze poezen reageert komt er sowieso!
Ja, want we zijn dus nog niet klaar met Hein ..

Na z'n koude douche in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft hij zich niet meer laten zien, tot vanochtend vroeg ...
DH was al uit bed en hoorde Boofy heel erg grommen in de keuken. Hij zat op de mat voor het kattenluik en aan de buitenkant voor de deur zat Hein.
Je begrijpt, de deur werd snel open gedaan en gewapend met het bewuste ledzaklampje vloog DH (in pyjama...) de tuin in, Hein achterna.
Maar dat beest is ongelofelijk snel en was niet meer te vinden. Ondanks dat alle bosjes zijn afgezocht ... Zelfs aan de voorkant werd alles geïnspecteerd. Maar zonder enig resultaat.




De kan met water staat inmiddels weer klaar op het aanrecht en we smeden 'brute' plannen om dat beest nogmaals een lesje te leren.
De komende nacht houden we onze poezen binnen, gaat het luikje op standje 'wel naar binnen en niet naar buiten' en houden we de deur tussen de keuken en de hal gesloten!
Eens kijken of hij wèer in de val loopt ... Dan krijgt hij ijskoud dezelfde behandeling.

Het eten van de poezen is inmiddels helemaal weg uit de keuken en staat nu (tja, wel een beetje raar misschien) in onze slaapkamer. Maar ik denk dat het Hein meer te doen is om onze poezen dan om het voer...

Het liefst schrik ik hem voorgoed af, maar het is maar de vraag of dit gaat lukken.
Dan moet ik toch maar eens gaan praten met de buren twee huizen verderop en aangeven dat hun kater 's nachts overlast geeft en bij ons in huis zit. Mogelijk is hij niet gecastreerd en gedraagt hij zich daarom zo opgefokt ...

Nou, ik houd jullie op de hoogte van de nachtelijke avonturen van en met Hein!

21 opmerkingen:

  1. Wat een volhouder hé! Dat wordt weer een onrustige nacht voor jullie...
    Groetjes weer en sterkte in deze antikaterstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, o, wat een toestand! Ja, nieuwe buren, nieuwe kuren! Succes in ieder geval. Het is wél heel leuk om te lezen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou die kater geeft het dus nog niet op !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik van castreren van katten weet, is dat het waarschijnlijk niet zal helpen voor Hein.
    Het is gewoon een kat die de baas is in de buurt, dat zal hij blijven totdat er een kat komt die daar weer boven staat.
    Heel vaak is dat een gecastreerde poes. Dat zou je niet denken, maar dat blijken toch vaak baasjes te zijn.
    Maar die van jullie helaas niet. Er kan er ook maar één de baas zijn en dat is Hein :-(
    Misschien kunnen de buren hem in de nacht binnen houden (gaat hij vast verschrikkelijk schreeuwen bij hun in huis, of misschien wel overal plassen), dus of ze daartoe bereid zijn....
    Maar als het niet veranderd heb je ook grote kans dat jullie poezen in huis gaan plassen van de stress.
    Misschien een jachtgeweer.... ach... ook wel zielig....
    Veel sterkte vannacht.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier 3 gecastreerd katers in huis en ze zijn allemaal heel erg gekalmeerd sinds hun castratie. Natuurlijk moet er altijd een hiërarchie zijn, maar zo'n wilde stouterik als Hein zou toch iets rustiger moeten worden na zo'n operatie.
      En anders is er toch iets flink mis waar hij woont...
      Misschien wordt het beestje niet goed behandeld daar?
      Het is vooral spijtig voor de lieve katten van Elizabeth.
      Hopelijk komt er een oplossing!

      Verwijderen
  5. Straks liggen jullie voor Pampus en Hein niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is wel heel vasthoudend. Succes met jullie verder tactiek. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kun je ook niet even een camera plaatsen dan kunnen wij ook mee genieten van het nachtelijk spektakel.
    Veel succes en pas op want anders komen jullie ook nog slaap tekort.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt nog een hele staart aan het avontur. Succes, jullie verzinnen er vast iets geniaals op, ik zal het beslist lezen! (De laatste keer dat ik hier een kat snapte die zijn behoeften zat te doen tussen mijn pas gezaaide groenten heeft ook een emmer over zijn kop gehad en daarna heb ik hem hier niet meer gezien, maar wie weet als ik niet thuis ben....)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O heerlijk!! Voor mij dan, om te lezen. Voor jullie natuurlijk een heel ander verhaal. Maar ik geniet van jullie strijdlustige aanpak. Maar of het allemaal gaat helpen om hem af te schrikken... 'k weet niet hoor.... Mijn ouders hadden een monstergrote (lieve) zwarte hond, die graag in de achtertuin scharrelde, en allergisch was voor katten. Maar als hij binnen was kwamen de buurtkatten voorzichtig om het hoekje gluren en als de kust vrij was staken ze op hun dooie akkertje onze tuin over op weg naar hun huis... mijn vader heeft wat water gegooid en gespoten... Bar.
    Als ik trouwens naar die kattenkop op de foto kijk snap ik niet dat er mensen zijn die van ze houden... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje zeg wat een doordrammer die Hein, die is
    echt de baas in de buurt en behoorlijk hardleers.
    Een schot hagel in de billen zal hem doen rennen,
    ohhhhh wat zeg ik nu toch, het lijkt wel of ik kattenhater
    ben en dat is zeker NIET zo.

    Hoop als Hein deze nacht weer pogingen doet dat
    een tweede aanval van jullie kant de hersenen
    van Hein laten begrijpen dat hij maar beter uit
    de buurt kan blijven.

    Wel heel sneu hoor voor jullie lieve Spooky en Boofy,
    wonen ze net op een fantastische plek waar ze voldoende
    ruimte hebben om te scharrelen en te onderzoeken, en
    dat dit, blehhhh

    Succes vannacht, en ik kijk al uit naar het resultaat.
    Een camera plaatsen zoals Marga schrijft lijkt me ook
    wel wat, hahaha. STERKTE!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik snap nu waarom jij 's middags een dutje doet.
    Je hebt gewoon slaap tekort met al die katten taferelen.
    Het is met toch wat ook. Ben je verhuisd voor burenoverlast en vervolgens krijg je kattenoverlast.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je komt toch nog wel aan slapen toe?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was er al bang voor... ;o) Het kattenbrein werkt nou eenmaal toch even wat anders dan wat wij mensen vaak bedenken.. Overleg met de buren lijkt me een goede insteek. Dan weten ze in ieder geval wat er speelt. Onze Hein heet Willem, maar gelukkig is hij wel heel lief. Het gaat hem alleen om onze overheerlijke kattebrokken! Ook hij heeft al een paar waterbehandingelingen gehad, maar toch vind ik dat dan weer zielig ;o) Want dit is echt wel een lief beest, alleen wat brutaal en vasthoudend. Ik wens jullie veel wijsheid toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, die Hein is niet voor één gat te vangen! Alhoewel toch wel als hij door het kattenluik komt en niet meer naar buiten kan. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Spannend, ik wacht op het vervolg. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allemachtig, je weet wel dat je op het platteland woont zeg. Wat een kattengedoe. Hein is nu eenmaal de baas en zal dat ook blijven in zijn beleving, totdat er een andere kat komt die van hem wint. Dat zijn dan meestal hevige gevechten en daar zit je ook niet op te wachten. Een gesprek aangaan met het baasje van Hein is een hele goede optie. Waarschijnlijk weten ze niet eens van de overlast van Hein.
    Ik hoop dat jullie er uit komen en ik wacht in spanning af op het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh jee, oh jee, dat gaat nog wat worden. Ik ben bang dat het weer dweilen wordt vannacht! Ik heb medelijden met jullie, maar zit in mezelf ook te gieren.....sorry. ;-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh... weet je dat ik dacht bij het lezen van de naam 'Hein'; 'als het maar geen Heintje Davids is?' Sjonge jonge... ik ben benieuwd naar het vervolg. Heel veel succes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb zitten schuddebuiken van het lachen. Eerst al bij het verhaal van de onvrijwillige douche van Hein en ook bij dit verhaal weer. Het is een brutaaltje hoor. Ik zou niet weten hoe je daar nu van af komt, maar ben wel heel erg benieuwd naar het vervolg van deze poezensoap.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha ha, Hein is verliefd!
    Die schrik je niet makkelijk af.
    Succes!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...