Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 5 oktober 2016

Dear Jane blokjes

Erg hard gaat het momenteel niet met de blokjes voor mijn DJ quilt.
Eigenlijk toch best wel jammer ...

Alle blokjes van de A en B rij zijn af en ik ben nu bezig met de C rij.


Hierboven blokje C-5, en dat heet Eye of Cyclone. Het is al maanden geleden dat ik het maakte en eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over ...



En dit blokje C-7; Megan's Mountain Laurel ... Tjonge, wat een gepriegel was dat!



C-8 heet Hani's Crown en was weer een eenvoudige blokje.



En dit is C-11 Soldiers and Sailors Monument. Ook deze lag al af in het doosje.

Nu ik de map weer zie en de stofjes door m'n handen glijden, ga ik het toch wel weer leuk vinden!
Het moet toch lukken om op z'n minst elke week één blokje te maken?

Wie geeft me een boost?



16 opmerkingen:

  1. Gewoon aan het begin van de week een nieuw blokje in het zicht leggen. Dan komt het vast goed.
    Hoe krijgen ze toch al die namen verzonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is een goede tip, gewoon elke week iets voorbereiden, in jet zicht leggen en dan: inplannen! Wanneer werk je het liefst? Ben je een ochtend- of een avondmens? Op die momenten plan je een uur in, kookwekker erbij... Zo heb je heel vlug een bepaald ritme, dat werkt lekker. ( die kookwekker gebruikte ik altijd als er een quilt doorgepit moest worden, als een steuntje: als hij afloopt ga ik.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 15-minuten-regel?
    Overigens snap ik best dat het een tijd is blijven liggen. Jullie hebben een drukke tijd achter de rug!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zorg dat je een aantal al hebt voorbereid en zo kunt pakken. Met de Challenge deed ik dat meestal op woensdag of in het weekend. Heb daar ook maanden niets aan gedaan, maar heb het nu gepakt. Omdat ze al gesneden zijn, kun je zo beginnen. Resultaat 2,5 blokje in 1,5 dag. Ook deze blokjes hebben allemaal een naam. Zet hem op Bessy, je kunt het. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie lapjes, maar wat een priegelwerk. Tja en hoe kan ik je nu een boost geven om er verder mee te gaan? Elke woensdagavond DJ avond misschien? En dan krijgen wij op donderdag een update en geven je de complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben zelf niet zo van plannen en op een bepaalde dag dit of dat doen.
    Heb wel altijd blokjes geknipt klaar liggen.
    De ene dag werk ik aan de ene quilt en opeens weer een Jane blokje.
    Als je er met enige regelmaat aan werkt, komt ie best af.
    Misschien de blokjes ergens bij elkaar ophangen, of alvast wat aan elkaar zetten?
    Kom Elizabeth, we gaat er samen gezellig aan verder! :-)
    (Hoop dat ik je genoeg gemotiveerd heb)
    Groetjes, ook aan Jane,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gaat je vast lukken Elizabeth, 1 blokje
    per week, je voelt het duidelijk weer kriebelen
    je het weer ter hebt genomen.

    Deze blokjes zien er al erg leuk uit.
    Misschien een vaste dag in de week de vorderingen
    laten zien, wie weet worden het wel 2 blokjes per week.

    Volgens mij als jij ergens mee bezig gaat ga je zo
    snel als een SPEER, succes met de vorderingen.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je het weer ter hebt genomen???????????????????
    moet zijn:
    als je het weer ter hand hebt genomen.
    NEE ik heb geen borrel op, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kom op, wij willen het eindresultaat kunnen zien, dus doe maar gauw verder! ;-)
    Ik vind het allemaal al heel mooi en doe het je niet na hoor... Zou niet weten hoe ik er aan moest beginnen..
    Veel moed!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Soms gaat dat zo met de DJ,.. en dan ineens vind je weer een turbonaaldje en gaat het zo snel totdat het eventjes weer wat minder gaat,..
    Geeft niets het hoort erbij,...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie blokken weer! Dat moet inmiddels al een behoorlijke stapel zijn. Speldt ze aan elkaar en hang ze op of maak er een foto van, als je het ziet en je krijgt zin om verder te gaan is dat toch prima? Bij mij werkt druk meestal tegengesteld, ik verlies dan het plezier erin, maar een hobby hoort leuk te zijn, ontspanning te geven, geen stress (nee, ook geen lichte stress) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kleine blokjes. Wat een gepriegel, maar leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toen ik je titel las, dacht ik meteen 'ach ja! Wat leuk hier weer eens iets van te zien!'
    Misschien is het l genoeg dat je weer een eerste stap hebt genomen en komt het nu vanzelf.
    Succes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben je eenmaal weer bezig, krijg je er plezier in, en dan kan 1 blokje misschien wel 2 per week. Mooie deze blokjes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie blokjes heb je weer gemaakt.
    Het ritme komt wel weer!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een wat rustiger tempo mag best ,z iet er mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...