Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 oktober 2016

Paardrijden?



- Hé Sterre ..., lekker weertje hè...?
- O, ben jij dat Elizabeth? Dat komt dan goed uit. Ik wil paardrijlaarzen en een rijbroek ...
- Wil je gaan paardrijden?
- Ja, dûh... anders zou ik niet vragen om laarzen en een broek!


- Ik zie dat je al een lange broek aan hebt. Waarom vraag je niet aan Harm of hij je wil helpen om op Ezra te rijden?
- Dikke Doei! Dat is m'n skibroek ...
- En dan doe je daar toch je ski trui bij aan, Sterre.


- Je snapt er ook niks van hè ... Ik wil gewoon een strakke paardrijbroek en van die hoge laarzen!
- Tja, dat ligt een beetje moeilijk. 
- Hoezo moeilijk? Je kan toch naaien? En die laarzen zijn toch op internet te bestellen?
- Sterre, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zeggen ... Maar een paardrijbroek is heel strak en je moet hem over je voeten aan trekken ...


- Je bedoelt ...?
- Ja, Sterre ... Elizabeth bedoelt gewoon dat je grote poten hebt!
- Oh, dat is gemeen van je om te zeggen ..........

- Barbera, dit vind ik niet kunnen hoor. Dat kan je toch wel anders zeggen ...
- Och, d'r vriendje heeft het ook zo gezegd. Ze kan toch wel snappen dat het een probleem wordt met die laarzen en die broek, Elizabeth ...
- Welk vriendje, Barbera?
- Nou, die donkere gozer ... Je weet wel, die gluurder, die bij ons vorige huis over de poort heen kwam...


- Mmmmeh ...., mmmmeeeehhh ....
- Grote grutten! Maar dit is afschuwelijk ... Wil je erover praten, Sterre?
- Mmmmeh...... mmmmmmeeeeeeeehhhh ...

Na een uurtje werd het huilen minder.
Harm stond er nog steeds met zijn paard en ik gaf hem een knikje.


- Wil je een rondje op mijn paard, Sterre? Ik wil je wel helpen ... 


- Hoepel op jij! Ik heb toch niet naar je gevraagd! 
En zo droop Harm maar weer af en bracht hij z'n paard op stal ...


Sterre ging naar binnen, trok andere kleren aan en wurmde zich in haar roze schoenen.
Ja, het is wel echt waar dat ze grote voeten heeft. 

Het was maar goed dat ik 's avonds nog even naar zolder ging om te kijken of m'n laptop uit stond.
Oh, wat schrok ik  ...


Ik zal echt hulp voor haar moeten zoeken!


Meer poppennieuws bij:



17 opmerkingen:

  1. Aaaah, wat lief van Harm en wat een ijdele Sterre, hihi. Haar grote voeten staan haar mooi hoor. Ze staat in ieder geval stevig op de grond. Altijd positief bekijken Sterre. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chinese praktijken, o, o!
    En je kunt niet altijd krijgen wat je wilt, dat is ook nog een "dingetje".
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh oh daar moet je dus nog wat op vinden leuk blogje :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. grinnik, grinnik !

    Misschien zijn rijglaarzen iets?!(een variatie op Uggs?)
    grfrouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is toch wat met die Sterre. Altijd wat te zeuren. Mag ze op een paard, wil ze niet omdat ze geen goede kleding heeft. Net of het alleen met goede kleding kan. Laat ze toch eens tevreden zijn. Als je toch de kans krijgt om paard te rijden als meisje....
    Maar ja, het is natuurlijk niet leuk als je uitgescholden wordt om je voeten. En daar is echt niets aan te doen hoor Sterre!
    Accepteer het maar gewoon. En misschien weet Elizabeth nog wel een oplossing voor die broek. Want die is zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooohhh alweer een psychisch geval bij jou thuis, eerst oude Magda en nu Sterre weer met een minderwaardigheidscomplex. Het is toch wat....
    Is daar nou geen oplossing voor Elisabeth? Misschien een paardrijbroek met ritsjes net als met lange laarzen?
    En dan rijlaarzen met ritsjes... ja je moet er wat voor over hebben hoor, poppen hebben zo ook hun verlangens :-)
    Veel sterkte met Hein en Sterre.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pffff, wat een zorgen en problemen. Houd haar wel even in de gaten, voordat ze rare dingen gaat doen. Hopelijk is die lieve Hein een vasthouder en trekt hij haar er door heen. Succes met de dame. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohhh... schokkend!! Houd haar in de gaten, voordat ze nóg gekkere dingen doet...
    Misschien zijn 'chaps' iets voor Sterre, dan kan ze gewoon met trots verder leven op grote voet!
    Geweldig verhaal Elizabeth! :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit met een big smile je verhaaltje te lezen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een geweldig verhaal, wel even op Sterre letten hoor, zo'n opmerking kan hard aankomen, dat zie je wel! Kun jij nog iets voor haar bedenken Elisabeth, want ondanks haar soms grote mond, heb ik nu wel een beetje met haar te doen. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes en een fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach die arme Sterre leeft op grote voet en wil zo graag paardrijden met echte laarzen. Misschien kan Sinterklaas uitkomst bieden? Wie weet wat de Sint meeneemt uit Spanje voor Sterre.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach wat sneu, arme Sterre.
    Ze krijgt nog een voeten complex.
    Misschien heeft ze wat aan chaps, dan kan ze gewoon haar eigen schoenen aan.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou ja, wat een drama bij de poppen.. Ik vind het wel sneu hoor dat ze nu over haar grote voeten inzit... Volgens mij kan iemand daar best wel een oplossing voor bedenken zodat ze toch kan gaan paardrijden. misschien op Hein?? of is die te wild???

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ohhh wat is die Sterre soms een kattekoppie, maar
    aan de andere kant heb ik toch wel met haar te doen ook.
    Je zal maar zulke grote voeten hebben, tsja....daar passen
    geen rijlaarsjes overheen natuurlijk. Er zal toch wel en
    oplossing voor bedacht kunnen worden???

    Het is toch sneu dat ze nu haar voeten aan het afbinden is
    om ze op deze manier te laten slinken, ohhh ja hoor er moet
    hulp komen..........

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een drama weer! Je hebt je handen vol aan dat stel ;-) Succes met dit probleem weer aanpakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een problemen kunnen poppen toch voor hun moeders teweeg brengen! En we moeten ze steeds maar weer sussen of oplossingen zoeken, we hebben echt wel onze handen vol met hen, maar we krijgen er ook veel voor terug! En ja, ze hebben grote voeten, dat is nu eenmaal zo, hoe moet je dat weer oplossen???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer zo leuk om te lezen! En ik heb de schapen van het volgende bericht ook al gezien. Heerlijk wonen!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...