Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 27 oktober 2016

Schaopies ...

Toen we in Valkenburg waren, kreeg DH een whatsapp van Lennart, de zoon van boer Leo.
Of we interesse hadden in schapen op het weiland ...
Ik was meteen dol-enthousiast! Schapen ..., oh ... geweldig!

We moesten het hek nog wel een klein beetje aanpassen door er een extra plank onderaan te bevestigen. Anders zouden de ooien mogelijk eronder door kunnen.
Nou..., dat regelen we wel even hoor!


En zaterdagmiddag kwamen de dames hoor; negen stuks ...
Mag ik jullie voorstellen: 
 ° Abigaïl
 ° Bernadette
 ° Cecilia
 ° Dorothea
 ° Edith
 ° Fredeline
 ° Gyros
 ° Hendrika
 ° Ingeline


Dit is Gyros, net een leeuwtje ... vind je niet? Het vachtje is er onlangs af gegaan. Hopelijk heeft ze het niet koud...




En hier zie je Gyros wat dichterbij ... Het valt nog niet mee om bij ze in de buurt te komen, want dan draaien ze zich om en zodra er eentje weg loopt, gaan ze allemaal ...



Hierboven zie je Fredeline. Zij heeft een mank pootje, rechts voor ... Daarom ligt ze vaak tegen het hek aan of tegen de hooischelf. Ze kan niet lopen op het zere pootje en daarom hinkt ze op drie poten. Best zielig om te zien. Ze heeft er een spuit voor gekregen en ik hoop maar dat het beter wordt...


Elke dag probeer ik contact te maken, en hoop ik dichterbij te kunnen hopen. Maar o jongens, wat een geduld moet je daar mee hebben.
Morgen ga ik eerst een zak schapenbix halen, daar schijnen ze dol op te zijn. Maar dan moeten ze natuurlijk wel naar me toe komen en uit m'n hand durven eten ...
Het liefst zou ik zo'n schaapje oppakken en lekker knuffelen, maar dat is natuurlijk nog helemaal niet aan de orde!

31 opmerkingen:

  1. Geweldig Elizabeth, oer gezellig zo'n stel schapen
    in het weiland. Die namen SUPER, waarschijnlijk
    door jou zelf bedacht??? Kan me niet voorstellen
    dat de boer op deze namen komt.

    Ach gossie arm schaap, Fredeline met haar manke
    pootje die kan eigenlijk wel een knuffel gebruiken.
    Hoop dat de schaapjes en jullie snel goede vriendjes
    zullen worden, maar eentje oppakken om te knuffelen
    zal nog vies tegen vallen, zo'n schaopie weegt wel wat, haha.

    Weet je wat mij opvalt dat ik deze post helemaal niet
    in mijn leeslijst tegenkom, alleen nog de vorige post
    met de poppen kinders. Toevallig klikte ik om te kijken
    wat er nog allemaal bij je vorige post was bijgeschreven en
    toen zag ik e nieuwe post??? gek hé?

    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb de namen bedacht ... Ze moeten toch een mooie naam hebben!
      Tja, blogger heeft met regelmaat kuren. Zo gebeurt het vaak dat m'n blogbericht pas uren nadat ik het geplaatst heb in de leeslijst verschijnt... Raar hè..?

      Verwijderen
  2. Leuk die namen maar die kreeg je er vast niet bijgeleverd. Hou je het hele spul al uit elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, schapenboeren hebben geen namen voor de beestjes...
      Maar ik houd van namen, dus dat was snel geregeld!
      Drie van de negen schapen pik ik er zo uit, maar de rest moet nog komen...

      Verwijderen
  3. Geweldig. Schapen met prachtige namen. Ik hoop van harte dat ze je binnenkort komen knuffelen alleen ik had ooit, lang geleden ook zo'n wens. Dacht dat zo'n schaap heerlijk wollig en zacht was, maar die bleken enorm te stinken. Maar de dames die op jouw weiland logeren hebben zulke chique namen die gaan vast elke dag in bad met rozenzeep!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik weet dat ze 'stinken', alleen ervaar ik het niet zo...
      Beesten hebben gewoon hun eigen luchtje hè.

      Verwijderen
  4. Wat gezellig die schaapjes in de wei! Weet je echt welke naam bij wie hoort?
    Zal je toch eerst het nummer moeten lezen wat in hun oor staat.
    Misschien vast een jasje breien voor Gyros, anders vat hij vast kou.
    Ga maar lekker wat brokjes voor ze strooien, dan komen ze in ieder geval dichtbij en zo wennen ze dan aan je. Geduld is een schone zaak, dus gaat het je vast wel lukken.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, helaas ken ik ze nog niet allemaal uit elkaar. Drie van de negen weet ik zo te onderscheiden, maar de rest is nog lastig...

      Verwijderen
  5. Oh, gezellig! Chique namen hebben ze :-) Ben je je al aan het verdiepen in het wol spinnen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Maar of het dan wol van deze schaapjes wordt ..
      Het zou wel leuk zijn!

      Verwijderen
  6. Oh wat leuk en wat supergaaf dat jullie ze wide hebben in jullie wei. Wat leuke namen heb je ze gegeven.

    Ik ben allergisch voor lanoline (vet in de schapenvacht) en vind ze desondanks erg schattig :-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke schaapjes en fijn om te lezen dat het contact met de schaapjes eigenaar goed is.
    Wie weet kun je volgend jaar na het scheren aan de slag met eerlijke wol.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat leuk! En geweldige namen ook! Dit levert vast nog heel veel mooie verhalen op!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De boer blij met de wei en jij blij met de schaopies *Ü*
    De naamkaartjes zitten in de oren zie ik, zo kan je ze makkelijk uit elkaar houden. Gyros, hoe komt die naam nou bij dit schaapje terecht??
    Mijn ervaring met schapen roepen: natúúrlijk met wat lekkers maar tegelijkertijd altijd hetzelfde roepen (die tip kreeg ik ooit van een schapenboer en het werkt perfect). Ze komen natuurlijk niet meteen, maar als je volhoudt heb je straks een heerlijk groepje wolletjes bij het hek.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, eigenlijk heette dit schaap Ghyslaine, maar de jongens hebben er Gyros van gemaakt en ik ben bang dat ie nu zo blijft heten ...

      Verwijderen
  10. Prachtige schaapjes,..
    Wat een gezelligheid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aah, maar ik zie dat de dames toch net zo nieuwsgierig zijn als jij. Want kijk ze daar eens heerlijk bij dat hek staan en liggen.
    En voor je het weet, eten ze uit je hand.
    Oh, die namen. Hoe kom je erop.
    Als je nu de boer ook nog eens lief aankijkt, krijg je misschien volgend jaar de vachten wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat schattig schaapjes, ik ben er dol op. En wat een geweldig leuke namen heb je ze gegeven.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om schaapjes vlak bij jullie huis te hebben. Ik weet alleen niet of ik ze wel Gyros zou noemen.......
    Ben weer helemaal bij want ik zag dat ik een heleboel blogjes achterliep. Wat een verhaal over die dikke, lelijke buurtkat. Ben bang dat je er nog niet 1,2,3 van af bent. Wij hebben ook zo'n ervaring gehad. Die kat kwam zelfs bij ons op de slaapkamer als we lagen te slapen! Nu hebben we een kattenluik dat werkt op de chip van onze kat en sindsdien is het over. Hij (de lelijke buurtkat) heeft nog wel een paar keer op het luikje staan beuken maar hij had op een gegeven moment in de gaten dat hij er echt niet meer ik kon, haha. Fijn weekend en groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Officieel heet de dame Ghyslaine hoor ...
      Maar ja, een mannenhuishouden vindt dit maar niks!
      Fijn dat de bullenbijterkat bij jullie bakzeil heeft gehaald. Nu wij nog!

      Verwijderen
  14. Cursus schaapscheren? Spinnenwiel ligt nog op zolder, haha. Veel plezier met de dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel gezellig de schapen bij jullie achter. En ken je ze bij naam ook nog.
    Ik ga je deken breien, lees maar op mijn blog.
    Vind je wel goed hé
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige namen, dat wordt spinnen en breien. Heerlijk, schapen zijn leuk, geniet ervan. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Volhouden maar, je krijgt die wandelende bolletjes wol wel tam op den duur :-)
    Ik vind ze ook zo schattig! Jij woont daar toch maar goed zeg!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig dat je zo dicht bij de schapen kunt komen en dat elke dag, daar wordt je toch helemaal :) van. Doe de dames maar de groeten van mij ;)
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gyros!?! Ik deed het in mijn broek van het lachen whahahaaa (nou ja, figuurlijk dan :-)))
    Heel veel succes met het smeden van de 'schapenband'. Zeker weten dat dat gaat lukken. Met heel veel geduld én lekkers natuurlijk.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is wel heel gezellig geworden met de schaapjes bij het huis.
    Alleen de geur hè, maar ik zag al dat jij daar geen last van hebt.
    Als ze aan jullie gewend zijn en aan het lekkers wat bij jullie te halen is worden ze wel aaibaar maar knuffelen......ha ha ha.
    Fijne zondag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gezellig die schaapjes in de wei. Ik hoop dat ze gauw naar je toe komen lopen als ze je zien. Dit verhaal wordt vast vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldige dieren vind het en eenmaal ze je kennen komen ze aangedraft zodra je toekomt met iets lekkers, wacht maar af!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gezellig, die schaapjes bij jullie in de wei. Ze kennen je zo hoor, vooral wanneer je ze regelmatig iets lekkers geeft. Straks komen ze meteen naar je toe rennen zodra ze je zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je bent trouwens erg mooi gaan wonen en zo heerlijk vrij en landelijk, heerlijk, geniet er van, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...