Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 15 april 2014

Oude babyspulletjes

Bij het opruimen en verkoop klaar maken van het ouderlijk huis stuitte ik begin maart op een kartonnen koffer met babyspullen.


Aangezien m'n jongste broer van 1965 is en m'n oudste broer van 1953 zullen de spulletjes ergens tussen 48 en 60 jaar zijn!
Ik wist helemaal niet dat die koffer er was. Zo bijzonder dat dit bewaard is gebleven.



En laat ik nu in een bundeltje (met elastiekje erom) 4 paar sokjes vinden. We zijn met 4 kinderen: ik heb 1 zus en 2 broers. Ik weet bijna zeker dat mijn moeder destijds voor ieder één paar sokjes heeft bewaard.
Niemand wist er van die koffer af!


Ik laat jullie even mee kijken ...




Mijn babypop wil wel even poseren ...



Handgeborduurde lakentjes en slopen






Er zijn drie zelfgebreide katoenen omslaghemdjes en ze zijn nog helemaal gaaf!



Inmiddels heb ik alle spulletjes voorzichtig uitgewassen en liggen ze nog te pronken om de commode.
Eerst maar eens overleggen wat m'n zus en broers willen hebben....




35 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een ontzettend waardevolle vondst! Ik denk dat je hart een sprongetje gemaakt heeft bij de ontdekking :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooo, wat een schattige babykleertjes, iets om zuinig op te zijn. Echt even genieten om al dat mooi te mogen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat dit bewaard is gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is dit weer enig ,fantastische moeder die dit alles bewaart heeft voor jullie en dat wij er ook nog van mee mogen genieten maak er een dankbare dinsdag van met een gouden randje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, dat is nog eens een bijzondere vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie vondst heb je gevonden.
    en wat een leuke kleertjes zijn dit en die kleine sokjes.
    Zo lief en wat leuk dat je moeder dit heeft bewaard.
    Liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is nog eens een mooie vondst. Eigenlijk zouden die spulletjes gewoon bij elkaar moeten blijven. Geweldig en zoveel zelf gemaakt. Die moltons met dat gehaakte randje eromheen heeft mijn moeder ook nog gemaakt voor onze eerste. Volgens mij heb ik ze nog. (of niet, kan zomaar weggegaan zijn hier)
    Kan ik gelijk alles morgen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatten, Elizabeth. Luiertruitjes, pakluiers en navelbandjes... De moeders van nu weten amper meer wat het zijn... nou ja, navelbandjes wel denk ik, maar verder... De laatste pasgeborene die ik zag droeg een spijkerpakje! (ach gut, denk ik dan.)
    Het was zo echt een babytje hè, met die oude spulletjes... (sorry, ben nou eenmaal een beetje old fashioned...)
    Wat een verrassing van je moeder, met liefde bewaard. Voor jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou dat is een schat aan emotie die je gevonden hebt!
    heel apart is dat.
    geniet maar vooral van die patronen in de sokken en de gebreide hempjes ...........
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o wat ontroerend ... een ware schat heb je gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk die nostalgie hè?
    Wat genieten!!
    Maar.... raakt jouw huis nu niet zo'n beetje overvol?
    Want ik ben bang dat jij ook niet veel weg kunt doen van deze vondsten!!!

    Liefs,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verrassing op zoiets moois te vinden :))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat is dat mooi, en het ziet er allemaal nog zo gaaf uit! Leuk hoor, nooit wegdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn dat mooie vondsten, bijzonder toch dat iets van jullie zelf al die jaren zo mooi bewaard is gebleven,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel bijzonder om zo'n mooie vondst te ontdekken en in die goede conditie.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bijzonder om al die babyspulletjes zo mooi in een koffer te vinden. Echt babymode van die tijd. Jouw moeder heeft ze zorgvuldig bewaard. Dit roept vast herinneringen op.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wouw wat mooi om zo iets te vinden. Prachtig dat het zo mooi bewaard is gebleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een schat heb je gevonden. Wat een emotionele rijkdom!! Zit het met tranen in mijn ogen te bekijken.
    Veel geluk ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is een heel bijzondere vondst. Wat fijn dat je moeder dit zo zorgvuldig bewaard heeft. Heel ontroerend al die oude babyspulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dat is toch nog eens leuk dit tegen te komen , en het is nog zo mooi , die overslag hempjes zijn schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet er alles nog goed uit!! En zo mooi gemaakt!Fantastisch....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schatten heb jij daar gevonden Elizabeth! En alles zo mooi en goed bewaard gebleven, pure nostalgie weer. Dit moet je echt wel bewaren en koesteren en delen natuurlijk, want de rest zal er misschien ook wel iets van willen :-) Prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O wat lief en allemaal zo herkenbaar. Die katoenen truitjes en hemdjes zo mooi om dat te zien.
    Wat een mooie schatten heeft het huis in zich.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Owww ik zie deze post nu pas , m'n hart gaat hier sneller van kloppen wat mooiiiii en dat je moeder dat allemaal bewaard heeft , geweldig !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke verrassing om te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat is een geweldig leuke vondst! Wat een liefde voor haar kinderen spreekt hieruit. Koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een aangename zoldervondst is dat, van een verrassing gesproken! Echt iets om je leven lang te koesteren!
    Fijne paasdagen!
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je hebt een ware schatkist gevonden! Niet alleen is het geweldig dat al deze oude kleertjes zo goed bewaard zijn gebleven, er 'kleven' ook nog herinneringen en emotionele waarde aan. Het moet heel ontroerend zijn geweest om deze koffer open te maken en te bedenken dat je moeder die vol liefde heeft volgestopt. Misschien is het een idee om zo'n mooi oud omslaghempje in te lijsten? (of het als verjaardagscadeautje weg te geven aan de toenmalige dragers?)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  29. heel herkenbare spulletjes en ik ben 59 jaar oud, dus klopt precies!!!
    groetjes, Sylvia
    ps ik zie allemaal hele rare tekens, maar wat ik typ zijn gewone letters, dat is gek!! Ik hoop dat mijn reactie overkomt.......:)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. huh, na het publiceren van mijn reactie is alles weer normaal: maf!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat bijzonder is dit Elizabeth. Met hoeveel liefde heeft je moeder dit in een koffertje bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...