Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 28 april 2014

Camperreis deel 2

Weer twee dagen verder; …. we vervolgen de reis.
Gisteren (zondag) hebben we best wat regen gehad, maar dat geldt voor bijna heel west Europa.
DH maakte al vroeg z’n ochtendwandeling en daarna nuttigden we gewoontegetrouw ons luxe ontbijtje met croissants en gekookt ei!
We hadden genoeg leesvoer en handwerkjes om de dag aangenaam door te komen.
Intussen heeft Liselotte een nieuwe tuniek gekregen (en Sterre lijkt helemaal niet jaloers te zijn…):



’s Middags zijn we naar het dorp gelopen en heb ik wat plaatjes geschoten. Ik pak er alleen de 2 allermooiste uit, want het laden van de foto’s kost veel tijd en dus veel mB van het mobiele internetabonnement.






Even iets anders…
Al geruime tijd doet mijn blog ‘raar’ in de zin van dat er allemaal vreemde tekens staan in de tekst.
Dit merkte ik thuis op mijn laptop, maar op de andere pc en op de tablet was het niet aan de orde.
Nu lees ik dat een aantal van jullie dit ook hebben als ze mijn blog bekijken.
Wat het precies is, moet ik nog zien te achterhalen. Ik zal Kobus wel via het blogspotforum vragen wat er aan de hand kan zijn. Maar intussen geef ik jullie de tip om na het opstarten van mijn blog even te wachten; soms herstelt de tekst zich na een halve minuut. Opnieuw de pagina starten kan ook helpen.
Ik heb alle instellingen al diverse keren nagelopen en opnieuw opgeslagen, maar helaas helpt het niet.
Als één van jullie een tip heeft, nou… dan is die meer dan welkom!




Vandaag (maandag) zijn we vertrokken van de camping in Creglingen. Na rijp beraad hebben we onze plannen gewijzigd. We wilden graag via Oostenrijk naar Italië rijden om te genieten van de prachtige Dolemieten. Helaas is het in zowel Oostenrijk als noord Italië de komende dagen echt koud en is er volop neerslag. Het mooie weer is te vinden in Frankrijk, in de Provence.
Omdat we toch echt wel ‘mooi-weer’ kampeerders zijn, gaan we die kant op.  Lekker buiten in het zonnetje zitten hoort er voor ons toch wel bij. Een paar dagjes minder weer vinden we helemaal niet erg, maar een hele week…. , nee.




Vanavond zijn we in Zwitserland aangeland. Het regent hier als maar door.

We overnachten langs de snelweg zo’n 20 kilometer boven het meer van Genève. Ik hoop maar dat we niet gestoord worden door die Polizei, ze houden hier alles in de gaten. Geen idee of je hier mag slapen, maar er staan ook genoeg vrachtauto’s….. De chauffeurs zullen ook wel een tukkie willen doen.  Morgen (dinsdag) rijden we richting Genève en dan zetten we koers naar Grenoble.

12 opmerkingen:

  1. Leuk om je verslag te lezen.... Want ook wij behoren tot het campeervolk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi plaatsje zal dat zijn. Zo mooi die vakwerkhuizen en dat blauw zo hee mooi ertussen. Jammer dat de bergen niet doorgaan. Maar lekker weer is toch wel heel fijn.
    Hier was het vandaag weer heerlijk weer in ieder geval.
    Ik heb bij jou jou nog geen rare tekens gezien. Ik zou ook niet weten hoe het verholpen moet worden.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeft Sterre al een goed plekje gevonden zodat ze alles goed kan zien? Goede reis verder. Ik reis mee, door de foto's en verhalen.
    Groet,
    Dientje (Dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's heb je gemaakt Elizabeth! Hopelijk krijgen jullie beter weer in Frankrijk!
    Veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je dat je lekker richting de zon gaat.
    Zonde dat het in Zwitserland regent. Het meer van Geneve is prachtig als de zon schijnt. Geniet van je reis.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk op vakantie. Het is hier nog steeds droog maar er schijnen nu buien in aantocht te zijn. Mijn schilder komt niet of later ivm de buien. Ik hoop dat ze overwaaien. Goed idee om lekker de zon op te zoeken daar ben je tenslotte toch ook voor op vakantie. Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gezellig jullie zo op reis te zien, en nu maar hopen dat de buien allemaal wegtrekken en je toch nog fijn buiten kan zitten.......en ja die rare tekens zie ik ook alleen bij jou maar als ik dan nog eens klik is het weg......
    geniet maar fijn
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het fijne van een camper is dat je op iedere plek de route aan kunt passen. Goed idee om het slechte weer achter jullie te laten en de zon op te zoeken. Jammer dat het weer niet mee wil werken op jullie reis, maar er komen vast nog lekkere zonnige dagen om buiten vóór de camper te kunnen zitten met wat lekkers en een handwerkje en te genieten van het vrije leven.
    Je hebt internet op je mobiel las ik, is dat niet heel erg duur in het buitenland?
    Wat een leuke tuniek heb je gebreid, zitten de dames op het dashboard mee te genieten van de reis en de mooie uitzichten?
    Prachtige foto's heb je weer geplaatst, ik was in gedachten even helemaal in het buitenland, dank je wel!
    Goede reis nog
    (PS die rare tekens zie ik (gelukkig) niet)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk, eropuit! Ik ga mee hoor. Leuk weer eens een mooi 'vakwerkhuis' te zien, was lang geleden voor mij. Zoek maar gauw de zon op. Hij zal vast wel érgens schijnen.
    Liefs, Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om je reisverhalen te lezen , geniet er maar goed van ...

    en van vreemde leestekens op jouw blog heb ik nog niets gemerkt

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gekke tekens had ik al langer als ik jouw blog las, maar ik dacht gewoon dat het aan mij lag... Ik heb wel vaker dingen die een ander niet heeft.... Verkeerde aantrekkingskracht zullen we maar denken.
    Volgens mij Elizabeth heb je het heel best naar je zin zo saampjes in die camper!!!! Lekker tijd voor elkaar en voor jezelf!! Lekker rust nemen als je daar zin in hebt... nee, volgens mij gaat dat wel goed daar..... En trouwens, je hebt toch altijd toezicht en of gezelschap van Sterre!!!!
    Ik hoop zo dat deze vakantie je dat zal brengen waar je op hebt gehoopt!!! Want die accu zal toch weer eens opgeladen moeten worden hè? En hoe kan dat beter dan door er lekker op uit te trekken en de boel de boel te laten!! Geniet ervan!!!! Ik gun het je!!
    Hier hobbelen we de vakantie ook wel door... Beetje ups en soms een beetje downs... Maar dat hoort er gewoon bij!! Probeer positief te blijven, is wat ik mezelf en anderen aanraad!!
    Lieve groet vanuit een nat Twente!!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die gekke tekens blijven komen, gek, zou niet weten hoe het komt. In elk geval kunnen we het meeste wel lezen hoor. Mooie tuniek heb je gemaakt, let toch maar op, dames zijn snel jaloers op mekaar :-) Geniet ervan, we duimen voor mooi weer.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...