Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 april 2014

Framed Flowers 2: Februari

Het bloggen mag hier dan op een laag pitje hebben gestaan, maar intussen heb ik gelukkig nog wel met tussenpozen wat kunnen handwerken.



Dit blok van de maand februari (Gingini) kwam bepaald niet zonder moeite uit m'n handen rollen...
De kleur kiezen was niet zo moeilijk; ik laat de kleuren gelijk lopen met mijn creatief dagboek waarbij elke maand een andere kleur krijgt. Februari staat voor wit-en beigetinten.
Ook de stofjes waren snel bij elkaar gezocht. Helaas was de witte stof echt heel dun.
En het viel ook niet mee om al die hoekjes netjes te krijgen met de needle turn methode.
Ik had natuurlijk veel beter kunnen kiezen voor applicatie middels de festonsteek bijvoorbeeld!~



Maar uiteindelijk is het redelijk gelukt. Ik heb nog een extra steekje langs de delen gemaakt waardoor er wat dimensie komt. Wat ik wel jammer vind, is dat er geen work-in-progress foto's zijn....
Eén stukje is echter fout gegaan, zien jullie welke?
Ik zag het pas later, en het zit mij best....



De achterkant en rand ineen vind ik een fluitje van een cent. Dat gaat zo fijn vanuit het basispatroon!
Lekker gevoel nu dit blokje weer af is. Op naar het volgende.....


14 opmerkingen:

  1. Foutje??? Ik kan het niet ontdekken, maar zoals je ooit tegen mij zei (op het showen van mijn haaktas):"daaraan kun je zien dat het handwerk is";-)
    Ik vind het een waar kunstwerkje, doe het je echt niet na.
    Fijn weekend, doe het rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sterker nog, je schreef om exact te zijn: "Weet je, haken is handwerk, daarom mag er best een foutje in zitten. Quiltsters doen het vaak expres!" Haha, zo grappig hoe dat citaat nu naar jou toe toepasselijk is :-D Je ziet wel dat je reactie toen me goed bijgebleven is, al was het net iets anders verwoord ;-) (Het was trouwens op een bericht over alleen nog de vierkanten)

      Verwijderen
  2. Heel mooi. Ik denk dat het foutje zit in het bloemetje aan de rechterkant de onderste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een waar kunstwerkje. En hoezo een foutje. Het is gewoon prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt hoor, zie geen foutje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie stofcombinatie. Subtiel, past prima bij het patroon. Ik heb niet gezocht naar het foutje. Meestal ziet een ander het toch niet en het hoort toch, haha. Als je het zelf niet storend vind .....
    Groetjes,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Foutje of niet het ziet er erg mooi uit heel subtiel die beige tinten en past perfect bij februari.

    Lieve groeten van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een foutje vind ik niet hoor, het ziet er prachtig uit, echt mooi in die lichte tinten, perfect gekozen voor februari! Hou het toch nog maar wat rustigaan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi gemaakt hoor, het doet me denken aan de rode en witte kievietsbloemen die binnenkort weer gaan bloeien. nee, niet meer in mijn tuin, ik werd gek van die rode kevers die er op komen.
    dus geniet ik maar van jou witte.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zoek me een ongeluk naar het foutje, maar ik zie het niet! Zou dat komen omdat ik geen 'verstand' heb van appliceren of quilten of hoe het ook heet, of zou het komen omdat ik een nieuwe bril moet? ach, wat maakt het uit, ik vind dat je weer een prachtig werkstuk hebt gemaakt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh, dat ik dit berichtje gemist heb, ik vind je bloemen in wittinten prachtig. Ik had niet gedacht dat dat zo mooi zou uitpakken. En foutje..... zou niet weten waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dit toch zo knap, ik hou het bij borduren denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat mooooooooi!!! Foutjes zijn er om overheen te kijken en alleen de maakster ziet ze heel groot. Wat ik zie? Een prachtig kunstwerk in een verrassende uitvoering! Top!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...