Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 30 april 2014

Camperreis deel 4 (dag 6)


Vandaag hebben we na een regenachtige en stormachtige nacht de omgeving van het meer van Annecy weer verlaten. Maar we zitten hoog en droog en de sfeer is prima.
We genieten van de vrijheid en zetten koers naar het zuiden.
Bij Grenoble gaan we van de grote weg af en zoeken we een oud en vertrouw plekje op.
Jaren geleden stonden we op een camping aan de voet van de Alpe d’Huez. Leuk om nog eens terug te gaan en te kijken hoe het er in dit jaargetijde uitziet. Destijds hebben we vaak gepicknickt op deze col.




Maar nu ligt er sneeuw! Wat leuk, het lijkt opeens wel winter…




Maar Sterre krijgt er natuurlijk ook lucht van en wil de sneeuw in. Helaas is ze zo eigenwijs geweest om niet haar warme skikleding mee te nemen. Dus leent ze een vest van Liselotte en wil ze perse naar buiten!





Na een heerlijke lunch in de camper (buiten is het 10-14 graden), gaan we aan de afdaling beginnen.



het prachtige kerkje halverwege de col


We besluiten om nog een stukje zuidelijker te gaan en rijden van Grenoble via de N75 en een vreselijk lange bergcol naar Die. Daar waren we twee jaar geleden op vakantie in de zomer.
Ik ben daar ziek geweest van de hitte, maar nu is het er heerlijk!
Om half 7 zaten we heerlijk buiten in het zonnetje te eten…



11 opmerkingen:

  1. O jee wij zitten in Denemarken en hebben volop zomer wat een tegenstelling...fijne dagen nog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elizabeth,
    Heerlijk jouw verslag te lezen. Het lijken mijn 2 zomervakanties in omgekeerde volgorde wel. In Alpe d'Huez ben ik 2 x met wintersport geweest. Zwitserland en Frankrijk zijn mijn landen, evenals Scandinavië. Tip: in de buurt van Die is een mooie vlindertuin.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt toch veel op Oostenrijk. Zo apart, je zit zo in de winter en op dezelfde dag in de zomer. Heerlijk dat dat zo lekker kan met de camper.
    Hier hebben we vanmiddag ook weer lekker buiten kunnen zitten maar nu voelt het een stuk kouder aan.

    Groetjes Corrie.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een tip: Palais Ideal in Romain-sur-Isere. Zie mijn blog van afgelopen zomer.
    Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genieten!! En die Sterre maakt et weer een potje van, ze heeft mazzel dat haar vriendin haar kleren wil lenen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er heerlijk uit, voor ons thuiszitters!! Mooi toch altijd de sneeuw op de bergen, daar hou ik van!! Maar ben dan ook een Oostenrijkfanaat.......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt zo wel alle seizoenen op één dag! Geweldig om na de regen van de nacht door de sneeuw te mogen rijden en 's avonds lekker buiten in het zonnetje te kunnen eten. Alleen de vallende blaadjes van de herfst hebben jullie niet gehad, maar sla die maar over hoor en ga maar lekker genieten van het zonnetje. Ik zal duimen dat het vaker tevoorschijn komt.
    Bon voyage

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie het leuk samen. Eerst wat zon, dan regen, nu weer sneeuw om daarna weer in de zon te eindigen, elk seizoen komt aan bod zou je zeggen. En die eigenwijze Sterre, daar moet je wat aan doen, zomaar expres weinig kledij meenemen, het is me wat! Zo zal je in sneltempo nog nieuwe voor haar moeten maken. Veel plezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hu, nog een reactie op een oud blogje?? Ja, inderdaad!! ik las je verhaal over je borduurSAL en onderaan staan dan altijd nog wat blogverhalen, he?! En nu wij bijna in het bezit zijn van eigen camper (dinsdag!) klikte ik het nog even aan!! Ik volgde altijd jullie reis omdat wij zelf altijd nog wel een camper zouden willen. In september eentje gehuurd en nu zijn we al gezwicht.......:). Dus ga ik al je camperverhalen opnieuw lezen!!!
    Maar ik zag eerst je borduurtje, erg lief! Ben benieuwd naar hoe je verder gaat!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik weet één ding; een camper is geweldig!
      En wat gaaf dat jullie er nu zelf een hebben..., dat wordt heel veel genieten, Sylvia..

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...