Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 28 juli 2022

ICAD 2022 week 8

Nou, vooruit. dan maar... ; als jullie het dan niet erg vinden om steeds weer deze indexkaartjes voorbij te zien komen, dan komt hier week 8!


Het weekthema was deze keer 'kaarten, landschappen, geografie, cartografie, diagrammen en mind map.' Maar ik heb daar niet zoveel mee gedaan.



Dag 50: Detour (omleiding)
Voor deze opdracht heb ik wat stukjes uit de restenbak gehaald en ben ik gaan knippen om een soort van plattegrondje te maken.



Dag 51: Space
Dit begrip kun je op allerlei verschillende manieren uitwerken, maar ik dacht meteen aan de ruimtevaart. En omdat ik kaarten had zitten maken en in mijn designblok nog een pagina zat met dit soort afbeeldingen, was de keuze snel gemaakt. Maar ik heb me er wel over verwonderd wat anderen maakten! B.v. je huis, je persoonlijke ruimte die je nodig hebt of een heel abstracte weergave van het begrip ruimte...



Dag 52: Together
Een illustratie uit de Flowkalender en een streepjeslijntje van mezelf...
Ook bij dit onderwerp was het interessant om te zien waar anderen aan dachten!



Dag 53: Dawn or dusk
Ik heb heel veel sfeerafbeeldingen van zonsopgangen en zonsondergangen, maar ik wilde er nog wel iets creatiefs mee doen... Ik herinnerde me een Flow van een tijdje geleden waar een artikel in stond over het versieren van foto's d.m.v. borduren. En ook op internet was er wel het e.e.a. te vinden over fotoborduren! Ik heb voorzichtig gaatjes geprikt (maar had een dunnere priknaald moeten gebruiken) en met restjes borduurzijde rijgsteken geborduurd en weer terug zodat het een gevulde steek werd. De eindjes zijn aan de achterkant met pritt vastgeplakt.
Ik ben helemaal weg van deze techniek en jullie gaan daar nog meer van zien denk ik...



Dag 54: Wander
Ik houd van zulke weggetjes... heerlijk dwalen en dan afwachten wat er om de bocht te zien is.
Dit is een oud werkje, een aquareloefening die ik in 2003 maakte.



Dag 55: Snowflake
Ha, dat kwam goed uit! Ik had al een tijdje zoiets op mijn lijstje om een keertje te doen. Je tekent met wit vetkrijt (in dit geval een sneeuwkristal) op wit papier. Je ziet dat bijna niet, totdat je met waterverf erover heen gaat, dat hecht nl. niet op het vette krijt. En dan strooi je nog een klein beetje zout hier en daar in de natte verf en dat geeft een mooi effect...



Dag 56: Forest
Dit is een 'oudje' en die heb ik gebruikt omdat ik weinig tijd had. Bovendien wist ik ook niet wat ik anders moest maken ...

Nog 5 dagen te gaan, nog 5 keer een uitdaging....!

12 opmerkingen:

  1. Je hebt weer mooie kaartjes gemaakt met heel verschillende technieken. Ik vind de sneeuwvlokken heel mooi geworden! Maar ook het bos en het dwaalpad vind ik heel mooi geworden. De omleiding vind ik heel mooi uitgebeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist leuk, ik vond je serie met de Rolodexkaartjes vorig jaar ook geweldig om te volgen.
    Het zijn weer allemaal pareltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt er veel werk van Elizabeth en allemaal even mooi :)
    Je 'moet' het toch eerst bedenken en dan weer uitvoeren en dan gebruik je nog verschillende technieken. Ik kan me zo voorstellen dat je niet bij elk woord een,twee,drie een idee hebt.
    Je ziet dat je er plezier in hebt :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om ze hier allemaal bij elkaar te zien. Even een tip: voor het prikken van de gaatjes gebruik ik een pergamano-prikpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een uitdaging is het zeker Elizabeth, maar jij kunt dat !
    Ze zijn mooi en ook nog eens met fijne tips erbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal weg van het oudje!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Together vind ik het leuks. In gedachten zie ik de dames niet eten maar samen aan een quilt werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wander is mijn favo. Ik zie mezelf al rijden op zo’n weggetje en me laten verrassen wat er achter de bocht komt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een prachtige serie heb j er van gemaakt Elizabeth, vooral
    al je schilderwerkjes vind ik erg mooi. Die sneeuwvlokken echt prachtig.
    En de techniek van foto-borduren is inderdaad heel erg leuk om te zien
    en ook om te doen denk ik. Ben benieuwd waar je ons nog mee gaat verrassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een mooie uitwerking. Lastige opdrachten lijken het me.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi weer. Ik vind die van Space prachtig.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn weer mooi en net als Mieke vind ik die van Space heel erg mooi. Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...