Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 14 juli 2022

ICAD 2022 week 6

 Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de icad challenge, georganiseerd door Daisy Yellow.

De letters ICAD staan voor Index-Card-a-Day en het is een creatieve uitdaging in de maanden juni en juli.
Dat betekent dat je 61 dagen iets maakt op een indexkaart/ systeemkaart. Er zijn dagelijkse onderwerpen die worden aangereikt en wekelijkse thema's. 
Het is erg leuk om te doen en ook behapbaar, Ik merk dat het goed is om een beetje uitgedaagd te worden.
Ik laat vandaag week 6 zien.


Dag 36: Mysterious
Zaterdag komt altijd de nieuwe lijst met prompts voor de volgende week en ik had al gezien dat er 'mysterious' op stond. Lastig woord om uit te beelden en ik had nog geen idee.


Maar zondag in de kerk preekte de dominee uit de eerste brief aan de Thessalonicenzen, hoofdstuk 1 waar de gemeenteleden zich afkeren van o.a. het dienen van allerlei goden die op de berg Olympus woonden. Hij noemde dit een mysterieuze berg in mist gehuld...
Tadaa, daar had ik mijn invulling!



Ik printte wat plaatjes van internet en zocht een passende gelliplate achtergrond om te gebruiken.
En toen zag ik opeens dat de afdruk links best mysterieus aandeed...



Wat nu? Ik besloot beide te doen, dus vandaar de twee uitwerkingen.
En ik weet nog steeds niet naar welke mijn voorkeur uitgaat...



Dag 37: Gelato
Hierbij dacht ik meteen aan mijn Gelatos krijtjes, maar dat konden ze toch niet bedoelen... En nee hoor, gelato is ijs!
Tijd om weer eens te tekenen en de stiften te gebruiken.



Dag 38: Turquoise
Bij deze opdracht heb ik gespeeld met een modefolder. Onderaan hield ik een stukje over en dat heb ik weer gebruikt om òp de jurk te plakken. De vlinder komt uit de voorraad.



Dag 39: Geometric
Het materiaal dat voor deze dag is gebruikt komt uit een Flow magazine.



Dag 40: Ink
Van de Minimal Magic Art Class van Laura Horn had ik nog wat restmateriaal liggen en dat heb ik kunnen gebruiken voor dit kaartje.



Dag 41: Verdant
De stempel op het midden van de kaart is een oude schoolstempel. Ik heb daar 2 dozen van en gebruik ze te weinig 😉, terwijl ze eigenlijk heel geschikt zijn om kaarten mee te maken!
De strookjes papier in groentinten zijn op maat afgescheurd. Het idee is niet van mezelf, maar ik heb een keertje een kaart langs zien komen met deze techniek.



Dag 42: Ombré
In eerste instantie las ik 'ombre' en dat is een zacht bruine geelachtige kleur. Maar toen ik googelde kreeg ik meteen allerlei dames met gemengd kleurig haar te zien, terwijl ik niet eens het accent aigu had getypt...
Ik had geen zin in die haren, dus het werd wel een verloop en dan ook nog in de bedoelde zachtbruine kleur. Een afbeelding in de Kampioen was daar goed voor en ik sneed er reepjes van.
Als je goed kijkt, zie je links een hond... en rechts de buste van een vrouw.


10 opmerkingen:

  1. En je hebt weer 8 kaartjes gevuld. Ik vind de tweede erg misterieus, goed gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze week vind ik INK het mooiste, maar de ijsjes het lekkerste natuurlijk :-)
    Als ik moet kiezen tussen jouw twee mysterieuze kaartjes vind ik de onderste het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die berg kaart is echt zo mooi, maar die ijsjes is ook goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mysterious vind ik de tweede het mooist. Maar ze zijn natuurlijk allemaal heel leuk en weer heel creatief bedacht en gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om hier wat uitgebreider te lezen hoe je deze kaartjes maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooie serie is het geworden. Ik vind de 2e Mysterieus het mooist. Je mag de dominee wel bedanken voor zijn lezing. Grappig is dat. Geen inspiratie hebben en dan door een woord / ding weet je het ineens. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest Eizabeth, ook ik vind
    de tweede Mysterious het mooiste en Ink is in deze serie mijn
    absolute favoriet. Wat is die oude schoolstempel prachtig, en
    zou zeker die soort stempels vaker gaan gebruiken. Heel verfijnd
    komt het over maar misschien zijn er veel verschillen in je voorraad
    Op na de volgende serie........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk om jezelf uit te dagen met iets wat je op weg helpt.
    Zo werk ik voor mijn kaartjes graag met Sketches, zodat ik een idee heb hoe ik mijn papiertjes neer ga leggen. Of juist met een thema, zodat ik een idee heb waàt ik ga gebruiken. Precies wat jij doet met deze kaartjes dus
    Ik vind het 2de kaartje mysterieus het mooist, omdat ik vind dat ik daar zelf heel veel invulling aan kan geven (wat zie ik, hoe is het gemaakt, wat bedoel je, enz)
    Leuk hoor ik zo bezig te zijn en aan het eind van de rit zoveel leuke creaties te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wéér heb je het voor elkaar.
    Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al je kaartjes zijn weer leuk gemaakt, zo verschillend. Ik ben deze keer snel afgehaakt, geen inspiratie. 🤨
    Groet, Angela

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...