Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 20 juli 2022

ICAD 2022 week 7

Ik hoop maar dat jullie het niet zat worden om steeds mijn kaartjes voorbij te zien komen. 
Maar ik blijf ze toch maar per week hier op mijn blog zetten; dat is leuk om later eens terug te kijken. Voel je echt niet verplicht om elke keer te reageren hoor!



Voor de nieuwkomers;  dit jaar doe ik voor het eerst mee met de icad challenge, georganiseerd door Daisy Yellow.
De letters ICAD staan voor Index-Card-a-Day en het is een creatieve uitdaging in de maanden juni en juli.
Dat betekent dat je 61 dagen iets maakt op een indexkaart/ systeemkaart. Er zijn dagelijkse onderwerpen die worden aangereikt en wekelijkse thema's (deze week is dat mixed media). 
Ik laat vandaag week 7 zien.



Dag 43: Scrabble
Ik wist dat ik nog wat scrabble stickertjes had liggen, maar helaas waren het er minder dan gedacht. 
De spreuk staat op het prikbord dat we in de veranda hebben hangen, en ja... over de invulling hoefde ik niet lang na te denken...



Dag 44: Whimsical (grillig, eigenaardig, wispelturig)
Ik ben altijd weg van dit soort naïeve huisjes en boompjes en tekende ze eerst met potlood. Ze zijn met waterverf geschilderd en de accenten zijn met een witte Posca pen gemaakt.



Dag 45: Travel
Een tijdje geleden had ik al wat vormen geknipt uit een oude landkaart. Dat noemen ze tegenwoordig 'map art'. De koffer bewerkte ik weer met de Posca pen. De achtergrond is een stukje inpakpapier.



Dag 46: Orange
Niet mijn meest favoriete kleur, maar toen ik wat stukjes papier had verzameld in deze kleur en nog een goudsbloem vond, was de collage snel gemaakt.



Dag 47: Spin or spinner
Dit vond ik een lastig onderwerp en ik had verschillende ideeën, maar één voor één vielen ze weer af.
Ik heb mijn nieuwe waaiervormige penseel gebruikt in combinatie met aquarelverf. 



Dag 48: Chevron
Bovenstaand kaartje is gemaakt met kleurpotlood en ik heb me laten inspireren door een bestaand werk, maar ik kon de maker niet meer vinden...



Dag 49: Wallpaper
Deze collage is gemaakt m.b.v. een folder van Loods 5


Zo, het begint op te schieten... nog 12 dagen te gaan en dan is deze challenge ten einde.


13 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze weer mooi en kunstig gemaakt. De kindertjes zo vertederend. Deze springt er voor mij uit. Lief en kunstig zitten ze weer in elkaar en nee ik ben ze echt niet zat :))((

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, ik vind het juist heel erg leuk om te zien wat je bedacht en gemaakt hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij mag je ook doorgaan met bloggen over de Challange. Het blijft altijd leuk om te lezen hoe je tot een product komt. Wat worden de jongens alweer groot, nr. 43. De volgende vind ik ook prachtig, ik heb ook wel wat met het naïve. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je helemaal niet vervelend. Het is juist genieten van al het moois dat je maakt. Deze keer vind ik de laatste het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk steeds om je uitwerkingen te zien! Het is heel erg afwisselend, jij bent zeer veelzijdig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent weer lekker bezig geweest met leuke ontwerpen bij de verschillende onderwerpen.
    Zoals elke week maak ik een keuze welke ik het leukst vind.
    Deze keer is dat Whimsical.
    Vind de huisjes zo leuk getekend, leuke kleurtjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het altijd leuk om jouw blogs te lezen en te bekijken wat voor moois je weer gemaakt hebt. Deze icad's vind ik ook allemaal weer erg mooi. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk om je kaartjes te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik kijk ook telkens weer vol bewondering hoe je zo'n week weer
    uitwerkt, vervelen doet het zeker NIET. De eerste prachtig met de
    kinderen, en wat worden ze al groot. De naïeve huisjes en boompjes
    vind ik prachtig geworden, daar hou ik ook erg van. Travel, wat een
    origineel idee om vormen uit een landkaart te knippen, 'map art'
    daar heb ik nog nooit van gehoord maar dat is het wel natuurlijk.
    Orange ookniet mijn favo kleur maar het is een goed geslaagde ICAD.
    Je waaiervormige penseel creatie vind ikknap gemaakt. Best heel
    lastig om deze ronde vormen zo mooi te maken, het moet toch ongeveer
    in één vloeiende beweging zo'n fraaie cirkelvorm krijgen en dat is je
    perfect gelukt. Het visgraat motief heeft een mooie kleurenonbinatie.
    En de Wallpaper uitwerking vind ik SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oef wat een uitdaging ben je aangegaan. Ik ben al een poos niet in blogland geweest en ben weer wat aan het bijlezen. Je maakt er elke dag weer mooie schilderijtjes van. En ook je hexagonnen beloven een lieve deken te worden. Tot gauw.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind altijd dat je zo creatief kan zijn met kaarten maken, echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het blijft leuk om je kaartjes elke week te zien, ook al heb ik ze op Instagram al voorbij zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...