Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 juni 2022

Een nieuw dekentje

Toen de zigzagdeken Dolfijn af was, mocht ik van mezelf weer met een nieuw dekentje beginnen.
Ik vind het heerlijk om te haken; vaak even tussendoor, tijdens de koffie, of 's avonds als we iets kijken.
Nu lagen er nog 2 dekentjes, maar de één is echt een winterdeken en de ander is de Alison&Mae deken, die uiteraard prachtig wordt, maar geen uitdaging vormt. Nou ja, alleen de uitdaging om hem af te maken...

Bij The Stitchin' Mommy zag ik een leuke deken, de Shell Stitch Baby Blanket.
En ik had daar in elk geval het Flamingo kleurige garen voor bedacht om te gebruiken, misschien gecombineerd met ecru en donkerrood. 
Ik startte met de deken...


Op de foto lijkt het best leuk, maar in werkelijkheid is de Flamingo kleur bijna neon en het was spuuglelijk met dat ecru garen erbij.


Ik probeerde nog een andere combinatie, maar dat was het óok niet...
Zodra ik meer toeren met Flamingo haakte, werd het zo overheersend.
Je denkt dat je een leuke combi hebt als je de bollen bij elkaar houdt, maar in het dekentje viel het zò tegen!


Er gingen heel wat fotootjes heen en weer naar Corrie, met allerlei kleurencombinaties...
En toen eerst maar eens een nachtje slapen. De volgende dag trok ik alles uit wat hierboven te zien is en koos ik een ander patroon.


Het werd de Summer Mist Throw en ook al vond ik het eerst wat gewaagd met deze kleuren, het viel meteen goed uit!

De kleuren worden heel consequent afgewisseld en niet elke toer is hetzelfde. Dat vind ik leuk, want het moet een beetje afwisselend zijn. Ik gebruik ook twee verschillende haaknaalden, nr. 5 en 5,5 omdat er toeren zijn waarbij je extra steken hebt en daarna weer gaat minderen.


Nou, hij gaat lekker zoals je ziet... Er is alleen één probleempje (het zal weer eens niet:)... ik heb te weinig lila garen. Maar gelukkig heeft Corrie een halve bol voor mij, maar eerst moet zij dan hàar dekentje weer afhebben. 
Ik zit nu op driekwart van het dekentje en wacht geduldig af...
Er liggen gelukkig nog meer handwerkjes!


13 opmerkingen:

  1. Goed dat je gestopt bent en voor een nieuwe combi hebt gekozen. Deze is erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de nieuwe vind ik ook echt mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een gewaagde combinatie, maar het wordt wel heel leuk. En het belangrijkste: je hebt er plezier in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste combinatie is inderdaad veel mooier. Dat is het voordeel van met lapjes werken, die kan je eerst gewoon geknipt neerleggen en kijken hoe het wordt.
    Jij moet eerst een stukje haken, en dan uithalen.
    Maar nu is het erg leuk, even wachten en dan krijg je hopelijk wat garen er bij.
    Gelukkig heb je nog meer werkjes, wij zitten nooit verlegen om een werkje hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kun je je soms vergissen. Op de bol lijkt iets wel aardig, maar zodra je het verwerkt ... Het nieuwe patroon vind ik leuker dan de 1e. De samenstelling van de kleuren is prima. Gelukkig heb je een maatje die ook veel met garen bezig is, dan kun je nog eens een restje scoren, haha. Het wordt weer een prachtige deken. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat maakt inderdaad verschil! Toen ik de bollen bij elkaar had gelegd, leek het best oké...

      Verwijderen
  6. Oh oh wat een gedoe maar ik snap het wel. Als je zelf niet tevreden bent dan komt het niet goed. Nu vast wel mooie kleuren combi zo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kleur-combi heb je nu uiteindelijk gekozen. Wel eerst veel werk verzet, maar als je niet tevreden bent, tsja, dan uithalen en opnieuw beginnen. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het laatste patroon vind ik ook het mooiste en deze kleuren-combinatie
    is heel fraai. Het oogt nu als rustige kabbelende golven. Hoop dat Corrie
    nog genoeg overhoud zodat jij dit denkentje naar wens kan voltooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat Corrie er is :-) Heel erg leuk, dit dekentje, om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vrees dat ik het Flamingo-garen helemaal niet mooi vind. Het tweede patroon is mooi en lijkt me lekker weg te haken met naalden 5 en 5,5. Wel jammer natuurlijk dat je even niet verder kunt, maar goed voor je andere work in progress.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig wordt dit nieuwe dekentje, mooie kleurtjes ook, fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kleuren zijn het uiteindelijk geworden, dat haakt meteen vrolijk weg :)
    Ik hoop dat het garen van Corrie voldoende is zodat je het dekentje af kan maken.
    Wat kleuren toch doen!! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...