Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 30 juni 2022

ICAD 2022 week 4

Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de icad challenge, georganiseerd door Daisy Yellow.

De letters ICAD staan voor Index-Card-a-Day en het is een creatieve uitdaging in de maanden juni en juli.
Dat betekent dat je 61 dagen iets maakt op een indexkaart/ systeemkaart. Er zijn dagelijkse onderwerpen die worden aangereikt en wekelijkse thema's. 
Ik laat vandaag de 4e week zien.


De prompts voor deze week en de weekthema's...



Dag 22: Pineapple
Ik maakte een eenvoudig collage m.b.v. plaatjes uit een bullet journal en bracht accenten aan met de Tombow marker.



Dag 23: Purple
Geïnspireerd door Kate Hadfiels maakte ik deze driehoekcompositie. Eerst met potlood getekend, daarna de lijnen over getrokken met de Tombow pen en de vlakken ingekleurd met stiften.



Dag 24: Print
Een print is voor mij een afdruk, en die maak ik heel graag met de gelli plate. Je kunt in de verf ook structuur aanbrengen met allerlei hulpmiddelen voordat je de afdruk maakt. Ik heb wat restjes gebruikt en er een collage van gemaakt.
Het plan was om ook nog iets met een stempel erbij te doen, maar ik vond het genoeg.




Dag 25: Portmanteau
Van dat woord had ik nog nooit gehoord. Vertaald betekent het 'samentrekken'. Het stukje tekst heb ik overgenomen van internet en ik heb er een plaatje bij gezocht van de bedoelde Engelse koffer met twee gedeelten. De achtergrond is gemaakt van restjes.




Dag 26: Poem
Tja, waar zou ik eens een gedicht over plaatsen? Op dat moment kwam onze Spooky net binnen lopen en toen was de keuze snel gemaakt. Een foto van Spook kon natuurlijk niet ontbreken. De achtergrond is gemaakt met plaatjes uit een Bullet Journal van de Action.



Dag 27: Plaid
Ik houd heel erg van dekentjes en haak ze ook graag zelf, dat weten jullie wel. Maar ik bewaar ook sfeervolle afbeeldingen van dekens en soms print ik deze plaatjes uit om mijn Bullet Journal mee te illustreren. 
Ik heb een digitale collage gemaakt met een aantal van deze plaatjes.



Dag 28: Parachute
Ik zat een beetje aan te hikken tegen deze opdracht. Want ik wist niet hoe ik dit moest vormgeven, terwijl het toch geen moeilijk onderwerp is.
Toen ik in een oude Flowkalender zat te bladeren vond ik dit plaatje (onderste helft van het kaartje). 
De lucht heb ik daarboven grijs gemaakt (pastelkleurpotlood) en het lijkt nu net alsof er nog water achter de bergen is...
De parachute is uit verschillende stukjes papier geknipt en de delen zijn geaccentueerd met de Tombow marker.

Op naar week 5!

11 opmerkingen:

  1. Heel uiteenlopende invulling van de opdrachten, leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap. en zo verschillend zijn ze . Mooi resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het allemaal weer mooi bedacht en gemaakt Elizabeth.
    Vind het altijd leuk om te bekijken welke ik het leukst vind.
    Deze keer is dat "Print". Merk wel dat ik vaak op een blauwe afbeelding val. Zit nog een beetje in mijn blauw periode denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn weer prachtig. De Parachute vind ik mooi gemaakt. Dat zo'n koffer zo heette wist ik ook niet, reiskoffer zou ik zeggen, maar dan voor een grote reis. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat wen leuke uitdaging weer. Ook deze keer heb je er weer veel werk aan gehad. Maar het ene is nog leuker dan het ander. Knap dat je zoveel technieken kent en gebruikt. Ik vind het heerlijk om te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie invulling heb je gegeven aan deze lastige opdrachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent er wederom weer heel goed in geslaagd Elizabeth, echt prachtig
    hoe je alles weer hebt uitgewerkt. Mijn favoriet van deze week is PRINT.
    Die kleuren bij elkaar zijn echt SUPER mooi, maar zeker ook hoe je e
    compositie hebt samengsteld, heel fraai!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend, je hebt je tijd goed besteed !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk uitwerkingen van de prompts, de paarse tekening is deze week mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend, je bent goed geslaagd. Erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...