Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 16 juni 2022

ICAD 2022 week 2

 Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de icad challenge, georganiseerd door Daisy Yellow.

De letters ICAD staan voor Index-Card-a-Day en het is een creatieve uitdaging in de maanden juni en juli.
Dat betekent dat je 61 dagen iets maakt op een indexkaart/ systeemkaart. Er zijn dagelijkse onderwerpen die worden aangereikt en wekelijkse thema's. 




Ik gebruik kaartjes van A-6 formaat (kaartmodel 10 x 15) en werk met de dagelijkse onderwerpen. 
De thema's bekijk ik ter inspiratie en soms pik ik er iets uit.
Elke donderdag laat ik de kaartjes zien die ik in die week heb gemaakt.
Het is de bedoeling dat de hele verzameling in een speciaal doosje komt, waarin de kaartjes rechtop kunnen staan. 


Dag 8: Pictogram
Hier heb ik me een beetje gemakkelijk vanaf gemaakt met een printje van dagritme kaarten voor kinderen op school...




Dag 9: Found
Het gebeurt nogal eens dat DH iets kwijt is, maar na verloop van tijd komt het vanzelf weer tevoorschijn uit één of ander laatje...
Achtergrondpapier is gemaakt met de gelliplate, het kastje is geknipt uit design papier, het 'gevonden' voorwerpje is van metaal en vastgeplakt.



Dag 10: Rubik's cube
Ja, ik heb zo'n ding in de kast liggen en van tijd tot tijd ben ik er uren mee zoet. Soms kom ik behoorlijk ver, maar ik heb hem nog nooit helemaal 'goed' kunnen maken. Ik heb ook deze kleinere versie.
Ik heb allemaal kleine vierkantjes geknipt in de kleuren van de plakkers op de vlakken. De kubus heb ik geprint en m.b.v. tweezijdig tape iets laten 'zweven'.



Dag 11: Rainbow
Met mijn Gelatos Sticks kleurde ik van bovenaf tot ergens halverwege streepjes. Ik liet er druppels water van bovenaf overheen gaan en zo ontstond het wazige effect. Details zijn aangebracht met een zwarte Tombow marker.



Dag 12: Blueprint or cyanotype
Een blauwdruk wordt gemaakt m.b.v. cyanotypie (fotografisch proces waarbij na ontwikkeling een blauwe afdruk ontstaat). De lijnen zijn wit en de achtergrond kleurt blauw door het gebruik van cyanidezouten. Ik wist dat allemaal niet zo precies hoor, maar heb het opgezocht.
Op een wit kaartje tekende ik een 'bouwsel' en met Pritt lijmde ik een stuk blauw vloeipapier erop.
Daarna heb ik met de naaimachine de lijnen gestikt. Voor de afwerking gebruikte ik een witte Posca pen.



Dag 13: Toy
Ik wilde een bal tekenen met gekleurde vlakken en zocht achtergrondpapier in de map met gelliplate-prints. En toen kwam ik dit groene zeshoekpapier tegen; ooit gemaakt m.b.v. een sjabloon en de gelliplate. Het deed me natuurlijk direct aan een voetbal denken...
De randen zijn bewerkt met een inktkussentje en de achtergrond uit de voorraadmap.




Dag 14: Mood board
Eigenlijk had ik groen in mijn hoofd, want dat is toch wel mijn favoriete kleur samen met blauw...
Maar in een VT wonen vond ik een aflevering over grijzen, en omdat deze allerminst saai zijn en prachtig uitkomen met poedertinten werd het dus iets heel anders...


9 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie serie kaarten en wat een techniek fantastisch !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel creatieve kaarten heb je gemaakt. Oké, de eerste is wat minder creatief, maar dat heb je ruimschoots goedgemaakt met de andere kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel ik die onderste foto erg mooi vind, zijn mijn favorieten deze week de rainbow en de kubus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet elke keer van de invulling die je geeft aan de opdrachten. Dat is toch ook al creatief? De kaart met het kastje spreek me erg aan, waarom weet ik niet. Veel succes met de volgende serie. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, jonge, wat heb jij toch een creatieve geest. Zo’n uitdaging is dus echt iets voor jou, je Hebreeërs mooie kaarten gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is weer een leuke serie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch vindingrijk Elizabeth, vol bewondering kijk ik
    weer naar alle uitwerkingen, en stuk voor stuk zijn ze wederom
    zeer geslaagd. Prachtig bewerkt ook de blauwdruk, mooi met
    alle stiksel die je hebt toegepast, best een heel secuur werkje
    maar dat is jou zeker toeverrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een creativiteit weer, ben onder de indruk !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...