Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 juni 2022

Zigzag dekentje Dolfijn

 


Ik kan weer iets laten zien dat af is.... Half januari begon ik aan een zigzagdekentje in deze heldere kleuren en ik blogde er al een keertje eerder over, zie hier.


Het begon allemaal met een flinke zak prachtig garen (Schachenmayr) die ik van Floor kreeg. Het is een mix van katoen en acryl en bij elkaar woog het bijna 1000 gram.
Zoals altijd vlotte het eerste stuk goed, maar daarna kreeg ik ook twijfels of ik het wel mooi vond. Het leek me zo druk. Maar je zit er natuurlijk met je neus bovenop als je aan het haken bent...


Dus toen ik het haakwerk een keer op de grond had uitgelegd (ik was toen ruim over de helft) en van een afstandje keek, veranderde mijn kijk op het geheel. 
Die golven geven echt het idee van de zee!


Intussen haakte ik de dolfijntjes, die ik een beetje afkeek van een foto op Etsy
Ik heb er wiebeloogjes op gezet. 


De deken gaat naar Troostdekentje en omdat ze daar ook altijd een knuffel bij een deken geven aan de kinderen, besloot ik een passend knuffeltje erbij te maken.
Deze haai is een gratis amigurumi patroontje van Lovelycraft.


Een kleine fotoshoot buiten was mogelijk door het goede weer, dus even fotograferen op verschillende manieren...


De deken is gehaakt met nr. 3,5 en meet 95 bij 145 cm. Bijna al het garen is erin verwerkt; met de restanten kon ik geen hele toer meer maken.
Ik ben dik tevreden over de deken en Floor... nogmaals heel hartelijk bedankt!

En weet je wat er ook zo leuk is? Na een affo mag ik weer aan iets nieuws beginnen....

20 opmerkingen:

  1. Hahaha, je 'mag' weer aan iets nieuws beginnen... Als ik zoiets moois had gemaakt, zou ik eerst een half jaar rust nodig hebben. Of zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, helemaal geweldig! Zeker met de dolfijntjes erop en het haaitje erbij! Prachtige kleurverdeling.
    Ik heb jaren geleden ook een rippledeken in zeekleuren gehaakt, had er toen visjes op gemaakt, die was best snel verkocht toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Elizabeth ! Wat een mooie deken , helemaal mijn kleuren. En zo leuk,die knuffel erbij.
    Waar haal je toch de tijd vandaan..... ?? 🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtig troostdekentje geworden, zo leuk met die dolfijntjes erop. En dan ook nog bijpassende knuffel, daar gaat een kindje heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dacht zo af en toe aan mijn garen wat ik jou gestuurd had, maar hoorde er niets meer over.
    Was al bang dat het bij jou net zo lang bleef liggen als bij mij :-)
    Maar wat fijn dat het leuke dekentje af is! Die dolfijntjes er bij maakt het helemaal af.
    Daar is een kindje straks superblij mee.
    Natuurlijk is het altijd leuk als je weer met iets nieuws "mag" beginnen.
    Maar dat mocht toch wel hoor, meerdere projecten tegelijk zorgen voor afwisseling toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig hebt je doorgezet, want dit is echt een fijne set geworden.
    Zo leuk, de dolfijnen op de deken en dan een knuffel dolfijn erbij.
    Heel mooi gemaakt.
    Heb je al een idee wat je nu gaat haken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, en ik ben al een eind op weg ook... Mijn blogberichten lopen altijd een eindje achter op de stand van zaken...

      Verwijderen
  7. Zeker mooi en zo n golfpatroon verveelt ook niet zo gauw. Mooi voor troostdekentjes met een bijpassende knuf helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk dekentje is het geworden, ook die kleine dolfijntjes zijn grappig voor erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iemand wordt vast heel blij van deze deken met dolfijnen. Het is prachtig geworden. Soms moet je iets even aan de kant leggen om weer zin te krijgen. Of werd het te eentonig, ondanks het patroon en kleuren? Maar je hebt doorgezet en nu ligt er iets geweldigs. Fijne Pinksteren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowww Elizabeth, wat is et fantastisch mooi geworden, je ziet inderdaad
    de golven bewegen. En jou dolfijntjes vind ik keen stuk mooier dan wat
    achter het etsy linkje tevoorschijn kwam,zo grappg ook metde wiebeloogjes.
    Een heel mooi geheel met die prachtige knuffel erbij. Daar gaat een kindje
    heel erg blij mee worden. Je bent een TOPPER!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt geweldig leuk geworden en inderdaad helemaal niet te druk! Dolfijnen blijven bovendien altijd populair bij kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een heel mooi dekentje geworden. Veel frisse kleuren die samen met het patroon echt aan de zee doen denken en die dolfijntjes erop zijn heel schattig. Daar gaat iemand heel blij van worden. Ik ben benieuwd wat je nieuwe project gaat worden. Fijn pinksterweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi dekentje en mooie haai. Fijn dat het een troostdekentje geworden is. Hopelijk put iemand daar veel kracht uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, het dekentje doet met aan de zee denken waaraan ik geboren ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig is je dekentje geworden en super leuk met de dolfijnetjes.
    Fijn weer wat af.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind hem erg leuk !

    Ik had me ook bij troostdekentjes aangemeld omdat ik nog heel veel katoen heb liggen.
    Maar in Overijssel mag je alleen 100% acryl gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal gebruik ik ook 100% acryl hoor, maar dit garen had ik gekregen en was toevallig een mix...

      Verwijderen
  17. Een prachtige deken zeg. En wat een schattig dolfijntje heb je erbij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een super mooi dekentje, leuk zo met de dolfijntjes :)
    Daar zullen ze blij mee zijn. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...