Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 juni 2022

Het was te verwachten ...


Ja..., je kunt wel 4 nieuwe oude poppen tegelijk kopen, maar als je er dan eentje van de 4 verwent met 2 nieuwe setjes kleding is dat vragen om problemen!

De afgelopen twee dinsdagen stal Desiree de show, maar intussen was er wel wat kritiek van de andere dames. En ja, geef ze eens ongelijk...



Je zal daar maar, zoals Amelie (30 cm), in je blootje liggen. Nou is dat een handige dame, want ze had in no time in de kledingkast iets gevonden dat haar goed paste!

En laat dat nu net een truitje en tuinbroek van Sterre zijn... Tja, die pikte dat natuurlijk niet.












Tamara (40 cm) had enkel een rode flodder aan, maar die kon ik snel verwisselen voor een prachtige nachtponnetje en duster afkomstig van mijn lieve buurvrouw. 



Nicolientje (36 cm) droeg een schattig pyjamaatje, maar de rek was uit het elastiek. Dus ze kon er niet mee rondlopen. 

Nou, dat zijn zo even wat problemen die je dan allemaal tegelijk voorgeschoteld krijgt...
Problemen zijn om opgelost te worden, dus werd het elastiekje in de pyjama snel vernieuwd.
Amelie mocht tijdelijk de outfit van Sterre aan, na veel gemopper.. maar toch...
En ik zette als de wiedeweerga een nieuw tuinbroekje en truitje op in paarstinten.


De modelletjes komen uit het boek van Arne en Carlos, Poppen breien. 
Het truitje is een beetje aangepast en het tuinbroekje is iets grover gebreid dan de groene van Sterre, zodat het beter past bij Amelie.

En wat denk je? Amelie had zich nog niet omgekleed of Sterre riep 'je mag mijn tuinbroek wel hebben hoor, dan doe ik die nieuwe aan!'
Maar dat ging hem natuurlijk niet worden...

Ik zie nu dat ik eigenlijk nog iets moet maken voor de voetjes. Die lange zwarte kousen (zie eerste foto) die ze aanhad, zien er niet uit.
Maar a.s. donderdag moet ik alle poppen inleveren, want zaterdag gaat het busje rijden naar Roemenië.

Er komen dus nog wat 'achteraf' afleveringen van poppendag, want ik heb nog lang niet alles laten zien!










14 opmerkingen:

  1. Amelie en Tamara zijn echte bofferds, die kunnen in hun nieuwe outfits goed voor de dag komen. Nicolientje (zou heel goed ook een Nicootje kunnen zijn) vind ik zo'n lief koppie hebben, ze kan ook netjes op reis. Goede reis allemaal en ik wens jullie allemaal een heel lieve poppenmoeder of -vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij moest nog even flink aan de slag.
    Al dat gemopper in huis, daar kan ik ook niet tegen.
    En.... op tijd klaar om op reis te gaan, allemaal.
    Ik weet zeker dat je hier heel veel poppen vaders en moeders blij mee gaat maken, nadat je zelf ook genoten hebt van ze😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge Elisabeth, dat wordt nog flink aanpoten voor je om alles op tijd af te hebben.
    Mijn handen jeuken om je te helpen 😆en aangezien ik nogal pietluttig ben ,zou ik de kapsels van de dametjes ook nog onder handen nemen.....😉
    Maar je krijgt het zeker voor elkaar en ze zullen alle vier wel hartelijk welkom zijn in Roemenië.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kapsels zijn inmiddels allemaal al in de wasverzachter geweest hoor... Ik ben altijd veel verder dan dat ik blog en foto's laat zien. De kleertjes voor Nicolientje zijn ook klaar. Alleen Tamara reist deze keer nog niet mee naar Roemenië. Ik heb haar ook nog nodig voor de maat van verschillende nieuwe outfits...

      Verwijderen
  4. De tuinbroeken zijn echt geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, je hebt wat te stellen met die dames! En het een en ander te verstellen ;-) Prachtig, de nieuwe tuinbroek! Ik snap het wel dat Sterre wilde ruilen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben helemaal verliefd op Nicolientje, hoewel ik dacht dat het een jongetje was.
    Echt een heerlijke knuffel pop.
    Die Sterre is me er eentje hè? Altijd al een brutaaltje geweest.
    Wat zullen ze blij zijn in Roemenië met die leuke poppen, daar wordt straks heel veel mee geknuffeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die tuinbroekjes, helemaal te gek, maar voor mij steelt Nicolientje de show. Die ondeugende toet, dat punk haar en dan dat gestreepte pyjamaatje, ik zou haar zelf bijna willen hebben, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dat kon je zeker verwachten en geef ze eens ongelijk !! maar wel super geslaagd en jij de inhaal race begonnen om ze allemaal tevreden te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je weer leuke poppen gescoord en een schattig setje heb je gebreid Elizabeth.
    Wat hebben de popjes leuke snoetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaa dat krijg je natuurlijk, een aantal dametjes vinden dat natuurlijk
    helemaal niet eerlijk. Maar als ik het zo llemaal bekijk en lees hebben
    ze uiteindelijk niets te klagen, werkelijk ENIG wat je weer allemal voor
    elkaar hebt gekregen Elizabeth!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, dat heb je dan met al die petekinderen en ze gaan allemaal tegelijk op reis. Met een lege koffer is ook niet alles. Je bent weer druk geweest met die mooie outfits. En die Sterre toch, ze is me er eentje. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk dat de poppen eerlijk zeggen wat ze willen. Zo kun jij tenminste snel iets voor ze maken. Er worden straks veel kinderen blij gemaakt met al deze mooie, lieve poppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze hebben je weer lekker aan het werk gezet, het resultaat mag er wezen! Daar zullen die kinderen vast blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...