Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 juli 2021

Rolodex M- kaartjes

Zoals je ziet is mijn Rolodex nog lang niet gevuld en ik dacht eigenlijk ook nog niet op de helft..., maar dat laatste klopt niet zag ik... 


Toch ben ik qua aantal kaartjes nog lang niet op de helft.
Misschien had ik ze toch niet aan beide zijden moeten gebruiken, denk ik nu...
Het kleine formaat (5,7 bij 10,2 cm) blijft toch lastig. 
De afbeeldingen moeten zò klein zijn om goed te kunnen passen, en je bent in veel opzichten beperkt.
Er blijken ook grotere systeemkaarten te zijn, maar die passen natuurlijk niet in mijn spinner.


Ik heb ook nog een kaartenbakje staan met hetzelfde formaat kaartjes.
Maar ik weet wel dat als ik ooit nog eens iets op kaartjes ga maken, ik dan voor een groter formaat kies!




De mandala's van Toos en Annet vond ik zò mooi en ik schreef het al; dat moet ik beslist ook een keer gaan proberen1
De foto eronder van macramé is van mijn eigen werkje, alweer lang geleden een keertje gemaakt met Corrie. Het hangertje heeft nu een plekje in onze overkapping. Josephine en Akkelien lieten o.a. macramé zien vorige week.



Sinds vorige week zaterdag (26-06-2021) zijn de mondkapjes niet meer verplicht, tenzij je geen 1,5 meter afstand kunt houden. Ik knipte mijn laatste mondkapje in stukken en deed een poging om het gewraakte corona-virus pictogram erop te krijgen.
Conny maakte een ontroerende collage over mantelzorger zijn, die ik helaas niet helemaal op het kaartje kreeg wilde hij nog duidelijk zijn.


Margrieten vind ik prachtige bloemen, en ze zijn zelfs in het wild langs de bermen te vinden. 
De vorige bewoonster van ons huis heet Margriet en de buurvrouw van twee huizen verderop ook...
Marjan koos voor Mixed Media en gaf uitleg over deze gemengde techniek. Je kunt het zo gek niet bedenken of bijna elk materiaal is bruikbaar bij deze techniek. Je kunt je er heerlijk in uitleven.



Zelf koos ik voor Mozaïek en ik ging aan de slag met markershier kun je zien hoe ik dat deed.
Omdat ik momenteel ook bezig ben met Mosaic crochet, kon daar natuurlijk geen voorbeeld van achterblijven...


En tenslotte zie je hier een voorbeeldje van hoe je kleuren kunt mengen door over elkaar heen te kleuren, bij voorkeur met de lichtste kleur over de donkere.
Het tweede kaartje laat mijn markers zien die ik heb gebruikt.

Oh... en toen kwam ik erachter dat ik de belangrijkste M ben vergeten! Dus hier is hij...



 
Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaartjes. Veel gepriegel maar o zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nou vergeet ik nog te zeggen dat Moos de Mooiste is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel diverse kaartjes, de laatste is de allermooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh gelukkig dacht je ook nog aan Moos! ;o)
    Het is iedere tweede week weer leuk om te zien wat je voor overzichtje hebt gemaakt van de eerste week. Ik hoop dat je in je rolodex genoeg ruimte hebt voor het hele jaar (hihi, je mozaïekhaakwerk vult wel lekker deze week ;o)
    Net als jij vind ik het werken op kleine oppervlaktes minder fijn. Waarom dat komt, weet ik eigenlijk niet, misschien willen we ruimte hebben als we werken en ruimte om óp te werken? Toch lijkt het me leuk om een gevulde rolodex te hebben en er heerlijk aan te draaien en te bewonderen wat er tevoorschijn komt. Nog een half jaar volhouden en je hebt een prachtig uniek werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk altijd, je blog over de kaartjes! En dat is inderdaad wel heel klein terwijl je zoveel te vertellen hebt :-)
    Prachtig dat Moos er ook in zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om mijn mandala op jouw kaartje te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, zeker ben je de belangrijkste M bijna vergeten, de kleine Moos!
    Zelf vind ik het mondkapje ook origineel bij de M. Mantelzorger van Conny is zo mooi bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat vertederend die heerlijke glimlach van Moos, en natuurlijk mag
    die zeker niet missen. Het formaat van de Rolodex kaartjes op zich vind
    ik heel erg leuk maar inderdaad door de afbeeldingen te verkleinen en
    passend te maken gaan er heel veel details verloren. En dan vooral ook
    als hhet tekst betreft. Dus eigenlijk vind ik het heel knap van je hoe je
    het telkens weer voor elkaar krijgt om het zo mooi uit te werken.
    Ook deze serie komt voor mij weer duidelijk en zeer geslaagd over.
    Eenmaal vol is het natuurlijk heerlijk om regelmatig in te bladeren, en
    het voordeel van dit formaat is ook dat het maar weinig ruimte in beslag neemt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die arme Moos bijna vergeten gelukkig kwam je er nog op tijd achter. Lekker kind

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap juist om op zo’n klein oppervlak een mooi werkje te laten zien en vaak is het helemaal niet erg als er van het oorspronkelijke werk wat af valt.
    Ik vind het nog steeds een subliem idee om dit te doen met de Rolodex kaartjes.
    Het mooiste kaartje is deze keer natuurlijk dat met Moos, wat een schat !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is Moos alweer een bengel. Leuke foto. Weer een mooi verhaal van al die M’en. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele veelzijdige letter! Ik ben nu al benieuwd wat er bij de minder frequente letters bedacht wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Elizabeth, wat ontzettend creatief! Mocht je willen overstappen op een groter formaat, dan wil ik graag de ongebruikte rolodex kaartjes van je overnemen. Mijn moeder heeft een rolodex voor haar adressen, en ze komt kaartjes tekort. En die kaartjes zijn nergens meer te krijgen nu Rolodex ermee is opgehouden 🙁

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op dit moment ben ik niet meer zo actief met de kaartjes, maar dat kan veranderen. Ik heb er nog best veel. Hoeveel heeft je moeder er nodig? En heb je ook al eens op Marktplaats gekeken? Daar worden ze vaak te koop aangeboden. Je mag me altijd mailen, indien gewenst. Mijn emailadres staat in mijn profiel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...