Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 juli 2021

Dinsdag ... dekentjesdag

Het roze-witte dekentje was nog niet af, of ik was ook al begonnen met het 'verbouwen' van de andere stapel granny squares waar ook grijs in voor kwam. 
Ook nu was het weer passen en meten, proberen en uithalen om een gelijke maat te krijgen en de buitenranden van evenveel steken te voorzien.


Ik kon niet wachten om ze aan elkaar te maken en even neer te leggen om het geheel te zien. 
Zoals je ziet moet ik nog wel de lange rijen aan elkaar haken.
En toen zag ik het opeens... ; veel te smal voor een klein dekentje!

Tja, wat nu? Heel veel garen had ik ook niet meer over. Het was al passen en meten en de eindjes aan elkaar knopen. Na wat zoeken in mijn voorraad vond ik gelukkig nog een halve bol van precies hetzelfde grijs. 


Ik besloot om alle vierkantjes nog maar een keer te haken, zodat het geheel wat breder werd.
Leuk vond ik het niet meer, want ik dacht natuurlijk bijna klaar te zijn. En ik had ook wel lang genoeg met mijn neus boven die vierkantjes gezeten...
Maar als ik het nu niet af zou maken, dan komt het er niet meer van. En ik wil zò graag schoon schip maken in die kast.


Ik ben zo blij dat ik alle patronen en linkjes bewaard heb van de vierkantjes. Al moet ik wel opletten, want de laatste toeren zijn soms aangepast. Maar het is gelukt om nog 6 vierkanten erbij te haken...



Terwijl ik de kolommen aan elkaar wilde gaan haken met vasten, zag ik al dat ik te weinig grijs garen had.
Overal gezocht naar kleine haaksels in dit grijs; ik vond nog een bloemetje en een soort van onderzettertje en haalde deze uit. Maar het was niet genoeg. Natuurlijk had ik best een bol Catania grijs kunnen kopen, maar ik wilde het gewoon gedaan krijgen met wat ik hàd!



Daarom heb ik alle vierkantjes weer los gemaakt en de vierkanten met halve vasten op deze manier aan elkaar gehaakt. Dat kost een stuk minder garen, maar ik vond het niet zo prettig werken.
Het belangrijkste is dat het is gelukt!
Restte mij nog om een aantal toeren vasten om het kleine dekentje te haken, en dat moest wel met wit.
Zo, wat ben ik blij dat ook dit weer af is!
  

De afmetingen zijn 58 x 70 cm en er is gehaakt met Catania en Phildar katoen met haaknaald 3.
Ook dit dekentje is weer te koop t.b.v. Hulp Moldavië.

Vanaf volgende week dinsdag ga ik steeds iets laten zien en vertellen over Mozaïek haken.

18 opmerkingen:

  1. Wat een geduld heb je toch. Het dekentje is weer enig. Hopelijk krijg je er een leuk bedrag voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een doorzetter! Het is een erg leuk dekentje geworden voor het goede doel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent zeker een doorzetter! Had er gewoon maar een poppendekentje van gemaakt haha!
    Maar het is een schattig dekentje geworden, lieve zachte kleuren voor een klein hummeltje.
    Op naar de witte kast en weer een volgend project gaan uitzoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoveel heel veel afwerkprojectjes zijn er niet meer... Nog wel een paar quilts om door te pitten, maar daar heb ik weinig zin in. Dus binnenkort weer lekker nieuwe dingen!

      Verwijderen
  4. Het is een plaatje! Maar wat een werk had je er aan, en ik begrijp dat je er op het einde niet echt meer plezier aan beleefde. Hopelijk levert het weer een mooi bedrag op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelfs de kleinste stukjes uit de kast moesten komen helpen. Ik kan me voorstellen dat je het niet echt leuk meer vond, maar je hebt volgehouden en een mooi dekentje voor Moldavië gemaakt 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een volhouder ben je. Op deze manier zou voor mij de lol er ook snel af zijn. Maar ook dit dekentje is prachtig geworden. Hopelijk brengt het veel op. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kost tijd, moeite en veel doorzettingsvermogen en dan heb je ook echt wat :-)
    Leuk, je plan om over mozaïek haken te bloggen! Ik ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is weer een mooi dekentje geworden. Ben benieuwd naar je mozaïek haakwerk, dat staat ook nog op mijn wensenlijstje om uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed van je, je hebt helemaal doorgezet en nu weer wat meer ruimte in je kast. Je hebt weer een mooi babydekentje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een dekentje af, mijn petje af hoor, je bent echt een doorzetter!!
    Volgens mij moet je nu toch minstens een lege plank in je kast hebben ;)
    Je hebt al zoveel werkstukken afgerond.
    Ook ik wil graag je mozaïek haakwerk zien, altijd leuk om een andere techniek te zien.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een schattig dekentje. Ik kan mij de uitdaging wel voorstellen om het dekentje mooi af te maken met het garen wat er nog is. Een hele uitdaging maar het is je gelukt en dat moet toch een voldaan gevoel geven.
    Groetjes.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat herken ik dat. Je zal het voor elkaar krijgen. En het lukt heel fijn aan elkaar haken met halve vasten die onthou ik dat lijkt me ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed dat je het af hebt gemaakt met wat je hebt! Ik kijk uit naar de toekomstige serie over mozaïekhaakwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij bent goed bezig, ook deze is mooi geworden. Een lief dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je maakt het weer helemaal. mooi de dekentjes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kranig hoor van je, je gaat tot het bittere eind, maar voltooid
    zal het worden. En het eindresultaat is weer een heel lief en mooi
    dekentje geworden. Dat geeft rust ;-)
    Ben heel benieuwd naar je uitleg en voorbeelden van het Mozaïek haken
    en ben benieuwd of ik het ook zou kunnen leren???

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je er nog veel werk aan gehad. Top hoor dat je hebt doorgezet. Het is een mooi dekentje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...