Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 10 maart 2020

Vossen gesignaleerd

Tok... tok... tok!!!
Wat nu weer?
Daar staat Mathilde bij de deur..., weer los gebroken hoor...

Tok ... tok ... tok...!
Oeps, dat klinkt menens...
Maar ik heb geen tijd om met je mee te gaan kip, ik sta een appeltaart te maken.

Tok ... tok ... tok....!
O, misschien weet ik wat...
"Guus, Guuuuuuus .....!!"


Maar Guus is in de schuur, en geniet van opa's tractor. En hij heeft helemaal geen tijd om bij oma te komen...
Nou, oma blijft maar roepen... Dan zal Guus toch maar even gaan kijken...


"Guus, wil jij even bij de kippen kijken?"
Dat wil Guus wel, hij is dol op de kipjes. 
"En neem Mathilde dan maar gelijk mee..." 


Tok... tok ... tok....!!
Wat is er toch?


Guus weet het ook niet... En Mathilde blijft maar tokken...


In het hok lijkt ook alles oké. 
"Gaat het goed, Guus? Ben je bij de kippen?"
"Oma... , oma... Uus hier!" 
Tja, ik moet toch zelf maar even gaan kijken...



En dan zie ik het! As-je-me-nou... Twee deugnieten die de boel op stelten zetten!
En lachen dat ze doen...


Een poosje later liggen ze lekker op de voerkist en worden ze door Boofy besnuffelt.


Oooooo, maar dan durft Mathilde ook wel dichterbij te komen! Het zijn maar nepperds...



Vos Blauwtje was eerst maar een lapje... Op twee naalden heen en weer gebreid, volgens het patroon van Esther Braithwaite. Hij is vrij flink uitgevallen vanwege de dikkere wol en breinaalden.


En z'n broertje (Vos Groentje) mag dan ietsje kleiner zijn, maar doet niet voor hem onder.


Groentje is overigens in het rond gebreid en Blauwtje heeft als extra's een gehaakte sjaal gekregen en schuine steekzakken in het broekje.

Guus vindt alle popjes geweldig en loopt met armen vol door de kamer. Soms krijgen ze allemaal een dekentje van hem (werkdoekje) en moeten ze gaan slapen! Heerlijk rustig hoor...


27 opmerkingen:

  1. Zulke vossen zeg je toch "U" tegen! Terecht, dat Mathilde je kwam halen. Gelukkig is Guus ook een prima hulpje, zowel met de trekker als bij de kippetjes van Oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat zijn ze leuk ik ga het ook proberen.
    Patroon in het engels toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn ook nederlandse beschrijvingen van het basispatroon...

      Verwijderen
  3. Oh, die deugnieten! Ik had ze ook op het www gezien, maar denk dat ik ze na jouw verhaal beter niet kan proberen.... alhoewel..... ik heb geen kippen.
    Wat een mooi mannetje is Guus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Guus heeft trouwens nog veel meer vosjes bij zich, heb je dat wel gezien?

      Verwijderen
    2. Jij bent een héél oplettende kijker!

      Verwijderen
  4. De vosjes zijn ook weer zo leuk, blijft genieten met die popjes. En wat is Guus een stoere jongen zeg, prachtige foto's van hem, het is zo'n leuk manneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk gezellig verhaaltje, mooie vosjes gebreid.
    Guus is een parmantig ventje, en ja tractoren vinden ze geweldig. Broem broem zegt onze Hidde
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat is genieten. Van je kleinkind, de dieren om je heen en jouw prachtige vosjes. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schrok er even van in het begin.... o jee een vos bij jouw kipjes!!!!!
    Maar gelukkig zijn deze twee onschuldig.... zucht...
    Zo grappig die met zijn handen in zijn zakken.
    Straks staat je hele huis vol met popjes, of het huis van Guus. Wat is ie al groot zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht eerst aan echte vossen uk dacht nog zal toch niet waar zijnalke kippen pleite.....
    Maar gelukkug valt het mee deze staan nog voor mij op de lijst. Om te maken ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die poppetjes, zo leuk! Zal ik me er ook eens aan gaan wagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig geen echte vossen maar ze zijn wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, ik schrok al, vossen en kippen dat gaat niet samen, maar deze kunnen geen kwaad. Ze zijn schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuke blog :-D En wat een geweldige vosjes.
    Van mij mag Guus vaker meedoen aan de blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, gelukkig het zijn twee lieve vosjes :) Wat een dotjes, die doen geen kip kwaad ;)
    Hier hoor ik het regelmatig, dat er een vos op bezoek is geweest bij de familie kip :(
    Wat een geweldige acteur heb je aangenomen ;) net wat Akkelien zegt: die willen we wel vaker in de hoofdrol zien, wat een heerlijk ventje al :-) Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef ben ik blij dat het deze vosjes zijn en geen Reinhardt de vos. Ik snap wel dat Guus zich er prima mee vermaakt. Lekker studderen met popjes, ik vind het ook nog heerlijk om te doen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een waar paradijs voor Guus in zijn mooie rode overall. En wat zie ik daar op de capuchon ?
    Dit is toch puur genieten Elizabeth !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, ik was even bang dat je die kleine man echt naar een vos liet lopen. Gelukkig kunnen deze broertjes geen kwaad. Ze zijn enig!,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vossenplaag? Haha, deze mogen vast blijven van de tegenstanders. Geweldig gemaakt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schat/schatjes. Zo lief jullie kleinzoon als knecht bij Opa en de vosjes geweldig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh oh...vosjes, wat zijn ze enig, maar niet in het kippenhok. Gelukkig zijn het nepperds. En wat leuk dat Guusje er zo druk mee is! Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk om te zien dat trotse koppie van Guus op de tractor.
    Een heerlijk verhaaltje vertel je weer, kan zo in een boekje geschreven
    worden, daar ben je echt goed in. De vosjes zijn SUPER mooi en leuk
    geworden, grappig detail de schuine insteekzakken en het sjaaltje.
    Hoeveel heb je er inmiddels al?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat spannend voor Guus daar op een grote tractor en dan ook nog het avontuur met de kippen en vosjes. Ze zijn wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een pracht van een kerel is Guus. Zo leuk een kleine boer in wording.
    En hij hielp ook nog goed mee. Gelukkig waren het lieve vosjes zodat iedereen weer snel gerustgesteld was.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, dat vinden jongetjes van die leeftijd helemaal geweldig, een tractor. Wat een leuke knul is Guus al geworden. Opa en oma genieten met zo'n ventje op het erf.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...