Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 maart 2020

Katoenplant zaadjes ...

Katoenplant zaadjes

Heb je wel eens gehoord van Li Ziqi? Tot voor kort kende ik haar echt niet. Maar ik kreeg van Corrie via Whatsapp weleens een linkje naar een filmpje van haar. Heel rustgevend om naar te kijken...

Li is een Chinese blogger van ongeveer 30 jaar en woont samen met haar grootmoeder. Ze is onvoorstelbaar taai en handig en het lijkt erop dat ze ongeveer zelfvoorzienend zijn.

Laatst kreeg ik dit linkje door en dat gaat over katoenplanten en wat Li met de oogst daarvan doet.
Wow.. dat leek me zò leuk! Zou je ook in Nederland katoenplanten kunnen laten groeien, vroeg ik me af. Ze hebben veel warmte en water nodig, las ik op internet.

Rijstplant zaadjes


We bestelden 3 kweeksetjes en kregen een setje rijstzaadjes cadeau...



Eerst moet je de zaadjes wassen (10 minuten) in een oplossing van 1 deel zout en 10 delen water.


Dan moet je de zaadjes spoelen met water zonder zout.



Vervolgens moeten ze 30 minuten weken in lauw water.


Er zitten groeizakjes bij de bestelling en die vul je met een klein laagje potgrond waarbij je 2 eetlepels water doet.
Dan even nog wat lucht erbij blazen en het zakje sluiten.



En nu zitten de zakjes netjes opgeborgen in dit doosje, dat op de radiator in de badkamer staat. 
Donker en warm... En over 4 dagen ... verrassing????


22 opmerkingen:

  1. Ja die filmpjes ken ik ook, vind het geweldig wat ze doet. Ik heb vorig jaar filmpjes gezien dat ze een vacht van een schaap had, heeft ze gewassen en gesponnen. Daarna geverfd en een jas van gemaakt, prachtig vond ik dat. Spannend met die zaadjes, ben heel erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo leuk dat je die zaadjes hebt gekocht. En je bent er gelijk mee aan de slag gegaan.
    Ik ben bijna net zo nieuwsgierig als jij wat er over 4 dagen tevoorschijn gaat komen.
    Het is trouwens onvoorstelbaar wat dat dametje allemaal kan. Ze moet wel heel sterk zijn.
    Het is altijd genieten om naar haar filmpjes te kijken. Ook de omgeving is zo prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat spannend Elizabeth, ben HEEL benieuwd wat je na vier
    dagen te zien krijgt. Je zal best beloond worden na zo'n serieuze
    voorbehandeling ;-) En nu de rijstzaadjes nog..................
    leukkkkkk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo benieuwd of het gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend, ik ben benieuwd.
    Fijne groetjes en zorg goed voor mekaar,
    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja zeg, waar leuk!!
    Hopen dat er ook echt iets gebeurt, je hebt in ieder geval leuk bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend. Maar pas maar op. Straks begin je nog een plantage, spinnerij en weverij. Veel succes. Groet en fijne zondag. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, spannend!
    De filmpjes heb ik weleens gezien, heel mooi en rustgevend inderdaad.
    Ik ben benieuwd hoe get in de doos gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi om naar uit te kijken, ik ben ook benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk experiment, doet me denken aan het bruine bonen of tuinkers laten kiemen met de kinderen in mijn klas. Ik ben nu al benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel. leuk om mee te mogen genieten van dit experiment! Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is heel spannend allemaal! Straks heb jij je eigen rijstplantage en moeten we helpen met katoen plukken :-)
    Nou ja, als je goed betaald kom ik wel helpen hoor!
    Maar het is grappig, vraag me af of ze niet veel warmte nodig hebben als ze groot worden, want het worden grote struiken.
    Leuk dat we het proces kunnen volgen op jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om zoiets uit te proberen. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wacht met spanning het vervolg af.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och wat spannend en leuk. Een mooie uitdaging in deze onvoorspelbare tijd.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannend wat het gaat worden. Blijf dit volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk ik ga het linkje nog even bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk project. Ik hoop dat ze gaan kiemen. Spannend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O wat leuk. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Spannend. Ik ben benieuwd, ik heb als jong meisje wel katoen geplukt op onze boerderij!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...