Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 13 maart 2020

Bookpage ... Crea 5220 (week 11)

Je kunt heel veel leuke dingen doen met bladzijden van een (oud) boek... En ik heb in de loop van de tijd e.e.a. verzameld en gemaakt.

Maar ik bedacht dat ik maar heel weinig blog over mijn Bullet Journal. Eigenlijk is het meer een Creatief Journal, want ik houd geen lijstjes bij.
Deze week dus een bladzijde uit mijn eigen boekje...



Als er twee pagina's naast elkaar vol zijn, dan moet er eerst weer een aangeklede bladzijde gemaakt worden.
Meestal laat ik me leiden door het weer en mijn stemming en vind ik al snel plaatjes die daar bij passen. Dat is niet zo heel moeilijk, want ik verzamel die aldoor op mijn Bullet Journal Pictures Pinterest Board...



N.a.v. de kleuren in de plaatjes kies ik achtergrond papier, meestal vrij rustig want het is al snel te overheersend.
Daarna kun je werkelijk uren zitten tutten en proberen (wat ik ook best wel eens heb gedaan), maar dit jaar doe ik het anders. Ik begin gewoon te scheuren en houd het papier in een hoekje, plaatje er half op... en ik kijk naar de rest van het papier... of de andere plaatjes. Wat kan er nog iets extra's gebruiken?


Vaak is een stickertje, lijntje om de pagina of een extra stempeltje genoeg. Want er moet ook ruimte overblijven om wat te schrijven.
Voor de dagen van de week gebruik ik stempels, dat werkt vlot. 
De tekst schrijf ik met een zwarte balpen, zodat het mooi matcht met de rest.
Ik werk in een boekje (bullet journal) van de Hema, en deze bevalt me prima. Hij kostte maar € 5,00, maar ik vind hem voldoen.

En wat maakten de anderen deze week?
    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Nel

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!



16 opmerkingen:

  1. Een heel goed idee om ons een kijkje te geven in je eigen boek.
    Leuk om dat elke dag te doen en je hebt een mooie frisse voorjaarskleur gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer supergezellig uit die bladzijden. Dacht dat het nu een soort van persoonlijke agenda werd, maar ik zie er alleen maandag, woensdag en vrijdag op staan.
    Wat als er op een andere dag iets gebeurd wat je zou willen opschrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is meer een dagboek dan een agenda voor mij... De dagen van de week had ik nu gestempeld om een idee te geven. Ik schrijf soms maar 2x per week en dan kan ik meteen een terugblik geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, wat leuk! ik gebruik het ook als een dagboekje met korte aantekening en lijstjes. Dit maakt het meteen heel gezellig, goed idee! Ik werk tegenwoordig ook zo: inschatten of het leuk is, niet lang zoeken/puzzelen en less is more....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bladzijdes! Ik heb ook een dagboek, maar die is alleen volgeschreven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel goed idee Elizabeth om een bladzijde uit je eigen boek
    te laten zien. Het is een sprankelende en frisse Lenteachtige
    look, het geeft mij een vrolijk gevoel.

    Marjan gaf me eens de tip om tijdens het proces een foto op
    je smartphone te maken, en as je die bekijkt zie je vaak heel snel
    hoe het eigenlijk het mooiste overkomt.
    Sinds die tip doe ik dit nu elke week en voor mij werkt het als een tierelier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een mooie vrolijke pagina geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie pagina, nu er nog wat moois bij schrijven. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om een bladzijde uit je eigen boek te gebruiken. Heerlijk scheuren en plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om even mee te mogen kijken in je eigen boek. Wat een creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nog eens leuk, een bladzijde uit je eigen boek en nog wel zo'n vrolijke bladzijde :)
    Kunnen we nu goed gebruiken, wat vrolijkheid!
    Ook zo lekker fris, echt voorjaar :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nice to see your diary that grows gradually! Sweet pages...almost Spring!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik blijf het zo leuk vinden wat je allemaal maakt. En de uitleg erbij vind ik ook heel interessant.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk leuk leuk. Ik heb ook wel eens gerommeld met een boekje en dagen van de week maar ik gun mij er geen tijd voor, het is dus een stille dood gestorven. Maar ergens blijft het wel trekken.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik snap nu dat een bullet journal hetzelfde is als een dagboek, maar dan met creatieve uitspattingen. Doe je dit elke dag of elke paar dagen? Het is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er zit wel wat verschil in, maar er blijft overlap. Als je googelt zie je het verschil beter. Een bullet journal is vooral lijstjes bijhouden van wat je bv eet, films die je ziet, hoeveel je wil afvallen...
    Een creatief dagboek is schrijven over je bezigheden of gedachten, vergezeld met plaatjes en wat creatieve aankleding. In een art journal werk je een thema creatief uit, of een quote... met gebruik van veel verschillende materialen.
    Ik schrijf niet elke dag in mijn boekje hoor, het is echt heel wisselend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...