Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 maart 2020

Old photograph ... Crea5220 (week 12)

Er was één oude foto waar ik wel iets mee wilde gaan doen. Hij was helaas wel van een hele slechte kwaliteit, want er is een foto van een foto genomen, die in een lijstje met glas ervoor zat.
Ik maakte er een printje van en passend ...


Drie zussen op een rij, waarvan de middelste mijn lieve oma is. Er was ook nog een broer, hij zal de foto wel hebben gemaakt denk ik...
Ik heb ze alle vier gekend en ze zijn erg oud geworden.
Mijn oma was een vrolijke en goedlachse vrouw en ik kwam graag bij haar. Ze las de Libelle en de Margriet en ik mocht altijd de oude nummers mee naar huis nemen. 
Ze tekende ook en schreef verhaaltjes. Ik heb nog ergens een heel oud schriftje met een verhaaltje dat 'kleine Tim' heet. Ik geloof dat ik ook wel een beetje werd verwend door haar. Dat kwam vast omdat ik naar haar ben vernoemd...

Maar nu laat ik zien wat ik heb gemaakt!


Een tijdje geleden had ik in de kringloop een pakket gevonden met als thema "Wedding" en ik vond het stijltje wel passen bij wat ik van plan was. 
De foto kreeg een nostalgische achtergrond, het lijkt wel ouderwets behang...


En de rest ging vanzelf... 

Wat zou er te zien zijn bij de andere deelnemers?
    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Nel

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!




22 opmerkingen:

  1. O, wat een mooie foto van je lieve oma en wat heb je het prachtig en liefdevol verwerkt met het bloemetjesbehang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige herinnering. Mooi gedaan, antiek effect. Top. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto en wat een mooie uitwerking.
    Erg leuk onderwerp!
    Groetjes van Anita, uh... Akkelien natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oepsie... wat een sufkous ben ik...

      Verwijderen
    2. Vergissen is menselijk en ik vond het ook wel grappig eigenlijk ;-)

      Verwijderen
  4. Wat leuk, ik vind het zo mooi, oude foto's met een leuk verhaal er achter.
    Sterkte met alles 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh Elizabeth, wat heb je dit mooi nostalgisch uitgewerkt,
    drie lieve goedlachse dames, zusters, het zit in de genen hé.
    Prachtig de uitwerking met dt lieflijke behang dat precies
    bij die tijd hoort. Heel leuk ook het stamboompje dat je erbij
    hebt geplaatst, en de toegevoegde details maakt alles tot een PRACHTIG
    liefdevol geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het vooral een gezellige foto :)
    Mooi uitgewerkt ook, ik vind dit weer een heel speciaal woord.
    Leuk om alle uitwerkingen te zien en de informatie erbij te lezen.
    Hartelijke groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig, bij het zien van de foto herkende ik meteen overeenkomsten tussen jou en.... je oud-tante links. In gezicht, maar ook in houding. Maar het gaat jou vooral om je oma natuurlijk, waar je mooie, warme herinneringen aan hebt.
    Je hebt prachtige bladzijden gemaakt met de foto als blikvanger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Dat vind ik leuk om te horen... Tante Janna was een leuk mens en pittig ook!
      Ze woonde samen met haar eveneens ongehuwde broer Cor. Vroeger dacht ik altijd dat ze een stel waren, en op een gegeven moment kwam ik erachter dat het anders zat...
      Wij kwamen er regelmatig, het was een soort bonus oma en opa voor ons!

      Verwijderen
  8. Romantic pages... with memories of the heart.Sweet!
    Take care of you,hugs!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat schrijf je lief over je Oma, fijn om mooie herinneringen te hebben.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat leuk... Die leuke foto kan je natuurlijk goed gebruiken.
    Wat fijn dat je zulke mooie herinneringen hebt aan je oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een mooie foto! Mooi om die te hebben van je oma, en wat een fijne herinneringen heb je aan haar. Hoe mooi is dat. Zeker nu je zelf oma bent en jij weer jouw herinneringen bij Guus achterlaat. Je hebt er een prachtige bladzijde van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk dat je er een stamboom bij hebt gemaakt, mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie herinneringen aan je oma. Ze hebben het goed naar hun zien op de foto.
    Je hebt het leuk verwerkt met de tekst en stamboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat jij ij de kringloop iets vind wat totaal niet bij een oude foto past en dat je het toch koopt om het te gebruiken.
    En hele mooie, nostalgische pagina vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk gedaan. Mooie herinnering aan je oma .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto van de drie zussen. Leuk dat je deze foto gebruikt voor de opdracht. Je hebt het mooi verwerkt. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee. En zo leuk om al die persoonlijk verhalen te lezen bij de foto's.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...