Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 6 maart 2020

Stripes ... Crea5220 (week 10)

We zijn weer toe aan een nieuw grafisch patroon. In week 3 hadden we "dots/stippen" en vandaag laten we "stripes/strepen" zien in onze uitwerkingen.

Leuk woord!
Ergens een streep onder zetten, een streep door de rekening, op je strepen gaan staan , Strepen als woonplaats...
Asfaltstrepen, krijtstrepen, gestreepte bekleding, streepstoffen, strepen bij het ramen zemen, strepen als rang op een uniform, stars and stripes, zebra, streperig beeld, vliegtuigstrepen in de lucht, Adidas sportschoenen...



Toen ik op internet aan het zoeken was naar inspiratie, stuitte ik via via op aboriginal artwork. Daar tref je vaak eenvoudige grafische patronen aan, zoals stippen, strepen, lijnen, en (halve) cirkels..
Op een gegeven moment kwam ik via Pinterest iets interessants tegen dat via ebay te koop was geweest.
En zo was mijn plannetje geboren! Niet na gemaakt, maar wel als leidraad gebruikt zeg maar...



Het fijne van deze spread was dat ik steeds een stukje kon kleuren en er eigenlijk helemaal niet bij na hoefde te denken. Alleen over het lege kader rondom heb ik nog zitten wikken en wegen; zou ik er tekst neerkrabbelen of niet...

Uit de doos met Twinmarkers van AC.tion koos ik alle blauwen en groenen en zonder na te denken heb ik ze afwisselend gebruikt. Ik ben best tevreden over deze markers op alcoholbasis. Ze kleuren mooi regelmatig en vol. Alleen de achterkant van je papier kleurt mee... Maar daar zijn wel oplossingen voor...



En wat zou er te zien zijn bij de andere deelnemers? Ik ben zò benieuwd!
We hebben trouwens een nieuwe deelnemers, Nel... van de blog Florenel. Wees welkom!

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Albèrtje
    -  Nel
 
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


21 opmerkingen:

  1. Wat mooi vind ik dit. Het lijkt eenvoudig, maar dat is het niet en je moet ook maar op het idee komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha streepjes all over. Wat een goed die spread. Ik vind hem prachtig!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat 1 woord veel betekenissen kan hebben. En mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Elizabeth, een echt gevoels-kunstwerk. Past qua kleur volgens mij heel goed bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat witte kader er omheen is perfect! Het accentueert je kunstwerk. Want dat is wat ik het vind, een Kunstwerk met een hoofdletter K! Zó mooi, zo eenvoudig en zo inspirerend!
    Oh ja de strepen bij het ramen zemen; geweldig gevonden ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig resultaat en mooie kleuren. Zou zo een kunstwerk aan de muur kunnen zijn. Een topper vind ik. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi en ook fijn om gaan zitten doen denk ik. Mooi al die verschillende kleuren blauw, rustgevend ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk geworden en ook helemaal mijn kleuren!
    Ook met dure alcohol markers ga je door gewoon papier en zelfs bij aquarelpapier als dat geen dik papier is. Gebruik ze ook met veel plezier!
    Gezellig weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Echt heel leuk gedaan met al die strepen in zoveel tinten groen en blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi, zelfs de verbindende lijnen tussen de banen zijn strepen en met de kleuren is het een prachtig geheel.
    Nog een bedankje voor je lieve reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kunstwerk heb je er van gemaakt Elizabeth, helemaal
    mijn smaak zou het zo aan de muur hangen. Mooi hoe al die kleuren
    blauw en groen samengaan. Zelf ben ik ook heel tevreden over deze
    markers op alcoholbasis. Zelf leg ik er een dik aquarel vel onder en
    dat werkt prima. Zo mooi ook de dunne zwart/wit strookjes er tussenin.
    Lijkt me heel rustgevend om mee bezig te zijn, SUPER geslaagd!!!

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zo, leuk dat je verteld hoe je ertoe gekomen bent.
    De kleuren groen en blauw vind ik sowieso mooi :)
    Dat wit eromheen is ook goed gekozen, dan komen de kleuren nog mooier op.
    Fijn weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig. Niet alleen de kleuren maar ook de lijnen. Bij een eerste blik dacht ik, ah een bos maar toen ik nog eens goed keek leken het ook veel verschillende benen in gekleurde panties. Dat is dus het leuke van kunst, dat je er van alles in kunt zien. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is prachtig geworden! Het zou (in een wat groter formaat) zo als kunstwerk aan de muur kunnen.
    Gek hè, gewoon strepen, maar zo mooi! Ook de combinatie van de kleuren vind ik zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi, ik zie er wel een quilt in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi dat lijnenspel in deze kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful shades and a "relief" effect.It could be a nice patchwork with colored fabrics..
    Hugs,
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je het leuk gedaan. Ik zou er zo een quilt van willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig ontwerp. Ik vind het lijnenspel en de kleuren erg mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...