Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 3 maart 2020

Family Bear

Het popjes breien is nog steeds leuk! Vandaag laat ik Familie Beer zien.




Dit zijn Meneer Beer en Mevrouw Beer....Ze zijn erg verliefd en wilden vooral samen blijven. 
Al vrij snel zijn ze naar Corrie verhuisd, want zij wist een goed adresje...


Maar weet je hoe saai het is zonder beertjes? Ook al heb je dan een hele betrokken poes op tafel liggen...


Er werden nieuwe beertjes gebreid en daarbij was het heerlijk kleurtjes combineren en een mooi truitje verzinnen....



Voor alle beren heb ik het basispatroon gebruikt, maar aanpassingen aangebracht door bv de schoenen weg te laten, een lange trui te breien en een kolletje toe te voegen. 
De oortjes van Meneer en Mevrouw Beer zijn er later aangebreid en daarbij gebruikte ik de aanwijzingen van Izzy Teddy Bear Dolls pattern van Esther Braithwaite maar deed het uiteindelijk toch een beetje anders...



De oren van Barbera en Babette zijn anders gemaakt. Barbera kreeg gehaakte oortjes en Babette's oortjes werden gemaakt door het afschuinen van een recht gebreid hoofdje, zie de foto hierboven.

En nog ben ik het popjes breien niet zat... Volgende week dinsdag weer een aflevering Poppendag!


24 opmerkingen:

  1. Het is iedere keer weer leuk om te zien wat er nu weer van je breinaalden is gerold! Ik vind de geribbelde mouwstukjes en het zalmroze truitje erg mooi. Misschien leen ik die ribbels wel een keer van je ;o)
    Heb je voor de kolletjes later steken opgepakt net zoals bij de rokjes wordt gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de ribbeltjes ook weer afgekeken hoor... De kolletjes maak je idd door weer steken op te nemen. Bij het rechterbeertje heb ik steken gemeerderd, omdat ik een iets wijdere kol wilde...

      Verwijderen
  2. Wat schattig om die beertjes te zien met mooie truitjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, zo leuk! Ik heb inmiddels 1 poppetje op de pennen staan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn je beertje leuk zeg, ik heb van dat lichtbruine harige garen gekocht. Om beertjes te breien, vind het ook zo leuk om te doen. Maar even zien om het handig is om met dat garen te breien, denk dat ik dan geen toeren meer kan tellen, dan maar op de gok :-). Ben al weer nieuwsgierig wat je hierna voor popjes gaat breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft zeker een leuke bezigheid. en verveelt ook niet omdat je ze steeds anders aankleed. Deze beertjes mogen er zeker zijn wat een knap stelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze leuk en lief! Ik kan me voorstellen dat het erg leuk is om beertjes en poppetjes te maken en de kleuren bij elkaar te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk ook deze beertjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke beertjes! Ja, de mogelijkheden zijn zo eindeloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook als beertjes zijn de poppetjes super schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat een mooie beertjes! Ik heb inmiddels ook een poppetje gebreid, die laat ik nogwel zien. Maar die is lang niet zo mooi als jouw beren en de poppetjes uit je vorige bericht hierover. Ik kijk al uit naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je krijgt zo een hele grote verzameling popjes Elizabeth. Ze zijn zo schattig.
    Wat vinden de andere poppenkinderen eigenlijk van al die aandacht voor die kleintjes?
    Zeker wel jaloers op die leuke kleertjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat valt eigenlijk hard mee... Ze zijn druk met andere zaken, geloof ik...

      Verwijderen
  12. Ze blijven leuk en lief om te zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze verschijnen overal, ook jouw beertjes zijn super Elizabeth!! En jij laat je fantasie lekker zijn gang gaan, moet ik ook eens doen. Ook ik ga er zeker nog wel maken, veel te leuk om te doen en een snel klaar projectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig Elizabeth, wat ben jij daar GOED in zeg, wat een enige
    beren heb je allemaal gemaakt, en allemaal weer anders. Zo leuk
    ook die heerkijk fleurige kleding die ze dragen. En je hebt ze
    allemaal heel leuk op de foto gezet, zeer geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn schattig je beertjes.
    En wat een leuke kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die beertjes zijn ook geweldig. Wat je met zo’n simpel patroon niet kan doen, top. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het virus houdt maar aan bij jou. Zo leuk om elke keer weer anderen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, ha, gezellig al die beren :)
    Ze zijn echt schattig, ik zie ze al voor me in van die kleine kinderhandjes :)
    Volgens mij is het echt een virus wat zich snel verspreidt, ik zie de troostpopjes en beertjes in heel blogland :) Fijne avond, tot morgen Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze worden steeds leuker, je beertjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...