Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 25 november 2019

De witte kast ...

Ik durf er bijna niet over te beginnen ...
Doe het dan niet, zul je zeggen...
Ja, maar anders komt er nooit beweging in! Ik heb deze stok achter de deur nodig.



Op onze slaapkamer staat deze kast. Het is een oudje uit de kringloop, die ik een aantal jaren geleden wit heb geverfd. Het is een soort linnenkast, maar ik gebruik hem ook voor 'stoffige creatieve' doeleinden.
Natuurlijk was deze kast ooit netjes ingericht en lag alles keurig op stapeltjes en overzichtelijk op de planken. En ik heb ook al een keer of tig geprobeerd (nadat de boel weer scheef lag...) orde op zaken te stellen. Maar het is in no time weer een bende!

Ik denk dat er teveel ligt... en ook tè dicht op elkaar. Het overzicht is vèr zoek...
Gewoon opnieuw indelen is geen  optie meer, er moeten nu echt spullen uit!

Zo gezegd, zo gedaan .... Op een middag werd alles eruit gehaald ... Een andere manier wist ik echt niet! Eerst maar eens ordenen ...

 Alles werd uitgestald op bed en zoveel mogelijk in categorieën weg gezet. De grote lade onderin is ideaal voor alle hulpmiddelen.
De bovenste plank is voor nostalgie en borduren, de tweede voor patchwork, de derde voor lopende projecten haken&breien, en de onderste voor 'nodig af te maken' en diversen.
Het lijkt nu een stuk leger hè? Maar eigenlijk was ik nog niet klaar ...


Er blijven altijd uitzoek-klusjes over, zoals borduurgaren opruimen en rangschikken, rommeltjes een andere plek geven, linnengoed dat nu een andere plaats moest krijgen en de afdelingen 'grote dingen om af te maken'. Dat was in één geval een paar draadjes afhechten, in een ander geval een boordje breien, en dan ligt er nog een grijze deken die een paar afsluitende toeren nodig heeft. In 2017 begon ik met de Double Trouble en die doet zijn naam wel eer aan....😁
Netjes opgevouwen en gedubbeld ligt een prachtig quiltje-in-wording, de "I love sewing" Ik heb echte een probleem met quilts die bijna af zijn, en dat komt voor een groot deel dat de motivatie bij mij weg is op dat moment ... en ook omdat ik toch geen ruimte aan de muur heb om op te hangen. We hebben gewoon heel weinig wanden en veel ramen in ons huis! 
Bovenop de linnenkast ligt nog altijd de "Gossip in the garden", klaar om gequilt te worden ...



Hier links zie je de dingen die ik op korte termijn wil gaan aanpakken, zoals ik hierboven beschreef. Dit waren ook wel de ruimtevreters in de kast. Ik had heel veel kleine mandjes en bakjes met spulletjes, vaak per project. Nu heb ik meer plastic boxen met deksel gebruikt en het is veel overzichtelijker geworden.   

Hoelang zal dit duren?   


                            

21 opmerkingen:

  1. So dan, je kast ziet er weer pico bello uit. En ja, het probleem van weinig muren en grote ramen ken ik ook, vandaar dat ik alleen maar mini quiltjes maak voor de pop van Jane of gebruiksquilts. Gelukkig heb ik een aantal kleinere aan Jane kunnen slijten :-). Gek hè, dat die kleine werkjes zo lang blijven liggen, is meestal een klusje van niks, heb ik ook last van. Nu de wat grotere dingen weer afmaken, geeft ook weer rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is altijd zo fijn om van alles op te kunnen ruimen achter dichte deuren, maar er komt een dag...
    Om op te ruimen heb je veel afzetruimte nodig om eerst heel veel rommel maken, een hele toer vind ik! Maar ook inspirerend om vondsten te doen in je eigen spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer netjes uit Elizabeth. Iedereen kent dat probleem dat het in no-time weer een bende is.
    Daarom gebruik ik ook plastic bakken en bakjes om diverse dingen in op te bergen.
    Dingen afmaken is natuurlijk een heel goed voornemen. Het is ook veel leuker om met iets te beginnen en bezig te zijn i.p.m. het af maken.
    Zelf hang ik steeds een andere quilt op de muren waar plek is, zodat het leuk afwisselend wordt.
    Soms kan je ook een quilt ergens overheen hangen, een bank, een stoel of een trapleuning etc.
    Hoop dat je veel plezier hebt als dingen af komen en je er van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Flink aangepakt. Soms moet je zo rigoureus zijn. Jammer dat je er niet aan toe komt om je quilts af te maken. De Gossip en I love Sewing zijn zulke leuke quilts, deze moet je niet zo laten liggen. Succes met netjes houden en afmaken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo af en toe moet dat eens hè? Leeghalen, uitzoeken, bewaren of wegdoen. Je kast ziet er weer keurig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig geweest, het ziet er tiptop uit. En nu proberen het zo te houden 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk eens, dat ziet er nu perfect uit, goed bezig! We zien alle bijna-af-projecten wel eerdaags de revue passeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar kan ik ook zo lang tegen aan "hikken", maar als het dan eindelijk gedaan is, geeft dat wel een goed gevoel.
    Soms moet je ook gewoon wat weg doen. Al is dat wel héél moeilijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verschil, dat zal een goed gevoel geven. En je weet gelijk weer wat je nog hebt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, echt een groot verschil/verbetering
    Ik heb even doorgeklikt, maar de quilts, je bent al ver, lijkt me echt geweldig om die af te maken, maar ik mag niets zeggen hoor. Ik heb ook nog een quilt liggen :)
    Een project afmaken geeft toch een goed gevoel, veel succes met je WIP's en met de laatste dingen opruimen. Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha ha zo kan je er weer even tegen !!! maar heeft niet iedereen zo'n plek? Ik in elk geval wel en altijd net 1 kast tekort. Vroeger deden ze grote schoonmaak houden in een paar maanden tijd , was eigenlijk zo gek nog niet . Alle kasten onder handen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi opgeruimd. Dat geeft een lekker gevoel.
    Succes met het restje uitzoeken.
    Groeten Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een klus hé.... Ik snap zó dat je er een tijd tegenaan hebt gehikt... Want inderdaad: hoe kan het anders, wat is wijsheid?
    Maar je bent moedig genoeg geweest om te beginnen en voilá, het ziet er nu een stuk gezelliger uit. Nu is het een genot om de deuren open te doen en even een blik in de kast te werpen, gewoon omdat dat leuk is 😉.
    Nu 'alleen' nog even wat projecten afmaken....dat is óók zo'n drempel. Misschien is het een idee om een datum te prikken voor een eerste afmaakproject en jezelf te belonen als het je gelukt is vóór die datum?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super knap van je! De kop is eraf en de rest komt vast vanzelf. Elke keer een stapje.
    Ik heb een dressoir dat deze aandacht nodig heeft... ik moet nog moed verzamelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, je moet jezelf een keer ertoe dwingen om zo'n klusje te doen, maar het was de moeite waard hoor. Wat een verschil, zo netjes nu.
    Soms krijg je spontaan zin om een onafje juist af te gaan maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat een verschil Elizabeth, echt moedig van je om er mee te beginnen,
    maar het is nu echt overzichtelijk geworden en weet je precies waar wat
    in zit. Moest wel lachen om die ieniemienie lettertjes onderaan, hihi
    inderdaad hoelang zal dit duren. In je enthousiasme kan je soms snel
    iets uit een kast of lade trekken is mijn ervaring en dan gaat het vaak mis.
    Nu is de kast een feest om naar te kijken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk om alles weer op te ruimen. Ik wist gewoon helemaal niet dat je ook quilt. Zelfs de Gossip heb je gemaakt. Gauw (laten) quilten en dan lekker ergens ophangen, of heerlijk warm voor op je bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dapper hoor. En heel herkenbaar. Ik ben benieuwd of je je goede voornemen tot uitvoer gaat brengen. Enne quilten kun je ook als deken gebruiken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kast ziet er weer tiptop uit. Tja, ik heb plastic dozen die er zo uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...