Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 6 november 2020

Waves ... Crea 5220 (week 45)

Golven... , dan denk ik meteen aan hoge golven in de zee. En aan blauw natuurlijk...
Meteen aan de slag!
En nu achteraf denk ik 'er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden....'


De laatjes met blauw papier werden open getrokken en ik legde wat geschikt papier om de werktafel en begon te scheuren...


Ja, dat konden voor mijn gevoel best golven worden. Maar natuurlijk eerst de achtergrond, de lucht...


Dat deed ik met aquarel, cerulean blue... Een paar laagjes waren voldoende om een stevige kleur te krijgen.


En toen was het echt niet meteen zover... Ik legde voorzichtig laagjes golven neer, scheurde hier en daar wat bij, bewerkte de golven weer met witte verf, of blauwe aqaurel, er kwam gesso aan te pas...
En de lucht werd bij nader inzien wat grauwer gemaakt.
Ik dacht dat ik daar allemaal foto's van had gemaakt, maar kan ze niet meer vinden!
Later heb ik ook nog de blauwe achtergrond veranderd en van een stuk van de lucht zee gemaakt...



Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en David
    -  Petra
    -  Loes
    -  Annet

  
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

19 opmerkingen:

  1. WoW, je hebt precies die sfeer van tussen licht en donker getroffen... Goed gelukt! En de tekst is ook heel treffend..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een pech: dénk je netjes aan tussendoorfoto's en dan kan je ze niet meer vinden....
    Maar gelukkig heb je met de tekst ook duidelijk kunnen maken hoe je te werk bent gegaan ;o)
    Grappig om te lezen dat je achtergrond tijdens het proces veranderde. Het lijkt wel op een echte lucht, die verandert immers ook steeds weer. Als ik de foto's na elkaar bekijk, is het net of het daglicht er in speelt: de eerste foto is in de ochtend gemaakt, de vierde in de middag en de vijfde foto in de avonduren voor het donker wordt.
    Je golven zijn mooi geworden door het gebruik van verschillende papiersoorten en de bewerkingen daarvan. En die spreuk: schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps, Google-account wil niet laten zien dat ik het ben....
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt, je voelt als het ware de stormwind erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, ik vind blauw ook perfect voor de golven, maar inderdaad, ze hebben ook wel eens andere kleuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi effect heb je bereikt met diepblauwe schuimende golven met de lichtere blauwen van de zee en lucht.
    En wat een mooie tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig werkstuk heb je weer gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden en de tekst is geweldig.
    Fijn weekend
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeg het niet snel, maar eigenlijk vind ik de eerste foto van de zee en golven spannender.
    Kwestie van smaak natuurlijk, maar het is belangrijk dat het helemaal naar jouw zin is.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, nu ik terug kijk naar de foto's vind ik dat je gelijk hebt!

      Verwijderen
  10. Een prachtige collage, ik hoor de golven bijna ruisen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gelukt! Ik hoor de golven en ruik de zee van hier.
    Fijn weekend
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eigenlijk weet ik niet precies of de kleuren worden weergeven zoals
    ze werkelijk zijn, ook iedere computer verschilt natuurlijk qua
    kleurschema. Op mijn laptopje komt de laatste afbeelding over alsof
    het bijna één kleur blauw is gebruikt wel met nuances van licht en donker
    natuurlijk maar als ik de voorlaatste foto bekijk zie ik een bruisende
    zee met wilde schuimkragen en die ervaring mis ik bij de laatste foto.
    Ik vind het heel mooi hoe je de golven gescheurd hebt, en ook heb je een
    prachtige tekst toegevoegd, de wilde schuimkragen denk ik er gewoon bij.
    Wat een zeurpiet ben ik hé, maar ik schrijf eerlijk hoe ik het ervaar.

    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij de laatste foto mis ik de kleurverschillen, het is bijna 1 kleur blauw. Ik vind dit op de andere foto’s beter. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het prachtig. Alsof ik zo langs het strand loop. Heerlijk grote golven die uitnodigen om te gaan zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The ocean with its mighty waves ... I like the touches of "foam" with white chalk!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het leek mij geen makkelijke opdracht maar het is toch mooi geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...