Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 november 2019

Sunlight ... Crea 5219

Waar zouden we zijn zonder zonlicht? Het is van levensbelang...
Wat een mogelijkheden om het onderwerp van deze week uit te werken!
Terwijl ik na zat te denken en wat inspiratie op deed, schoot me iets te binnen... en het was meteen YES...



Maar toen de uitwerking... Dat ging niet van een leien dakje. Ik begon maar met afbeeldingen zoeken op internet en een aantal plaatjes uitprinten en knippen van Sunlight zeep.
De achtergrondpagina's maakte ik alvast geel met acrylverf m.b.v. een brayer.
Er werd geschoven en geschoven met de knipsels... net zolang tot ik een beetje tevreden was.
Ik miste eigenlijk tekst/letters/symbolen.. en daarom kopieerde ik een stukje over de geschiedenis van Sunlight zeep, afkomstig van de Poetsacademy. De tekst plakte ik in 'Word' en ik koos een ander lettertype om het een beetje in de sfeer te laten komen.
Vervolgens scheurde ik na het printen de tekst weer in stukjes om te kunnen gebruiken in de compositie.


De tekst vond ik veel te wit, daarom kleurde ik die een beetje met gele decorating chalks.
Echt tevreden was ik niet, maar nadat ik het een dagje had laten liggen wist ik het nog niet... 
Hè bah..., ik baal daar van! Het moest nu wel af...


Ik miste vooral verbinding, dus kringelde met een potlood om de afbeeldingen. Toen vond ik het nog te steriel...


Uiteindelijk heb ik met noppenplastic en een grijs stempelkussen de pagina nog wat bewerkt.




-----------

Er zijn inmiddels al vragen gesteld over Crea 5219 ... of we volgend jaar ook zoiets doen...
Marjan en ik zijn er wel over aan het nadenken, maar het wordt misschien wel anders.

Ik merk dat ik soms andere dingen wil maken, niet aan een onderwerp wil vast zitten. Technieken uit wil proberen in kleine stapjes zonder dat het ook meteen iets 'moet lijken'...
De uitwerking van hierboven is typisch zo'n voorbeeld van vastlopen.
Het kost me best veel tijd om elke week weer iets te bedenken en te maken. Die tijd heb ik op zich wel, maar ik wil nog zoveel andere dingen òok! En ik wil ook niet tè gebonden zijn.
Kortom, er wordt serieus nagedacht en we laten het jullie weten t.z.t.

En nu ben ik reuze benieuwd wat de anderen hebben gemaakt van 'Sunlight' ...
    -  Marjan Maakt
    -  Knutselpret
    -  Blauw ruitje
    -  De Breimeisjes

Het onderwerp voor volgende week is "Growth"

17 opmerkingen:

  1. Erg leuk gemaakt en inderdaad: zeer zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de oude vertrouwde Sunlightzeep hebt gebruikt voor deze opdracht! De gele achtergrond geeft mooi het zonlicht weer en al die prachtige oude afbeeldingen vind ik gewoon schitterend. Het brengt jeugdherinneringen naar boven😉.
    Wat een goed idee om tekst over de zeep van internet te halen en het in stukjes hier en daar te laten terugkomen.
    Zelf vond ik het al meteen een mooi geheel omdat het woord Sunlight overal zichtbaar is, maar ja, als je daar zelf niet tevreden over bent, moet er natuurlijk wat gebeuren. De noppenfolie vind ik perfect! Ik weet niet of het de bedoeling was, maar ik vind het je werk net iets 'smoezeligs' geven , zoiets van: daar moet een sunlightzeepje overheen 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat was ook waar ik aan dacht, Sunlight zeep 😁
    Ik vind het vooral leuk om over zo'n woord na te denken èn om te zien waar anderen op uit komen. Dus zou ik een vervolg heel leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, je kunt hier echt wel tevreden over zijn hoor. Maar inderdaad, soms ben je zelf niet tevreden en dan blijf je bezig met zoeken en proberen en wanneer je er dan de dag erna weer eens naar kijkt, dan komt het toch goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook hier de sunlight zeep !!!! ha ha mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het maar knap hoor, dat je steeds maar weer iets weet te toveren op papier bij een bepaald onderwerp.
    Leuk om de Sunlightzeep te gebruiken bij het onderwerp. Mooi gedaan hoor.
    Soms heeft het even tijd nodig voordat het klaar is, dat gebeurd met de lapjes ook vaak. De volgende dag zie je opeens wat het nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap bedacht en prachtig uitgewerkt, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dubbel gevoel... snap ik helemaal!
    Toch vind ik Sunlight heel geslaagd, vooral de rechter pagina!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is wel leuk geworden, de bewerking met noppen-folie!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk zonnig geheel is het geworden Elizabeth,
    mooi de nostalgie van de zeepfabrikant en voor mij heel
    herkenbaar. De blokken zeep in zo'n ijzeren klopper daar
    heb ik als kind vaak voor mijn moeder sop moeten kloppen.
    Toen ging alles nog in de zinken wastobbe met zo'n
    handwringer achter op de tobbe. Ik dwaal even af, haha en
    voel me door dit schrijven opeens een oudje 🤣 [niet echt hoor]
    Ook al zat het naar jouw gevoel niet helemaal mee met de uitwerking
    voor mij is het een toppertje geworden, en de toevoeging van de
    stippen maken het helemaal af.

    Geniet van een fijn weekend.....
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat moest je zonder Sunlight. Voor veel was dat de oplossing. Leuk gedaan. Maar ik houd ook wel van Sun Light. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, Albertje had ook Sunligtzeep, dat was vroeger echt onmisbaar.
    Maar je hebt het gecombineerd met zonlicht, en dat spat er af. Het geheel ziet er vrolijk en zonnig uit, chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou Elizabeth, het mag dan wat moeite gekost hebben, maar ik vind het erg 'zonnig' geworden hoor. Sunlight... mee groot geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet het er weer leuk en vrolijk uit. Ik snap, dat je een volgende keer vrijer wilt werken, en ben benieuwd hoe je dat gast oplossen. Maar dat zal vast wel creatief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee om dit te gebruiken bij het woord. Ik vind het er heel mooi uit zien. Alles past bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat je niet tevreden bent, mmmm ik vind het knap hoor!
    Alleen al, dan gebruik ik een beetje dit en dan doe ik dat, al die termen voor al die materialen, dat is alleen al knap om te onthouden, mee te werken en nog te weten dat je dat allemaal in huis hebt ;)
    Ik snap dat je/jullie nog nadenken over volgend jaar, ik geloof het meteen, dat er veel tijd in gaat zitten. Er zijn ook nog zoveel andere leuke dingen.
    Dat gebonden zijn, tja daar ben ik op dit moment ook niet zo van.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een grappig idee! Sunlightzeep nooit aan gedacht. Tja herkenbaar, het lukt niet altijd helemaal naar het zin maar ik vind deze compositie wel mooi hoor. ik ben benieuwd naar jullie ideeen voor volgend jaar.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...