Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 31 oktober 2019

Nature's Walk

Tja, waar zal ik eens beginnen...
Nou, met het begin maar denk ik..
Anderhalve maand geleden las ik deze blogpost van Terray over de nieuwe CAL's die weer van start zouden gaan. Mijn oog bleef toen echt wel wat langer hangen bij de laatste deken. Het is de Nature's Walk van Cherry Heart (Sandra Paul).
Maar lang hoefde ik er niet over na te denken, want ik heb werkelijk dekens genoeg! En er liggen er ook nog een paar om mee verder te gaan of af te maken.

Tja, moet je een vriendin hebben met een fijne neus voor mooie dingen....
Ze stuurde me een paar weken later een appje met een fotootje. En ze schreef er bij 'heb je DIE al gezien?'
Ik wist me nog vaag te herinneren dat ik zoiets gezien had bij Terray. Maar toen ik eens beter ging kijken, sloeg de vlam in de pan. Wow..., wat een mooie deken... en die kleuren ... zo mooi op elkaar afgestemd...



Ik viel meteen voor het kleurenpalet Wild Hedgerow, van Scheepjes Stonewashed.
Maar wel pittig geprijsd voor zomaar even een deken erbij...
Alternatieven werden bedacht, maar het was het toch allemaal nèt niet. Intussen had ik al een proefvierkantje gehaakt met een ander kleurtje Stonewashed uit mijn voorraadbox. En toen ik die woog was het 14 gram. Dus uit een bolletje van 50 gram zouden er 3 uitgaan... De aantallen bollen vond ik in het pakket eigenlijk ook best veel.


Nog eens een paar nachtjes over geslapen, en toen ben ik  toch maar de winkel gegaan en gestart. 
Er komen 6 verschillende vierkanten online en wie een pakket heeft aangeschaft krijgt daarbij een link naar een patroon om elke week ook nog eens een bonusvierkant te haken.
Voor mij geldt dus 6 verschillende vierkanten, waarvan ik er elk 8 zou haken. 
Maar ik ben natuurlijk een beetje eigenwijs en van plan om er minder te haken en het kleed vierkant te maken. 
En de bonusvierkanten zijn via de foto's op facebook vrij gemakkelijk na te haken. Dus ik trek een beetje mijn eigen plan en dat vind ik wel lekker....


Ik loop behoorlijk 'achter', maar dat geeft mij niets. Ik heb geen haast en wil er van genieten!
Gisteravond heb ik het 6e patroon gehaakt, dus ik heb ze nu allemaal een keertje gemaakt.
Het gewicht is onderling verschillend, dus ik ben benieuwd op hoeveel bollen ik uiteindelijk uit kom.



20 opmerkingen:

  1. Dat wordt een mooie deken, de kleuren zijn warm en prachtig, leuk dat roze erbij, dat springt 'eruit'!
    Mooie patronen van de blokken, het lijkt me gewoon heerlijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren. Heerlijk bezig zijn. Lekker in het zonnetje achter het glas en genieten. Groet Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan mij heel goed voorstellen dat je er helemaal blij van wordt als je die plaatjes ziet. Alleen al de aankoop van het mooie garen en het uitzoeken van de kleuren is al een feest.
    Heel veel plezier en succes met het maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp dat je als een blok bent gevallen voor de deken, wat een plaatje! En juist die eigen draai eraan geven, niet exact dezelfde deken haken als al die anderen, vind ik het leuke aan creatief zijn. Veel plezier met het h/maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige deken, ik snap dat je uiteindelijk toch geswitcht bent😉.
    In pakketten zitten altijd te veel bollen, maar ja, te weinig zou natuurlijk vervelender zijn.
    Toch heb je groot gelijk dat je zelf een bollenpakket hebt gemaakt en nu je de bonuspatronen zelf kunt namaken, ligt er geen strobreed meer in de weg. Veel plezier met het haken van alweer een mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! En grappig dat je het over Stonefield hebt (ook al in een vorige blogpost), deze keer noem je eerst wel Stonewashed.
    Ik gebruik voor mijn dekenproject (de Rozeta) zelf 1 kleur daarvan en combineer het met Riverwashed. Dat is min of meer hetzelfde garen, maar de kleuren zijn anders. Ik heb ook even nagedacht of ik het er voor over had, maar ben helemaal blij met mijn deken in wording.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och, wat een vergissing... Ja, de Stonefield van Susan Smith..., daar ben ik ook wèg van!
      Maar ik het even aanpassen hoor, bedankt voor het doorgeven.

      Verwijderen
  7. Dat wordt weer een mooie deken, prachtige kleuren en leuk ontwerp. Snap best dat je er voor gevallen bent. En je bent natuurlijk niet verplicht om een pakket aan te schaffen, eigen plan trekken is best fijn en je krijgt een "eigen" ontwerp van de deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach ja, die verleidingen, waarom kunnen we ze nu niet weerstaan :-)
    Maar ik kan me het wel voorstellen hoor, de deken is echt prachtig en de kleuren zo mooi en zacht.
    Ik zie mijn letters hier heel erg klein, ben benieuwd of dat zo blijft na plaatsing van de reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap dat je toch overstag bent gegaan voor deze deken.
    Hij (of is het een zij) is werkelijk prachtig.
    Veel haakplezier.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het altijd zo dapper, als mensen aan een deken beginnen.
    Ik vind het super gaaf, maar ik weet uit ervaring dat ik ze nooit afmaak
    Ik haak sowieso heel weinig op het moment, maar, in de verte begint het weer iets te kriebelen, dus wie weet....
    Wat heb je trouwens verschrikkelijke mooie kleuren bij elkaar gezocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie CAL, dit wordt vast een prachtige deken. Benieuwd als het af is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal te begrijpen dat je ervoor gevallen bent. Ik wil hem toch snel in het echie zien. De kleuren zijn zo mooi. En goed dat je toch voor dit garen gekozen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is werkelijk een schoonheid deze deken, en kan me goed
    voorstellen dat je er verliefd op bent geworden.
    Vind het juist altijd leuk van jou dat je je eigen idee
    gaat uitwerken, je creatieve geest gebruiken.
    Het lijkt me echt zo'n patroon waar je met plezier aan kan werken,
    en als er weer een blok af is en nog wat tijd over.....ach ik doe er
    nog eentje, volgens mij blijf je enthousiast door haken.
    Succes met alle vorderingen.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grappig dat je je toch weer hebt later verleiden tot het haken van een deken. De kleuren zijn prachtig. Veel plezier met het haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ik kan me er wat bij voorstellen ziet er schitterend uit en ik hou er van om even je eigen plan erin te vinden. Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi en wat leuk dat je lekker je eigen ding doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whauw. Die gaat mooi worden. Ik denk dat jouw "eigenwijze" manier ;-) helemaal zijn doel zal bereiken. Komt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kleuren zijn zo mooi! Dit wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...