Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 27 november 2019

Nature's Walk ... update 2

Toen ik de vorige keer over de Nature's Walk blogde, liet ik jullie de zes verschillende vierkanten zien.
Maar ik vertelde al dat er ook bonusvierkanten zijn. De mensen die een garenpakket hebben besteld krijgen een speciale code waarmee ze deze patronen kunnen downloaden.



Ik heb losse bollen gekocht en daar ben ik achteraf heel erg blij mee. Het pakket heeft 20 bollen van 50 gram voor 48 te haken vierkanten. Nu maak ik mijn deken ietsje kleiner, met 36 vierkanten. Ik heb steeds gemiddeld 3 vierkanten uit één bol kunnen maken en dus 12 bollen gebruikt. Stel dat ik ook 48 vierkanten had gemaakt, dan was ik met 16 bollen klaar geweest.
Het is best duur garen, vind ik...€ 3,50 een bolletje...




Maar nu de bonusvierkanten... Ik vond het leuk om ze tòch te maken!
Van links naar rechts .... Sunshine, Heart en Snowflake ...
Op Facebook zag ik de foto's van de dames die de bonussquares lieten zien, soms met gedeeltelijk het haakschema op de achtergrond. Ik houd van puzzelen en als je het principe eenmaal door hebt, kun je de vierkanten best na maken.


En dit zijn Butterfly, Blossom en Wheat ...




Ongemerkt groeide de stapel met vierkantjes. Ik heb echt niet als een malle zitten haken, integendeel .... eigenlijk wilde ik er zo lang mogelijk van genieten. Maar je haakt zo'n vierkantje eigenlijk best vlot omdat het grotendeels eenvoudige patronen zijn en je maar één kleur gebruikt.
Bijna alle 36 blokken zijn klaar en dan kunnen ze in rijen en kolommen aan elkaar gehaakt worden. Dat vind ik op zich niet zo spannend, want ik heb er al zoveel foto's van gezien!
Maar de rand haken, daar kijk ik wel naar uit. Ik vind deze zò mooi...
Ik doe deze in dezelfde kleur als op de bovenste foto, havermoutkleurig ...
Er komt vast nog een keer een laatste update van deze deken!


21 opmerkingen:

  1. Het wordt prachtig! Die rand is idd super! Maar goed sat je eerst aan elkaar moet haken en dan pas de rand kunt doen, als het andersom was geweest, was get project misschien wel gestrand. Nu bewaar je het leukste voor het laatst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie deken, de combinatie van de verschillende squares, de kleuren én de rand. Je schiet al mooi op!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je straks niet te veel bollen overhoudt (al vinden we daar later vaak nog wel weer een bestemming voor 😉) en inderdaad is 3,50 per bolletje een fikse prijs.
    Mooi dat het je gelukt is de bonuspatronen na te maken; een puzzeltje op zijn tijd maakt het misschien wel nóg leuker.
    Je bent al flink opgeschoten, maar misschien komt dat ook wel omdat die mooie rand naar je ligt te lonken.🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren gebruik je. Ben benieuwd hoe het geheel wordt. En de rand ziet er gaaf uit, bijna kant. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie blokken heb je gehaakt, ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat! Verstandig hoor om de bollen los te koop, ik vind het garen behoorlijk aan de prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokjes in schitterende kleuren. En die rand, wat mooi, snap dat je daar als een blok voor gevallen bent. En die bollen vind ik ook een beste prijs. Als je dat bij elkaar optelt wordt het best een prijzige deken, moet je hem ook nog zelf maken. Maar ik ben heel erg benieuwd naar de update, hopelijk laat je ons daar niet zo lang op wachten. ;-) ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt schitterende kleuren heb je gebruikt. Ben reuze benieuwd om te zien hoe je ze aan elkaar gaat zetten. En dan tot slot de mooie afwerkrand. Prettig dat het leukste aan het eind ziet, anders wordt het wellicht toch een onafgemaakte deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren en een leuk patroon. Wat heerlijk om straks alles uit te kunnen leggen en aan elkaar te zetten. En dan die rand: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor die bonusblokken. Vooral die op de 2e foto aan de linkerkant is zo leuk met dat opengewerkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!! dat lijkt me nu echt ook iets voor mij :) Al een hele stapel, straks dat puzzelen ook weer leuk en dan je nog verheugen op de rand. Dat komt helemaal goed volgens mij, fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie patroontjes én ook mooie kleuren. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Fijne avond, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat wordt dat mooi leuk ook al die verschillende patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dit weer snel gemaakt Elizabeth, en leuk hoe je
    de bonus blokken hebt weten uit te puzzelen, best een leuke uitdaging.
    het gaat echt een prachtig geheel worden. De rand in de havermout kleur
    is echt geweldig mooi. Ik kijk al uit nar het eindresultaat, een deken
    waar je trots op mag zijn.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop de update nog een keer te zien hoor, ben benieuwd op welke manier je ze aan elkaar zet?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De blokken zijn erg mooi en wat een toepasselijke namen hebben ze.
    Knap dat je zo de bonusblokken gemaakt hebt, en de rand is ook leuk om te doen lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat gaat vast mooi worden met al die blokken. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als die klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De kleuren die je hebt gekozen vind ik prachtig. Wat is dit mooi zeg en met die prachtige rand eraan is het helemaal stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi! Fantastische kleuren ook. Fijn dat je je eigen keuze gemaakt hebt en dat dit zo'n heerlijk project blijkt te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi de blokken. knap zelf alles te ontdekken en te maken.
    Pakketten zijn inderdaad duur. en veel overhouden is toch wel jammer dan.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...