Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 oktober 2019

Lappenpoppen

Kennen jullie die leuke boekjes van Sascha Blase- van Wagtendonk 'Gehaakte lappenpoppen'?
Ik heb ze allebei, maar het is al lang geleden dat ik ze gebruikte.
Bijna drie jaar geleden liet ik er hier wat van zien. Ik ben er toen niet mee verder gegaan, misschien wel omdat ze zo'n ruzie met elkaar maakten...

Onlangs kwamen de boekjes weer uit de kast omdat ik een paar cadeautjes wilde maken.
Het begon met deze kleine aap:


Gehaakt met Stonewashed van Scheepjes en een restje roze garen.


En toen volgde er een grote vos:


Ook gehaakt met Stonewashed, en een restje antraciet garen


En een olifant...


De olifant is met verloopgaren van de Hema gehaakt en omdat ik net iets te weinig had, werden de pootjes met lichtgrijs gedaan. Eigenlijk vind ik het wel leuk staan...

Inmiddels heb ik echt wel genoeg cadeautjes, maar ik ben nog niet uit-gehaakt.
Want in de linnenkast vond ik nog een prinsessenhoofd...
Ze vraagt natuurlijk om een mooie japon!


En omdat we over niet al te lange tijd een verkooptafel hebben voor een project in India, haak ik nog lekker even door!


20 opmerkingen:

  1. Wat leuk, weer een poppen , handwerk blogje ! Ik heb de boekjes ook en ook al verschillende dieren er uit gemaakt . Het blijft leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer heerlijk in de haak-flow! Wat leuk dat aapje met die supergrote ogen.
    Lekker nog even door haken zodat je veel kadootjes hebt.
    Misschien ook nog twee popjes die geen ruzie maken? Moeten ze er natuurlijk wel helemaal hetzelfde uitzien, anders maken ze daar weer ruzie om :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn wel heel erg leuk, maar haken… toch maar niet. Maar weer gezellig dat ik bij jou weer wat leuke knuffeltjes zie. Ben wel nieuwsgierig naar je prinses in wording.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Dat zijn mooie projectjes en het zou best goed kunnen verkopen voor 't goede doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze weer leuk geworden. En cadeautjes kun je nooit genoeg hebben, zelfs voor een project. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er goed de vaart in. En hopelijk gaan we ze allemaal verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het vosje zo leuk. Verkoop je ze ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn lief het kan niet anders het haakwerk en dan voor een goed doel dat moet wel heel erg fijn zijn om te doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je lekker bezig zeg, leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jaaaaa dat boek heb ik ook !!! je lappen poppen zijn echt heel mooi en ja dat prinsesje moet dan ook nog af :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap hoor en leuk ook.
    Ben niet o goed in knuffels haken.
    Dochter wel, en die verkoopt ze ook .
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De boekjes ken ik niet maar wat zijn dit enige patroontjes,
    en je gaat als een speer, hihi. Dat vosje prachtig eigenlijk
    zijn ze allemaal heel erg leuk, ook in die udere post staan
    leuke exemplaren, Kwakkie , Ludo en dat schattige uiltje.
    Je kan er wat van Elizabeth, en ik bewonder je gedrevenheid 👍

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat enig, succes met het hele project!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leukerds heb je gemaakt! Veel haakplezier met je prinses! (Uhm, wil ze niet ook toevallig nig een prins, of een kikker die ze in een prins kan veranderen met een kus?)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn mooi!!!
    Het aapje vind ik prachtig, dat komt misschien wel door zijn grote en mooie ogen!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik maakte er ooit 2, de panda en de kikker.
    De kikker kreeg ik niet voor elkaar, zijn bekkie..... tig keer uitgehaald en uiteindelijk een mond los gehaakt en erop genaaid😉
    Ze zijn wel erg leuk om te maken en je gaat ze vast verkopen.
    De olifant, die is lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leukertjes. Even de potloden verruild voor de haakpen. Ik vind het altijd zo knap dat je meer van hetzelfde kunt haken. Na een knuffel vind ik het meestal wel weer mooi geweest en ga ik iets anders doen. Haakse nog even.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ontzettend leuk gedaan weer, blijmakertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke haakwerken, zeg. Het vosje is echt een plaatje, mooi van kleur en echt een vos.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...