Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 18 oktober 2019

Darkness ... Crea 5219

Ik houd eigenlijk wel van extreme onderwerpen ... Darkness is er ook zo eentje; je kunt er uren over nadenken.
Voor Crea 5219 wilde ik iets met een hele donkere pagina. Eerst had ik nog het idee om links en rechts donker te doen en daartussen een explosie van kleuren als tegenwicht. Maar dat heb ik los gelaten. Omdat het voor de hand lag misschien. Want we stellen graag iets tegenover duisternis. Waarom is dat toch eigenlijk? Heeft duisternis niet genoeg aan zichzelf? Het heeft toch ook waarde..., betekenis ..., kracht ...



Het meest zwarte wat ik kon bedenken waren vegen zwarte acrylverf (inkt verdraagt mijn dummy niet) met een oud pasje uitgesmeerd.
Grillig, rauw en eigenzinnig... zo wilde ik het hebben.
In tijdschriften zocht ik naar donker gekleurde pagina's en scheurde er stukjes van.
In de restjesbak vond ik precies wat ik nodig had!
Die lichtstrepen zijn de weerkaatsing op een leren jas die gefotografeerd was. En de repen gebruikte ik op deze pagina.
Na het drogen van de collage heb ik nog een keer zwarte verfstrepen gemaakt op de plekken die ik nog te open vond.



Je hoeft het niet mooi te vinden. Ik weet ook niet of ik het zelf eigenlijk wel mooi vind. Maar het is expressie... En het was heerlijk om te doen!

De quote vond ik op internet; It is during our darkest moments that we must focus on the light (Aristotle Onassis) ...

Waar dachten de anderen aan bij 'Darkness'?
    -  Marjan Maakt
    -  Blauw ruitje
    -  In de weer
    -  Made by Céline
    -  De Breimeisjes

Het onderwerp voor volgende week is 'Ears' ...

15 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind het wel wat hebben! Het is in ieder geval DARKNESS!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zéker expressief en het geeft ook goed aan, vind ik, wat er door je hoofd kan spoken op een DONKERE/somber dag wanneer het even niet goed gaat.
    Fijn weekend ( zonder darkness )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed aangepakt! Het is inderdaad een uitwerking waarvan ik niet weet of ik het mooi vind, maar het maakt wel flinke indruk, want ik vind het zó krachtig, explosief bijna! Het zwart spat echt van je bladzijden af en komt ook 'binnen' 👍🏼.
    De spreuk is weer een echte wijsheid en zowel letterlijk als figuurlijk uitlegbaar. (Op dit moment is het 12 uur 's middags en door een flinke onweer/regenbui zo donker dat ik een lamp heb aangedaan...😉.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi of niet mooi. Het thema en uitwerking doet wel iets. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tussen de middag zag de lucht er ook bijna zo uit. Goed uitgebeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat is echt donker. Lekker schimmig en spannend.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Expressief is het zeker geworden Elizabeth, fraai uitgebeeld,
    en gelukkig genoeg lichtpuntjes zichtbaar in de duisternis.
    Treffende quote ook.

    Heel fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je geestelijk in een donker periode zit zal het er ongeveer zo uitzien denk ik!
    Donker, zwart en hier en daar een klein beetje kleur, donkere kleur.
    Ik weet inderdaad niet oud ik het mooi vind, maar het roept wel een donker/darkness gevoel bij me op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is creatief bedacht hoor, maar het voelt voor mij echt heel akelig.
    Ben bang in het donker, moet altijd een lampje aan, ook als ik ga slapen.
    Dus die donkere pagina's....brrrrr!
    Geen idee wat ik zou bedenken als ik iets moet maken met dat thema.
    Maar misschien een donkere sterrenhemel ergens waar het nog echt donker is 's nachts. Dan zie je zoveel sterren, dat het donker weer mooi is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het prachtig. Heerlijk donker en voor mij niet angstaanjagend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is idd wel erg donker, maar dat hoort bij het leven net als licht en kleuren. Als je zelf POSITIEF ingesteld bent dan blijf je niet lang in de donker hangen.
    Maar je hebt het mooi creatief gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...