Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 oktober 2019

Ears ... Crea 5219

Het onderwerp van deze week is 'ears', en ik kon maar niet bedenken wat ik eigenlijk wilde.
Natuurlijk had ik wel een aantal ideetjes, maar ik liep voor geen van allen echt warm.
Soms kijk ik ook wel eens op Pixabay, voor een stukje inspiratie ... of om het eens van een heel andere kant te bekijken. Ook nu vond ik weer een referentie daar.



En zo ontstond er toch een plannetje in mijn hoofd, waarbij ik verschillende dingen kon combineren. Ik wilde al langere tijd iets doen met cirkels stempelen en een gezichtje tekenen.
Geen portret tekenen hoor, dat vind ik zo moeilijk!



1. Uit een stukje stof met wat textuur werd een cirkeltje geknipt en op mijn Mod Podge deksel geplakt om als stempel te fungeren.



2. Na een laagje witte gesso als ondergrond/stevigheid voor het papier werden de pagina's bedekt met stempelcirkels in mengsels van gele, roze, witte en zalmkleurige acrylverf.



3. Het popje werd lichtjes geschetst en de oren en de jurk met magenta kleurige aquarelverf geschilderd.



4. De ogen met kleurpotlood en fineliner, de mond en het haar met acrylmarkers.
5. De accenten en de kraag eveneens met acrylmarkers.



6. De spreuk komt weer van internet.



Ik ben benieuwd wat de anderen hebben gemaakt!

    -  Marjan Maakt
    -  Blauw ruitje
    -  Made by Céline
    -  De Breimeisjes
   

Het onderwerp voor de volgende keer is 'Sunlight' ...

17 opmerkingen:

  1. Mooie spreuk! Wat een leuke uitwerking met je zelfgemaakte stempel - geweldig idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik blij met je link naar Pixabay! Ik had er nog nooit van gehoord en heb natuurlijk meteen even gekeken; wat een prachtige inspiratiebron👍🏻.
    En dat lapje stof op de deksel; wat een slim idee! Het geeft een heel mooi effect op papier.
    Het gezichtje is goed gelukt, ik vind dat knap. En stiekem vind ik het ook mooier dan een echt portret, het past veel beter in het geheel.
    De grote oren en de spreuk maken het prachtig af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gezegde en leuk uitgewerkt-gezichtje is goed gelukt hoor!
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat vond ik dus ook een mooie quote :-)
    Mooi uitgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie spreuk en weer een prima werkstuk. Leuk idee om een lapje stof als stempel te laten fungeren.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fascinerende creatie, leuk gedaan. Het gezichtje is heel fijntjes, mooi.
    Dit figuur heeft oren om wel 6x zoveel mee te luisteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke weer deze keer, mooie kleuren en een fijn gezichtje.
    Bij Pixabay kun je wel uren kijken, fijn ook dat je er gebruik van kan maken.
    Fijn weekend.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt hoor, ik doe het echt niet na. Het lijkt mij inderdaad niet makkelijk om elke keer weer iets te bedenken. Maar jij weet elke keer weer te verrassen. Groetjes en een heel fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie spreuk en ook weer mooi geïllustreerd. De ene keer lukt beter om iets te bedenken dan de andere keer maar ik vind het leuk om er over na te denken. Over een paar weken is het afgelopen. Dan moeten we alles weer zelf bedenken.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind haar prachtig.
    En de spreuk past perfect bij haar mooie oren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is de achtergrond prachtig geworden met het stempelen,
    handig uitgevonden om daar een lapje met wat textuur voor te
    gebruiken. Zo lief ook hoe je dat popje hebt geschilderd, een
    mooi fijn gezichtje met prachtige ogen, en twee geweldige oren.
    De quote is treffend, weer een mooi resultaat, knap hoor.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze is ook weer prachtig en de spreuk vind ik er eentje om te bewaren.
    Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie spreuk. Leuk gedaan ook. Je bedenkt het toch steeds maar weer!
    Meestal denk ik bij een onderwerp van jou "wat zou ik tekenen?"
    Weet je wat er in me opkwam? Een konijntje met hele lange oren.
    Maar jouw meisje is ook schattig met haar grote oren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik bleef maar naar de oren kijken. Toen ik de tekst zag, dacht ik dat twice te weinig was. Met zulke oren is het wel 4 x. Goed weekend, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...