Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 oktober 2019

Road ... Crea 5219

Ook deze week weer een onderwerp waar je veel kanten mee op kunt en heerlijk om over na te denken. Daarnaast heb ik mijn plaatjesmappen, waar ik al lang van tevoren allerlei illustraties en foto's vrij lukraak heb bewaard zonder al teveel nagedacht te hebben.
Als ik dan weer in de bewuste map kijk, moet ik soms glimlachen om wat ik daar aantref...
Deze keer bleef er een foto (van schitterend textielwerk) bij mij hangen, die heel goed paste bij wat ik in mijn hoofd had en ik besloot die ook als uitgangspunt te nemen.

Victoria Potrovitza, Open Roads (detail), 2017,

 hand embroidery, cotton threads on canavas

Mooi is tie hè... ? Ik kon eerst niet geloven dat dit met reepjes stof was gemaakt, maar het is echt zo!



Ik probeerde de ronde lijnen te schetsen, kruispunten te maken en het geheel met pastelkleurpotlood in te kleuren. Er zijn bewust delen wit gelaten.


De kleurstelling is anders gekozen, om de simpele reden dat ik een beperkt kleurenpalet had in deze doos potloden. Ze kleuren heel fijn op het papier van mijn dummy, maar helaas breken de punten vaak en zijn ze erg zacht en moeilijk te slijpen. Ik dacht altijd dat Bruynzeel zo'n goed merk was, maar ik zou het nu niet meer kopen.



En waar dachten de anderen aan bij "Road"?
    -  Marjan Maakt
    -  Knutselpret
    -  Blauw ruitje
    -  In de weer
    -  De Breimeisjes

En volgende week is het onderwerp "Darkness" ...

17 opmerkingen:

  1. Vind jouw uitvoering ook heel mooi geworden!
    Zelf kleur ik ook vaak met de goedkope houten doos van act ion waar 24 kleurpotloden inzitten-ze kleuren best goed.
    Ontdekte dat ik toch bij jou kan reageren-geniet altijd van je blog.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi weer Elizabeth, ik sla deze week nog ff over hoop er volgende week weer bij te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en toch nog een bericht geplaatst was te mooi om het niet te doen

      Verwijderen
  3. Prachtig! Het kunstwerk is inderdaad heel mooi en jouw versie ook.
    Zouden de potloden misschien ooit zijn gevallen? Kan ook voordat jij ze had. Dan heb je wel eens dat de stift binnenin helemaal stuk is. Je zou er een mailtje aan kunnen wagen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind jouw kleurencompositie veel mooier, maar de geborduurde versie is "waarschijnlijk" een veel langduriger project geweest.
    Ik gebruik ook Bruynzeel potloden, maar ook wel uit de houten doos die bij Action te koop is, die zijn ook niet slecht. Van beide merken heb ik er ook wel bijzitten die redelijk snel op zijn, maar ik denk dat inherent is aan fijne potloden, want die zijn nu eenmaal zacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige inspiratie en een schitterende versie van jou!❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het prachtig ! Er gaat best wat tijd zitten in kleuren, heb jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zoals je het kunstwerk vertaald hebt! De witte gedeeltes erin vind ik een mooie rust geven.
    Jammer dat de kleurpotloden niet gezellig mee widen werken, zoiets zou je inderdaad niet van Bruynzeel verwachten....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk nog steeds vol bewondering naar de kunstwerken die je maakt.
    Geweldig al die lijnen en kleuren en altijd weer een prachtig eindresultaat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer heel mooi geworden Elizabeth. Altijd weer een verrassing wat je weet te bedenken. Bruinzeel potloden vind ik ook niks.
    Karisma is echt geweldig, maar helaas niet meer in Nederland te hoop.
    Bij een winkel voor kunstenaarsbenodigdheden heb je nog wel goede merken en kan je uitproberen omdat ze ze daar ook los verkopen.
    Wel zo handig als er één of meer op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al die smalle lijntjes, op weg naar... Heel mooi getekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gelukt en mooi geworden! Ik heb ook bruynzeel potloden, zacht en kleuren heel fijn maar ook bij mij breken de puntjes heel snel. Misschien wel dezelfde als ik de foto zo bekijk.
    Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jouw potlood werkstuk doet niet onder voor de lapjes. Mooi. Ik houd wel van die stijl. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zooooo dat is zeker een PRACHTIG textielwerk zeg, daar zitten
    heel wat uurtjes arbeid in, een bron voor inspiratie.
    Wederom is jouw uitwerking van in dit geval het woord Road weer
    een heel fraai geheel geworden. Zo mooi al die ronde vormen die
    je overal naartoe brengen en heel mooi doorlopen.
    Grappig ook te zien dat de voorlaatste foto, [althans zo ervaar ik het]
    minder kracht uitstraalt omdat die andersom staat.
    De laatste afbeelding geeft echt een mooi KRACHTIG zicht op een wegennet.

    Geniet van een fijn weekend,
    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi weer, waar een kleuren pracht zeg!!
    Ik gebruik ook de potloden van Action, zijn fijn en kleuren mooi.
    Maar, mijn moeder heeft hele mooie kleurpotloden, super zacht en dikker dan de "normale" potloden.
    Ze liggen fijn in je hand en ja kan er heel mooi, dun en dik mee kleuren.
    Die gebruik ik ook graag .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had iets anders verwacht, maar je verrast me weer met dit mooie en kleurige tekenwerk, prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...