Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 februari 2019

Ik zie wat jij niet ziet ...


- Mevrouwtje Noor, wat ben jij aan het doen?
- O, ik kijk even in die ouwe tas...
- Voorzichtig Noor, die tas is nog van mijn moeder geweest... ik ben er zuinig op!



- Kijk nou eens... wat een mooi breiwerkje Elizabeth...
- Grote grutten, ik wist niet eens meer dat ik dat had!


Maar ik weet nog wel hoe het dit werkje begon... Ik was zwaar onder de indruk van het breiwerk van Marloes en Marjan. En ik wilde zoiets ook wel eens uit proberen. 

Ik stuitte toen op deze muts, en besloot het patroon voor mezelf uit te tekenen en eens gewoon een proefstukje te breien. Tja, en toen bleef het vervolgens liggen...
Want er kwamen andere breiwerken. Ik denk dat ik toen gestart ben met de Sampler van Wieke van Keulen. Een dame met veel talent, maar waar ik helaas niets meer van lees. Zelfs haar blog en website zijn leeg...

- Nou, Elizabeth... wat ben je van plan met dit breiwerk te doen?
- Eh..., gewoon niks, helemaal niks... Het was leuk om een keer te doen en daarmee klaar.
- Tjonge, ik zou best willen dat je daar een omslagdoek voor mij van maakte!
Jaaaaaa, en toen bleef het even stil en ik geloof dat mijn mond open viel van verbazing..
Die Noor is zo gek nog niet!
- Dat lijkt me een prima idee Noor, en zoveel werk is het nou ook weer niet om hem voor jou passend te maken..


- Enne... dit witte kleed... wat doe je daar mee?
- Oeps, dat is ook zo'n onaf project... Daar ga ik nog eens over nadenken hoor.

Misschien zijn jullie ook nog wel heel benieuwd naar wat het poppenstel vorige week aan het doen was... Ze hadden inderdaad een werkvergadering over de camping en besloten om maar meteen aan te pakken en wat steekjes te doen. Het timmerwerk wordt uitbesteed hoor, daarover volgende week meer!

Meer poppendag:
Akkelien (De Breimeisjes)
Rita (Hobbyrita's blog)
Sandra (Beautiful Boardwalk)

24 opmerkingen:

  1. leuk post met je begonnen werkjes,
    ik ben benieuwd wat er voor Noor van gemaakt gaat worden.

    mijn pop kreeg ook iets nieuws, voor wie wil, klik even
    hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n nieuwsgierig aagje, goed idee van die omslagdoek. Het is te mooi om opgeborgen te blijven. Benieuwd wat dat andere gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dames weten beter dan jij waar de spullen liggen, haha. En de camping zal er ook wel komen. Mijn camping is nog steeds een halve caravan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat een goede oplossing, ik ben heel benieuwd wat er nog allemaal gaat komen je maakt me bar nieuwsgierig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Noor helemaal gelijk het is te jammer om breiwerk met zo'n mooi patroontje te laten liggen. Goed dat je het weer aan Elizabeth laat zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo is dat, Noor! Zonde om zoiets te laten liggen en perfect voor een mooie, warme omslagdoek.
    Hm, dat witte werk ziet er ook wel erg mooi uit..... ja, Elizabeth kan heel mooi handwerken en jullie poppen boffen daar maar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik vind het ook te mooi om in een hoek te laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zekers veel te mooi om te laten liggen! Haha word er bij jullie ook getimmerd? Wat is er toch aan de hand met al die poppen! Ook hier is manlief al aan zijn broekspijpen getrokken om nu eindelijk dat huis te maken! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat doet ze zeker slim die Noor. Dat wordt vast een hele fraaie omslagdoek. De kleurtjes zijn ook zo fijn :). Enne hoor ik camping. Ik heb gehoord dat ze hier nog op zoek zijn naar een leuke vakantiebestemming van de zomer. Vanaf wanneer kunnen we reserveren?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh en vergeet ik nog helemaal te schrijven dat ik de witte deken ook een interessant object vind. Die ga je toch nog wel afmaken? Heerlijk romantisch op de bank met een kopje thee onder die prachtige deken, lijkt mij wel wat.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben helemaal gek op Noor! Ze is ook zo leuk bijdehand!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je 'oude' projecten weer op gaat pakken!
    Je kan er inderdaad een mooie omslagdoek van maken.
    Wat is het al weer een poos terug dat ik die sjaal heb gebreid. Wieke is inderdaad stil, ze heeft nog wel een Instagram account, af en toe laat ze daar nog wat zien....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, Noor heeft gelijk:het zou een beeldige omslagdoek zijn voor haar. En die witte lap is,volgens mij, een poppensprei! Het is een karweitje van niets, Noor. Dat maakt Elizabeth zo in iets heel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Slimme Noor, die eigent zich alles toe wat blijft liggen, en ze heeft groot gelijk. Is een prachtig omslagdoekje voor haar. De deken zou ik, als die af is, toch echt voor mezelf houden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed dat die poppen nog weleens speurwerk doen. Het is toch te gek dat zoiets moois vergeten is. En een omslagdoek is zo gek nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha die Noor, wat ben je toch een heerlijk bijdehandje, maar
    je hebt wel iets PRACHTIGS gevonden in de mooie oude tas van
    Elizabeths moeder. Wat een beauty van een patroon zeg, bijzonder
    fraai en ook de kleuren. Dat gaat vast een prachtige omslagdoek
    worden Noor, want Elizabeth kan toveren met wolletjes *****

    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat gaat vast een mooie omslagdoek worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat mooi dat inbreiwerkje, goed idee om er een omslagdoek voor Noor van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kunt het werk van Wieke terugvinden op Ravelry en bij Durable!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een goed idee, een omslagdoek, die kun je nooit genoeg hebben, zeker niet van die mooie :) Komt je breiwerk nog heel goed van pas. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie breiwerkjes tovert Noor tevoorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heeft Noor een prachtig breiwerk gevonden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Noor heeft een pracht van een breiwerkje gevonden, gelijk heeft ze om het voor haar in beslag te nemen. Gelukkig ben je handig en kan je haar wens vervullen. Benieuwd wat er met het witte kleedje gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...