Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 januari 2019

Als de kat van huis is ...



Ik moet iets opbiechten ... Het zit zo; ergens halverwege december begon ik aan een jurkje voor Noor.
Het zou een kerstjurkje voor haar worden. Ze wilde graag grijs met witte sneeuwvlokjes en we vonden HIER een leuk basispatroon.
Maar... toen ik het bovenste deel had gebreid en verder moest met het rokje, kwam de klad erin.
Een truitje voor Guus trok me heel erg en zo belandde het grijze breiwerkje onder in mijn mandje.
En Noor klaagde niet en deed net alsof ze niets in de gaten had. Geen gezucht, geen toespelingen, nee ... geen woord!
Maar toen januari een paar weekjes oud was en ik het tijd vond om dat mandje weer eens onderste boven te halen, schrok ik...
Er zat maar één ding op, dat snap je wel.

Ik breide het jurkje volgens het patroon, van boven naar beneden.  Maar het rokje is wel 6 toeren langer geworden en de mouwen 8 toeren voordat het gerstekorrel boordje gemaakt werd.


De sneeuwvlokjes werden er laten met wit garen op gemaasd. En natuurlijk moest er ook nog een legging bij komen. Daarvoor zette ik 50 steken op met naald nr. 3 en breide ik na het boordje een stukje in tricotsteek. Noor moest even in de buurt blijven om te meten en toen het bovenstukje lang genoeg was, werd het breiwerk gesplitst. Na twee toeren minderde ik van 25 naar 23 steken (aan elke kant 1 steek minderen) en verder was het net zolang breien totdat de legging lang genoeg was. Daarna het tweede been op dezelfde manier gebreid. Middenachter het naadje sluiten en de binnenbeennaden idem dito met de matrassteek.


Als laatste moesten er natuurlijk nog bijpassende knoopjes gezocht worden, maar dat lukte ook nog uit de voorraad. Noor is heel blij met haar jurk en ze is niet bij de kerstboompjes vandaan te slaan die nog steeds in het raamkozijn staan. Nou ja, het zijn eigenlijk meer sneeuwboompjes en omdat de batterijen maar niet leeg willen van de lichtjes die er in zitten laten we ze nog maar even staan!



Zo dat was poppendag vandaag... En nu ga ik snel naar Corrie om de naaimachine te laten knorren!

Oeps, vergat ik toch bijna het snoertje... tja, dan kom je niet ver... Even pakken uit de kamer...
Eh... wat is dat?


Je hebt je hielen nog niet gelicht of...



En ook gij, Brutus! Luiwammes dat je daar bent...


Meer poppendag:
Akkelien (De Breimeisjes)
Rita (Hobbyrita's blog)
Sandra (Beautiful Boardwalk)


21 opmerkingen:

  1. 😂😂😂😂die ondeugende poppen!!
    En ondeugende Brutus!😂😂.
    Maar Noor zit er warmpjes en chique bij zien ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is ook een mooi patroontje om als basis te gebruiken. Ga ik onthouden. Het is wel sjiek een echte kerstjurk hoewel met de sneeuw kan het ook nog prima hoor. En ja je weet wel met wie je in een huis woont, haha. Fijne naaiochtend.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat is weer een leuk poppenverhaal. Leuk het jurkje en de legging voor Noor.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat ziet Noor er mooi uit! Prachtig voor kerst, maar ook de rest van de winter. Gelukkig wordt het dit jaar weer kerst ;-)
    Haha, hebben de poppen een handwerkochtendje of zijn ze aan het vergaderen hoe ze jou bezig kunnen houden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, maar het is een mooi kleedje geworden. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gun je ze toch wel een feestje bouwen als jij er niet bent Elizabeth :))))
    Ik snap het helemaal. En wat fijn dat je het jurkje afmaakte. ( laat mijn pop dat maar niet horen ) die zit nog in een veel te grote trui te wachten tot er iets nieuws van de pennen rolt. Ik moet me er nodig eens in verdiepen, maar eerst moeten de kasten schoon :((

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig :-D
    En wat een mooie combinatie voor Noor!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig heeft Noor toch haar mooie outfit. Wat gaan ze allemaal bekokstoven? Moest je niet thuisblijven om de boel in de gaten te houden? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief van Noor, dat ze rustig wacht wanneer je het ontdekte, ik weet niet of Julia dat zou doen ;) Bedankt dat je de patroontjes weer met ons deelt :-) Noor ziet er schattig uit in haar jurkje met legging. Inderdaad Julia heeft nu ook een paars broekje, wat een leuk patroon, ik brei het met plezier. Ik ben benieuwd wat je poppen van plan zijn, maar er komt vast nog een vervolg. Hebben ze overleg over de poppen camping?
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat staat ze daar trots en stoer te zijn in haar nieuwe mooie lekkere warmew jurk.
    Goed gelukt.
    En wat is dat nou een poppen Bee?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat het kerststukje nu klaar is voor Saar. Een gezelig feestje als je weg bent ik kan ze geen ongelijk geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is Noor goed opgevoed, zo lief wachtend op haar jurkje. Erg mooi geworden en ze wilde natuurlijk gelijk showen nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je weet dat er poppen in je huis wonen. Maar Noor ziet er prachtig uit in haar winterjurk met legging.
    En ik kan de kat geen ongelijk geven, heerlijk plekje om te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh.... Als de kat van huis is.... Je hebt een prachtig pakje aan Noor. Heerlijk met dit koude weer. En de kat die thuis is, heeft het goed bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellige boel met al die ondeugende poppen.
    Noor ziet er schattig uit met haar mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, geweldig ik zie je al druk bezig met alle poppen,
    in een mand of doos op zolder alles verzamelen en dan beneden
    alles rangschikken, wat is het toch heerlijk om daar mee bezig
    te zijn hé.
    Wat heb je een prachtig jurkje en legging voor Noor gemaakt,
    de lieverd zal er trots op zijn, het staat haar heel goed.

    Fijne week verder,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een prachtige set is dat geworden, staat haar goed! (en ha ha die katten weten de beste plekjes te vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi pakje heeft Noor van je gekregen, wat zal ze in haar nopjes zijn.
    De katten zoeken altijd fijne plekjes uit om te slapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach Noortje zal wel blij zijn! En wat een gezelligheid bij jou thuis als je er niet bent! :-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...