Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 februari 2019

Dancing ... Crea 5219



Bij het zien van het woord 'dancing' dacht ik meteen aan een silhouet van een danseres en ik zag al voor me hoe ik het onderwerp zou uitwerken voor een art journal ...
Maar op de één of andere manier lukte het me niet om iets op papier te krijgen.
Ik had een silhouet gemaakt en dacht na over de achtergrond. Dancing in the rain... wow... klinkt prachtig, maar dat is al zo vaak gedaan. IJsballet vind ik prachtig om te zien, klassieke dans ook...
Of zou ik iets met dansende kinderen doen, en dan ballonnen er bij?
Pffffftttttt... ik wist het gewoon niet meer!

Het beste voor mij is dan om even afstand te nemen van het onderwerp.
Maar ik kwam ook niet los van het idee van een silhouet...
Na een paar dagen vond ik dat het element  beweging' ook zichtbaar moest worden.
Tja, nog een beetje lastiger uitdaging...



Ik tekende wat, maar was niet tevreden. Ik keek naar dansers via afbeeldingen en af en toe dacht ik een ideetje te pakken te hebben...
Totdat ik opeens onze onderzetters nog eens heel goed bekeek!
Die komen uit Australië en ze waren een souvenirtje van zoon en schoondochter.
Wow.. beweging... dansers... O, nee... het zijn krijgers. Maar het zouden ook dansers kunnen zijn toch?



Van zwart papier knipte ik stukken arm en been, even proberen.
Rokje en shirtje is misschien wel leuk. Yes, ik heb nog van dat speciale papier liggen!


Ik besloot een soort bühne te maken met resten gelli plate papier en tijdschriftpapier.


Passen en meten om de achtergrond achter het gordijn netjes te krijgen...


Zo, en toen eerst een nachtje slapen...
En vanmorgen weer verder! O la la... dat gebeurt me nooit zo vlak op de valreep...


Maar het is goed werken hoor, zo vroeg op de morgen! Ik had er echt lol in om die houdingen zo te krijgen. Ik gebruikte zwarte restjes papier en stukjes designpapier voor de kleding.
Het woord 'dancing' tekende ik met aquarelpotlood en ik vulde de letters met streepjes.
Tenslotte kwamen er nog wat accentjes om de dance flitsend te maken!



Meer zien van week 6 Crea 5219 over Dancing ?
  -  Marjan Maakt (en Jittie)
  -  Blauw ruitje
  -  Juffrouw Ooievaar
  -  Knutselpret
  -  In de weer

Het onderwerp voor volgende week vrijdag is "water".

19 opmerkingen:

  1. Wow wat goed gedaan!! De bühne op zich is al schitterend met die mooie gordijnen (leuk het woord guitar er in). En die dansers, wat slim bedacht. Soms ligt een voorbeeld of de inspiratie gewoon vóór je hé 😉.
    Ik vind ze heel leuk en ze bewegen ook echt.👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk geworden deze mooie dansers, en wat heb je een prachtige onderzetters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wpw wat mooi geworden na gedane arbeid..... knap hoe je gevonden hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig dat jij ook meteen aan een silhouet dacht en zo leuk dat het dan alletwee heel anders is uitgewerkt. Ik vind ze prachtig, je kleurrijke dansers. Heb al weer zin om aan de slag te gaan met het volgende woord maar daar heb ik nog hééélemaal geen idee voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het prachtig, je creatie, misschien zijn al die overpeinzingen wel nodig om tot zo iets moois te komen :) mijn complimenten. Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat gaaf!!! Spreekt me heel erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg! Ik zat helemaal in de ballerinasfeer. Zo leuk om er mee bezig te zijn en ook mooi om te zien hoe iedereen er zijn draai aan geeft.
    Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gemaakt! De kleuren ook zó mooi. En wat heerlijk om te lezen hoe het tot stand komt,leerzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. FF bij gelezen. Wat gaaf dat je dit zo maakt, ook die andere opdracht, creatief !! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alweer zo'n prachtig exemplaar, je kan echt goed zien dat
    je er veel plezier aan hebt beleefd. Er zit echt veel beweging
    in de dansers knap gedaan, heerlijk al die creativiteit.
    Er gaat best veel tijd in zitten om iets te bedenken en uit te
    werken als ik het zo lees. Grappig dat uiteindelijk de onderzetters
    je op het idee brachten.

    Heel fijn weekend,
    Groetjes, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dat mooi gemaakt!
    Met water heb ik meer, hier in Zeeland wonen we rondom water. Als ik de straat uitloop en naar boven, is daar al de kaai. Elke dag moet ik het water zien, vooral nu het zo waait is het mooi en iedere dag anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeer geslaagd!
    Vind het prachtig werk,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk gedaan. Goed dat je even afstand nam, zo blijkt. Leuk om jullie te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap gemaakt, je ontwerp dancing! Echt kleurrijk, het springt eruit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...