Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 februari 2019

Wellness ... Crea 5219

Week 5 al weer van Crea 5219 ...  Het onderwerp van deze week is Wellness.



Wellness associëren we al snel met een schoonheidssalon of sauna. Maar ook met prettig voelen, gezond, verzorgen ...
Het woord zelf werd een kleine 50 jaar geleden bedacht door de Amerikaanse arts Halbert L. Dunn.
Wellness is een samenvoeging van well (being) en fitness.
Het gaat om het zoeken naar een balans; zowel geestelijk als lichamelijk.
Dunn vond dat iedereen daarin zijn eigen verantwoordelijkheid had.
(bron: internet)



Ik wilde graag weer eens met aquarel aan de gang en ik begon met blauw- en groentinten (en heel veel water) banen te rollen met mijn kleine sponsrollertje. Ik weet niet eens meer hoe ik aan dat ding kom, en het stelt ook eigenlijk niets voor, maar ik heb daar al zoveel plezier van gehad!


Hier een foto van het bewuste rollertje met de rode houder. Het is niet breder dan een cm of  5...


Na het drogen kwamen er meer banen bij en als je goed kijkt zie je de glaceerlagen mooi doorschemeren, een leuke eigenschap van aquarelverf.



Dit plaatje vond ik op internet en paste precies bij de achtergrond. 


Intussen depte ik de restjes die steeds achterbleven aan het rollertje op een ander vel papier, zodat ik deze voor de linkerkant van de spread kon gebruiken.


Deze pagina heb ik gedoodled, waarbij ik veelal de omtrekken en lijnen van de aquarelvlekken volgde, maar ik wilde wel een beetje bloemig geheel krijgen.


Ook de rechterkant van de spread heeft accenten gekregen, waarbij ik me voorstelde dat ik daar heerlijk lag te genieten van ...... wellness...

Meer zien van week 5 Crea 5219 over Wellness?
  -  Marjan Maakt
  -  Blauw ruitje
  -  Knutselpret
  -  In de weer
  -  Juffrouw Ooievaar

Het onderwerp voor volgende week vrijdag is "dancing"

18 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt, Elizabeth! Er straalt rust van uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier heb ik weer van genoten!
    Het effect met het rolletje en het waterverf vind ik schitterend geworden! Helemaal leuk dat je de lijnen hebt gedoodled.
    Het plaatje van de dame past inderdaad perfect bij de achtergrond.
    Wat heb je trouwens de beide bladen netjes ingeplakt, het lijkt net alsof ze er altijd al ingezeten hebben.
    Ik vind het zo knap dat je denkt aan het foto's maken tussendoor! (dat wil mij nog steeds niet lukken...)
    Veel plezier met het dansen komende week 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je knap bedacht en uitgevoerd . Inmiddels heb ik het woord al leren kennen met meerdere betekenissen grappig toch !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat zijn rustgevende pagina's, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed gemaakt, ik vind het zo leuk dat je erbij schrijf hoe je het deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gemaakt en een hele andere invulling van het woord welness. Leuk om te zien dat een ieder hier een eigen invulling aan geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kun je dat toch goed Elizabeth, ik heb echt geen teken en verf kwaliteiten ;) Ik vind het zo leuk wat jullie doen, ik ga proberen om regelmatig mee te doen, deze week was het woord voor mij een makkie ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontspannen sfeer, dus wellness. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi dat lijnenspel bij die dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt waanzinnig knap hoe je deze opgave tot stand hebt gebracht.
    Prachtige kleuren en een zeer fraai lijnenspel. Het straalt
    een en al rust uit, PUUR genieten!!!

    Heel fijn weekend wens ik je.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi kunstwerk weer. Zo leuk om te zien dat iedereen zijn eigen invulling aan een woord geeft. Ben benieuwd naar de volgende creaties.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wellness oftewel feel good, dat gevoel krijg je als je naar jou mooi aquarelleerwerk kijkt met die rustgevende zachte kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je op een creatieve manier mooi wellness weergegeven. Prachtige kleuren en accenten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...