Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 24 augustus 2016

Vliegenpoep

Ja, je kan wel zo'n beetje in de polder wonen ...., maar daar moet je wel wat voor over hebben ...
Eén van de dingen die dagelijks opvallen, zijn toch wel de zwarte spikkeltjes en streepjes die zomaar overal tevoorschijn komen!



Als ik 's morgens de boomgaard in loop, lijkt het er allemaal spic en span uit te zien. Maar schijn bedriegt ...


Gisteravond zaten we nog op dit stoeltje en was het schoon ...


En had ik de kozijnen nog niet zaterdag even allemaal afgenomen met een vochtige doek ???
Niet dat ik het erg vind hoor, maar het is wel even anders. En als je het niet bij houdt, ben ik bang dat de spullen er niet mooier en beter op zullen worden!
Maar ook binnen hebben we vliegenpoep; op de lamp, op de ramen, soms op de tafel en op de vloer ...
Ondanks een vliegengordijn in de opening van de keukendeur. 


Kortom, het hoort gewoon bij het leven hier. Net als de spinnenwebben, die we al veelvuldig hebben.
Nou houd ik van spinnen, echt waar! Ik vind het zulke mooie dieren en kan er zomaar een tijdje naar zitten kijken. Bovendien zijn ze erg nuttig!

Maar ik had het over vliegenpoep ...
Die stoelen en kozijnen zijn niet zo erg. Maar als je overhemden wil gaan strijken (nadat ze zo heerlijk buiten aan de droogmolen hingen) en je komt bovengenoemde spettertjes tegen ..., dan wordt het minder leuk. Vaak zit er niks anders op dan de vlek even voor te behandelen en dan maar weer het kledingstuk opnieuw in de was te doen!
Nou ja, ook daar leer je weer mee te leven. Ik kijk nu naar een uurtje of de shirtjes en overhemden bijna droog zijn en dan haal ik ze snel binnen. Dat laatste beetje kunnen ze binnen nog wel drogen.
Hoe korter buiten, hoe kleiner de kans op ...



Maar soms sta je toch echt verbaasd ...
Vorige week had een poppenblouse gemaakt, zie de vorige blogpost. En ik wilde nog even drukknoopjes eraan naaien. Dat is een mooi buitenklusje tijdens de koffie. 
Ik had m'n spulletjes klaar gelegd en zette binnen het apparaat aan. Binnen 5 minuten was ik terug en wat zie ik? Een vlieg op de armleuning van de stoel, ... èn een piepklein zwart korreltje/vlekje op het rugpand van de blouse van pop Mieke ...!
Nou, toen heb ik die vlieg toch even niet zo vriendelijk toe gesproken. 
Later dacht ik nog 'stel je voor dat het een andere vlieg gedaan had ...'
Maar dat kan ik nu nooit meer achterhalen en goedmaken!



20 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad vervelend zeg. Vooral binnen en op je schone was.
    Ik moest toch wel grinniken bij het idee dat je die vlieg zo boos hebt aangekeken en wellicht ook nog de verkeerde.
    (Ben toch blij dat ik in een woonwijk woon zonder vliegen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, vervelend, Elizabeth, die vliegen. Komt door de koeienstront. Nu er deze zomer bijna geen schapen hieronder hebben gelopen hebben we veel minder last van de vliegen. Mijn ervaring is dat een hordeur beter help tegen de vliegen dan een gordijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat ook ... Maar we hadden juist weer van mensen gehoord dat een hordeur zo lastig was als je steeds heen en weer loopt en vaak je handen vol hebt. Achteraf denk ik dat we beter van die stoken hadden kunnen doen die van horrengaas zijn gemaakt...

      Verwijderen
  3. Ja, vies overal die poepjes van de vlieg. Vooral binnen. Hier erg last van vliegen. Komt denk ik omdat wij vlakbij een soort grote sloot wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is het nadeel van de zomer :( maar ja denk maar gauw weer aan alle leuke dingen het went .... misschien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat is het nadeel van het platteland. Wij hebben inmiddels tuinstoelen en een tafel in donkergrijs, daar houden de vliegen niet zo van en je ziet er niet alles op. Misschien ken je de tip al, maar als je de witte kunststof tuinstoelen insmeert en uitwrijft met autowas zijn ze makkelijker schoon te maken.
    En wanneer ik buiten knutsel houd ik al mijn spulletjes in een plastic bak met deksel. Ook al omdat ik altijd onder de bomen zit met vogeltjes en die laten ook wel eens wat vallen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat kan je toch lekker vertellen. Ik ben er van overtuigd dat die vlieg voortaan in jouw buurt zijn billen dicht knijpt😉
    Maar goed dat je geen heel dichtbije buren hebt want die zullen anders ook wel gedacht hebben🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, elk voordeel heb z'n nadeel ;) Persoonlijk zijn het niet mijn vrienden ;) Ze houden je behoorlijk bezig dus wat mij betreft een valse beschuldiging moet kunnen, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die vlieg geeft de klachten vast wel door aan de anderen.
    Toch opvallend dat er zo veel zijn bij jullie. Ik heb een vriendin die buiten in de polder woonde en daar hoorde ik haar nooit over.
    Maar wel lastig, vooral op de was. Vliegengordijnen helpen niet echt, een hor is beter, maar soms als je er dan doorloopt vliegt er toch weer eentje mee naar binnen :-(
    Spinnen leuk????? Loop steeds met mijn hoofd in hun webben en binnen wil ik ze helemaal niet. Ik ben weer gek op padden, zo leuk vind ik die.
    Die kwamen vroeger zelfs ook wel binnenlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, en ze mogen van mij ook binnen zitten. Kunnen ze die akelige vliegjes en muggen in hun web vangen!

      Verwijderen
  9. Het leven van een plattelandsvrouw ... Wij wonen aan de rand van het dorp. Het meeste last hebben we als er gemest is. Er lopen geen koeien meer in de wei sinds een projectontwikkelaar dacht zijn slag te slaan en het land aankocht. Helaas voor hem, gelukkig voor ons wordt er niet gebouwd. Het gras wordt alleen gemaaid door een boer die het pacht. Spinnen hebben we ook, hele dikke. Maar dat hoort er ook bij. Jammer dat je nu kostbare tijd moet verdoen aan poepjes poetsen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is altijd genieten Elizabeth om jou stukjes
    te lezen, je kan alles zo heerlijk vertellen.
    Tsja.....die vervelende vliegenpoepjes is inderdaad
    wel een punt van ergernis. Wij wonen in een klein
    dorpje op het platteland en hebben daar ook vaak
    last van alhoewel dit jaar valt het tot op heden
    vreemd genoeg heel erg mee. En spinnen te over dat
    weer wel maar ook ik vind die prachtig om te bekijken.

    Die stroken van horrengaas waar je over schrijft zijn
    inderdaad heel doeltreffend, je loopt er makkelijk
    doorheen en alle insecten blijven heerlijk buiten.
    Ze zijn ook erg sterk, bij ons hangen ze al 15 jaar
    en zijn nog helemaal goed.

    Och die arme vlieg, hoop dat hij door jou boze opmerking
    niet in de stress is geraakt, hahaha

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha ,echt grappig hoe je hier over vertelt,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is dan wel het nadeel van je nieuwe huis, maar ik ben er van overtuigd dat de vlieg die je zo vriendelijk hebt toegesproken wel zo slim is geweest om zijn hele familie en vrienden en kennissenkring in te lichten zodat ze voortaan elders een toilet zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, voel je maar niet schuldig omwille van de verkeerde vlieg :-)
    Hier juist hetzelfde probleem! Het is ook zo'n insectenvriendelijk weer hé..
    Ik heb vliegenstickers tegen mijn ramen, hangers aan het plafond en een vliegengordijn en nóg zoemen die vervelende zeurders hier rond...
    Het hoort er inderdaad bij.
    Maar ik hoop dat jouw vliegenvriendjes vlug leren dat ze toch van je handwerk moeten afblijven!
    Ps: Maar dat je van spinnen houdt??? Daar kan ik niet inkomen hoor, brrr!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal waar wat je vertelt en ook wij wonen buiten, maar we hebben allemaal horren voor ramen en deuren en naast de hordeur een tafeltje om even de spullen neer te zetten, zodat je de hordeur kunt open maken. Nu hebben wij geen schuifhordeur, maar een die gewoon open en dicht gaat en dicht klikt. Heel prettig. Buiten hebben we ook geen witte dingen staan. Maar och, dit went ook allemaal. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heb je als je tussen koeien gaat wonen, dat is onvermijdelijk, zelfs met een vliegendeur en wit vinden ze nu eenmaal heel aantrekkelijk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh??
    Ik zeg; verplicht allemaal een voiegenpampertje om!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hebben vliegen geen hekel aan blauw? Alles blauw schilderen dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...