Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 10 augustus 2016

Anemoon

Gisteren kreeg ik van een lieve collega - die gezellig koffie kwam drinken en naar m'n nieuwe huisje kwam kijken - een prachtige anemoon ...

foto van internet
Een mooie roze, ik houd daar wel van. Nog nooit had ik een anemoon in mijn tuin, maar ik vind ze prachtig.


Hij stond een dag en een nacht buiten voordat ik er een plekje voor gevonden had.
Ik had me eerst even verdiept in wat deze plant nodig heeft ...
Een ruim plekje in humusrijke grond, licht beschaduwd plekje, maar verdraagt ook veel zon.
Nou, en nog winterhard ook ... en best een stevige plant die toch bijna een meter hoog kan worden ...


Onze tuin is best groot, maar er zijn eigenlijk maar weinig plekjes waar je nog iets kunt planten ...
De bomen en heesters hebben hun wortels overal zitten en geven andere plantjes weinig kans, dat heb ik al gemerkt ..
Maar gelukkig is er nog een stukje vooraan bij de brug waar de anemoon geplant kon worden.


En nu maar hopen dat het goed gaat. Ik ben benieuwd wat hij nog gaat doen voordat het winter wordt ...

18 opmerkingen:

  1. Anemonen zijn prachtig in de tuin in deze tijd van het jaar. Ze kunnen zich ook rijkelijk uitzaaien dus als je geluk hebt krijg je er vanzelf meer bij. Geniet er van, groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal mooi staan dat roze tussen het groen. En als ik het berichtje van de borduurvrouw zie, dan heb je straks een tuin vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, nu maar hopen dat ie zich lekker gaat uitzaaien, dan krijg je daar een prachtig perkje met anemonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi cadeau heb je gekregen, ze zijn erg mooi
    en de plek die je er voor koos is ook geslaagd.

    Zou mooi zijn als t.z.t dat hele hoekje daar vol
    staat met bloeiende anemonen.

    Mooi trouwens dat hek bij de brug,
    jullie hebben daar echt een SUPER plekje.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een gemakkelijke plant, die het snel naar de zin heeft. En dan heb je er snel een flinke groep van. Zo te zien, krijgt hij van jou de kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ik denk dat die mooi gaat uitgroeien voor het winter wordt! Het enige probleem wat ik hier had met anemoontjes, zijn de slakken... Die lusten altijd de mooiste plantjes eerst...
    Ik vind de kleur ook wel heel mooi, fijne collega heb je hoor!
    Geniet ervan,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er mooi uit! We krijgen nog vast wel wat zomer, helemaal overslaan zal toch niet? En dan is dit plantje meteen goed geworteld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze anemonen zijn geweldig, ik had ze ook lang geleden in de tuin, bloeiden de hele herfst door, en de hoogte maakt ze zo prachtig. ze zijn er ook in het wit.
    Ik ben fan,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige anemoon, ik houd zo van anemonen. Heb ze bij de boot jaren in de tuin gehad, zal van het voorjaar weer eens op zoek gaan, ik wil ze hier eigenlijk ook hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Hoi dat gaat helemaal goed komen met jou Anemoon. Ik heb ze ook in het wit. Een hele mooie plant maar pas op als ze zich heel erg thuis gaat voelen in de tuin kun je plantjes uit gaan delen. Ook heel erg leuk natuurlijk maar voor het zover is ben je een paar jaartjes verder.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniet van je mooie Anemoon, komt zeker goed
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een mooi cadeau, heel veel plezier er mee!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi geschenk waar je nog veel plezier gaat aan hebben!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lees in de berichten hierboven dat iedereen enthousiast is over de Anemoon die jij gekregen hebt.
    Niet te verwarren met het bolletje waar Anemonen uitgroeien en die je als bosje in de winkel kunt kopen.
    Dit is de herfst-anemoon, hoewel die altijd in juli al begint met bloeien.
    Prachtig, en ook in donkerroze en wit te koop. Kocht ook ooit zo'n klein plantje, maar na jaren heeft het een heel groot stuk van de tuin bezet, em is wel 1,50 meter hoog!
    Staat bij mij onder een kleine boom en heeft vrij veel schaduw maar doet het heel goed.
    Ook vermeerdert hij zich door de wortelstokken, dus jij hebt een goede plek om de plant lekker te laten groeien. Heb hier duizenden slakken, maar de Anemoon lusten ze hier niet, gelukkig maar.
    Nou genieten maar en nog vele jaren hierna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dan waren het die kleine bosjes anemonen die ze bij mij hebben opgegeten, die slakken. Bedankt voor de uitleg! Misschien probeer ik het dan eens opnieuw met zo'n hoge anemoon...

      Verwijderen
  15. Ik vind ze ook mooi, krijgt vandaag in ieder geval genoeg regen ;-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bijzonder mooi ik hoop dat hij het heel goed gaat doen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...