Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 augustus 2016

Tijd voor een babbeltje

Het lijkt wel of de tijd hier sneller gaat dan in onze vorige woonplaats. Ik vond het toen al hard gaan, maar sinds we hier wonen is het nòg gekker geworden.
Je doet even iets en er is alweer een uur voorbij!



En zo is ook de vakantie bijna voorbij. Zes weken zijn omgevlogen en bijna door m'n vingers geglipt.
Ik ben wel blij dat ik steeds even heb genoteerd wat ik heb gedaan op een dag, anders had ik nu best een heel raar gevoel ...
Blijkt dat er toch veel tijd besteed is aan het opruimen, huishouden en tuinieren buiten het verhuisgebeuren en klussen om!
En we hebben ook heel veel aanloop gehad, wat reuze gezellig was maar ook veel tijd kost.



We zijn niet op vakantie geweest en slechts één dag weg geweest. Maar dat is onze eigen keuze hoor.
Op die avond wisten we niet hoe snel we weer naar huis moesten rijden, want dat is de plek waar we willen zijn.
DH is alweer twee weken aan het werk, maar sinds die tijd is onze jongste zoon (21) weer vrij.
Ik ben eigenlijk geen dag alleen thuis geweest, sinds gisteren dan. Robert is nu een aantal dagen naar Berlijn met een vriend.
Het voelt best een beetje gek deze zomervakantie ... Zo totaal anders; weinig aan de hobby, weinig geblogd, weinig weg geweest, weinig gelezen en veel rond en in het huis gedaan. Maar genoten hebben we zeker! En de poezen niet minder ... ze zijn nu echt helemaal gewend en gaan lekker hun eigen gang. Ze zijn in hun element hier!

Boofy

Spooky

Veel mensen vragen of we een beetje klaar zijn in huis ... Tja, ik denk dan altijd 'wat is klaar?'
Het is prima leefbaar in huis en alles staat op z'n plaats en kan gebruikt worden. Maar we hebben nog volop plannetjes, en we doen het rustig aan. Het hoeft van ons niet allemaal zo snel mogelijk een soort van perfect te zijn. Dat gaat het misschien wel (gelukkig) nooit worden ook ...

Neem nou bijvoorbeeld de veranda.. Daar ligt nu vloerbedekking die we uit de slaapkamers hebben getrokken. Het plan is wel dat dit weg gaat zodra het herfst wordt.
Op dit moment staat er een uitstalling van allerlei (tuin) stoelen en tafeltjes ..., krukjes, bankjes ...
Hèel wat anders dan zo'n plaatje van een veranda met loungeset enzovoort...
En dat gaat het waarschijnlijk ook nooit worden. Ik vind dat best leuk hoor om te zien, maar nu we hier zitten denk ik 'dat hoeft hier niet'...



Misschien gaan we wel wat oude meuk uit de kringloop zoeken, zoals bv een rookstoel en een eiken salontafeltje ... Doos sigaren op tafel, planken aan de muur met m'n emaille pannen ...
Rood-wit geruite kussens en een ouderwets vloerkleed op de grond ...



Maar .... even terug naar de werkelijkheid. De vakantie is dus bijna ten einde en maandag zet ik weer m'n schoolgezicht op en ga ik aan de slag.
Best wel met dubbele gevoelens ..., om diverse redenen. Een collega is ernstig ziek en wat voel je dan wat een voorrecht het is als je zelf gezond bent en weer aan het werk kan. Ondanks dat de zin in werken nog moet komen ...
En zoals elk jaar zie ik er toch wel weer tegen op; waar wordt je mee geconfronteerd en hoe kun je daar het beste op in springen ...
Daarnaast zijn er nog wel wat overwegingen, maar daar ben ik zelf nog niet klaar mee.



Nou, dit was weer een aardige babbel op deze vroege morgen. Het is maar de vraag of het blogbericht meteen gepubliceerd wordt, want het duurt de laatste tijd soms meer dan 8 uur voordat het in de leeslijst komt. Hebben jullie dat nou ook?

Eigenlijk had ik nog een heleboel te schrijven. Over de koeien, over DH die aan het hooien is geslagen, over de kamerplantjes, over de poezen, over een hond in het weiland en de tuin, over de wind, over de boomgaard, over de tuin, over de hobbyplannen ... en vul maar aan ...
Maar ik ga nu eerst even poetsen, want dan is dat maar vast gebeurd!
Fijn weekend allemaal ...


16 opmerkingen:

  1. Ondanks alles had je toch een fijne vakantie, een nieuw huis mogen inrichten, al is het nog niet helemaal af, je eigen plekjes creëren, de poesjes inhuizen, de natuur rondom ontdekken, mensen ontvangen en tussendoor toch weer wat ontspannen, meer hoeft het niet te zijn. Ook dit is genieten!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo'n verhuizing neemt veel tijd. Alles overhuizen is relatief vlot gedaan, maar al die kleine dingen vreten tijd. Maar je hebt een prachtige plek en een vakantieuitzicht. Nu weer naar het ritme van alle dag. Veel succes met de 1e schooldag en sterkte met je collega. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om met het laatste te beginnen: bij mij duurt het soms wel 12 uur eer mijn berichtje op de leeslijst van Blogger komt!
    Dan is het zogenaamd om 5 uur in de nacht er op gezet. Hahaha dan lig ik nog lekker onder de wol hoor.
    Wat fijn dat jullie het liefst thuis zijn op jullie nieuwe plekje.
    Je ziet het aan de poezen. Die voelen feilloos aan of een plek goed is, en als je die koppies ziet dan is het ook goed.
    Ja dan begint de school weer, kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet, maar ik weet zeker dat de zin er zo weer is als je begonnen bent.
    En daarna weer lekker terug naar huis.
    Alles op orde, dat kan jaren duren, net als de tuin. Wat maakt het uit, perfect hoeft toch allang niet meer?
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik zo de bovenste foto eens bekijk, dan is de tijd zeker sneller gegaan bij jullie. Jullie zijn de afgelopen 6 weken jaren ouder geworden.

    Eigenlijk hebben jullie gewoon vakantie gevierd, maar dan anders.
    Ik ben benieuwd wat je straks allemaal voor spulletjes tegenkomt voor de veranda.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen zijn jullie lekker geïnstalleerd in jullie nieuwe huis. Jij hebt er je tijd voor genomen en ik denk dat het heel verstandig is geweest. En een loungeset??? Ikzelf vind het ondingen. Het hoeft toch allemaal niet perfect als je maar lekker kunt zitten en het er naar jouw zin en smaak uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klaar of niet klaar mooi of niet mooi dat maakt allemaal niet uit het gaat er om of jij/jullie je happy voelen. En als ik dit blogje lees lijkt mij dat de verhuizing een goede stap is geweest. De tijd gaat snel dat merkt iedereen maar in de tuin bezig zijn en andere klusjes doen daar gaan ook heel veel uren in zitten. Ik hoop voor jou dat de zin om te gaan werken weer een beetje terug komt want anders wordt het allemaal wel zwaar om te doen.
    Onder een veranda zijn gewone rieten tuinstoelen en een grenen eettafel ook heel leuk. Ik kan het weten want onder onze overkapping staan 4 leuke rieten kuipstoelen en een grenen eettafel gekocht jawel op M. plaats. Voor 32,50 was ik klaar en geniet er nog elke dag van.
    Heel fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch vind ik het altijd heerlijk om zo de vorderingen van een huis te volgen en te zien ontwikkelen. Heb jij dat ook of ben je het beu?

    De vakantie tijd vliegt voorbij als je zo druk bent als jullie zijn.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat het nieuwe huis zo fijn aanvoelt. En de komende tijd gaat het vast nog beter passen. Veel succes volgende week weer. Wij gaan volgende week de klas weer inrichten om over een week de kinderen te ontvangen. Fijn weekend nog even. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt klaar ben je toch nooit met een eigen huis? :-))
    Fijn dat het zo goed voelt en jullie poezels stralen dat ook helemaal uit.
    Hoop dat je, voordat je moet starten, toch nog de kans ziet om op een rijtje te zetten wat je op een rijtje wilde zetten :-)
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat lekker is dat heerlijk op je eigen stekkie, ik herken dat :))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha.....prachtig Elizabeth die eerste foto,
    wat wil een mens nog meer zou ik bijna willen zeggen.
    Die zes weken zijn zeker omgevlogen en juist als een mens
    intens gelukkig en tevreden is lijkt alles steeds
    vlugger te gaan.

    Boofy en Spooky hebben het duidelijk naar hun zin daar
    op jullie paradijsje. Het weer aan werk gaan zal zeker
    even vreemd aanvoel en went weer snel denk ik.

    Heerlijk als je dan weer thuiskomt, bijkomen in de boomgaard,
    de rust de vrede om jullie heen op dat prachtige plekje.

    Ben het helemaal met je eens, zo'n veranda in die omgeving
    is naar mijn idee ook het allerleukste met allerlei
    oude sfeervolle spulletjes en meubeltjes.

    Sterkte volgende week, en een fijn weekend.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo herkenbaar! Wij zijn ook verhuisd in een compleet andere oord, volop in de natuur. Kan er van meespreken en in het hoofd heel wat plannen die nog uitgevoerd moeten worden. Maar alles op zijn tijd :-)) Geniet ze!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gewoon lekker doorgaan met genieten ,dat doe je volgens mij en ja werk gaat dan gewoon weer door ,gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo goed te lezen dat jullie het druk en naar jullie zin hebben. En een huis kan/moet nooit af zijn, anders wordt het maar saai. Veel sterkte straks, wanneer je weer op school aan het werk gaat. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ondanks het vele werk en het feit dat je maar een dag weg bent geweest heb je volgens mij een onvergetelijke vakantie gehad!
    Het is natuurlijk ook een fantastische plek!
    Weer gaan werken zal anders zijn vooral door de ziekte van je collega, sterkte voor haar en jou.
    En Blogger doet al heel lang wat hij wil, jammer maar het is niet anders.
    Een veranda is fijn om s'avonds met een hapje en drankje te genieten van de ondergaande zon en dan in zo'n oude rookstoel heerlijk wegdromen!
    Fijne zondag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk dat jullie het zo naar de zin hebben in het nieuwe huis. Vervelen doe je je geen moment wanneer je zo dicht bij de natuur leeft. De tijd vliegt om en dat is normaal wanneer het leuke dingen zijn die je meemaakt.
    En dan weer aan het werk waar je je collega toch gaat missen maar het hoort bij het leven, de leuke en de nare dingen. Je kan niets doen om het tegen te houden.

    Ook hier is blogger soms erg langzaam, soms staat het een dag later pas in de leeslijst.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...