Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 25 augustus 2016

It wasn't a fat red cat ...!

Het is gewoon een feit - waar ik eigenlijk niet aan wil - dat het 's avonds al een stuk eerder donker begint te worden ...
Om kwart voor 10 is het gewoon zover dat je een lamp nodig hebt om iets te kunnen zien.
Vorige week had ik dus ruim voor die tijd de plantjes buiten water gegeven, het afval gescheiden opgeruimd en de rommeltjes op het terras weggehaald.
Tijd om naar binnen te gaan, ondanks dat zoonlief nog met een paar vrienden op de veranda zat te chillen en een biertje dronk ... Voor hen natuurlijk veel leuker als ouders daar niet bij zitten!

Toen ik even later de keukendeur weer open deed om nog iets uit de vriezer te halen (die staat tijdelijk onder de overkapping) voor de volgende dag, schrok ik me naar van een grote rode poes ...
Tenminste, dat dacht ik .. Maar even later zag ik dat het een hond was, niet zo'n hele grote maar wel een razendsnel en fel beestje ... Ik denk dat het een keeshond geweest is.
En ik zag iemand lopen in het weiland achter de boomgaard! Een man ..., hij klom over het hek en riep de hond ...



Ja ja, maar die hond kwam dus echt niet en ging als een razende de tuin door!
Onze poezen schrokken zich wezenloos, en het zijn al van die angsthazen ...
Dat vond hij prachtig, dus hij begon op ze te jagen ... Misschien was het wel een 'zij'...
Nu houd ik best van honden, maar ze moeten natuurlijk wel van m'n poezen af blijven!

Ik begon me er dus meteen mee te bemoeien en riep van alles naar die hond ...
Even later maakte ik kennis met z'n baas; een man die een aantal huizen verderop woont, zoals hij zelf vertelde. De hond was bij hem achter de sloot over gesprongen en had een haas achterna gezeten en te pakken gekregen ...
Nou, ik denk dat dit hondje dan wel meerdere slootjes over gesprongen moet zijn, en z'n baas ook!
De hond rende naar de voorkant en ging als een dolle te keer!
De poezen lagen plat op hun buik onder de beukhaag...
Intussen kwamen er meer mensen het weiland in lopen en probeerden ze de hond te vangen.
Op een gegeven moment rende hij weer naar achter en sjeesde zo regelrecht via de veranda onze garage in. De jongens hadden gelukkig meteen de tegenwoordigheid van geest om de de deur dicht te doen.
Robert is toen heel voorzichtig naar binnen gegaan en heeft de hond bij z'n halsband vast gehouden en bij z'n baas gebracht.
Ik denk dat hij hem ongeveer plat geknepen heeft en hoe hij hem thuis heeft gekregen is mij een raadsel. Ik was op dat moment al lang weer binnen.
We hebben de hond gelukkig niet meer gezien, maar de poezen hadden nog wel een paar dagen de schrik erin zitten!

15 opmerkingen:

  1. Ook kleine honden moet je trainen en opvoeden, anders worden het krengen. Moet allemaal kunnen en de baas heeft geen overwicht. Ik ben geen kattenmens, maar mijn Dientje mag niet jagen, ook niet achter de kat aan. Dan maar aan de lijn. Hopelijk zijn jullie poezen snel over de schrik heen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel een schatje om te zien, maar het zijn kleine felle beestjes die hondjes waar ik de naam nu even niet van weet.
    Gehoorzaam was hij dus niet, want normaal loopt de baas zijn hond niet achterna, maar andersom, de baas is tenslotte "de leider".
    Nog een hoop leren dus dit hondje.
    Hopelijk heeft ie niet de smaak te pakken van het poezen jagen en heeft hij zin om steeds terug te komen, anders moet mevrouw of meneer maar aan de lijn gehouden worden.
    Geef de poesjes maar een extra knuffel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt wat mee op het platteland!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo'n klein ding en dan zo'n herrie maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze man heeft zijn hond duidelijk niets geleerd! Het lijkt me een fel beestje, daar moet je echt de baas over zijn, anders loopt het uit de hand! Het leven op het platteland is niet zo vredig als het lijkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor Elizabeth dit is zo,n dwerg keeshondje,
    dat zijn felle rakkertjes, ach gossie toch de
    poezen over de rooie, ohhh

    Je maak wat mee hoor zo op het platteland, maar
    vooral ook veel leuke dingen.
    Hoop dat dat felle krengetje van zijn baasje
    een lesje heeft geleerd.......

    Geniet van een rustig weekend.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De hele buurt staat op zijn kop door zo 'n klein hondje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Arme poezen!! Ik kan me voorstellen dat ze niet happy waren met zo'n indringer, en dan nog één die jacht op hun maakt! Hier is de Chihuahua van de buren ook eens per ongeluk in onze tuin beland, toen waren onze katten ook eventjes bang. Want bijten deed hij niet, maar blaffen en achter hun aan rennen wél.
    Dus hopelijk houden ze 'die dikke, rode kat' vanaf nu heel goed bij zich!
    Eind goed, al goed.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, die kleine hondjes kunnen fel zijn. Duidelijk niet goed opgevoed. Die arme poezen. Ik hoop dat het niet meer gebeurt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai, daar ben ik weer eens! Gister weer terug van lekker weg met de camper en nu even tijd gemaakt om bij te lezen. Natuurlijk was ik reuze benieuwd hoe het jullie vergaan was in het nieuwe huis en ik heb genoten van al je verhalen!
    Van de wisseling van de koeien en de nieuwe namen (over een poos worden dat vast wel Clara 1, Bertha 2, enz, hihi), van de ontdekking van de vliegenpoepjes (oh, die was ik al weer bijna vergeten, maar nu weet ik weer hoe naar dat kan zijn), van de Keeshond die de arme poezen op stang kwam jagen en van de stretchbroek voor Mieke (wat zal ze het warm hebben deze dagen *Ü*). Leuk ook om te zien dat je de Gossip weer het opgemaakt en helemaal leuk om even binnen te mogen kijken via de tussendeuren; wat ziet het er gezellig uit!
    Dat je vakantie is omgevlogen snap ik helemaal: buiten wonen is werken en genieten tegelijk en leuke dingen gaan jammer genoeg altijd veel te snel voorbij.
    Nu ben je weer op school....ik hoop dat je een mooi schooljaar hebt met weinig nare dingen en heel veel leuke reacties van de jeugd. Heel graag tot de volgende keer.
    Groetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een boefje zeg en dan de poezen zo'n schrik aanjagen... Tja er zitten monster s bij hoor...Maar goed dat de baas hem weer terug heeft. Als ze dan ook eenmaal door het dolle heen zijn.. Gelukkig is het goed gekomen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verhaal. Grote honden zijn vaak liever dan de kleine hondjes. Die hebben vaak grootheidswaanzin😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje zeg! Arme poezels...
    Maar ik moet wel lachen om de situatie; ik zie een soort van slapstick voor me in zwart wit met een heleboel mensen die achter een boevig hondje aan lopen :-))))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een felle rooie dus. Inderdaad arme poezels. Hopelijk gaat hij er geen gewoonte van maken. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook dat is het platte land, natuurlijk ha ha!
    Sneu voor de poezen maar dat komt wel weer goed!
    Fijne zondag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...