Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2016

Bij nader inzien ...

Zo, eindelijk ben ik weer een beetje bij gelezen in Blogland.
We zijn zo druk bezig geweest, dat de tijd en de energie me gewoon ontbrak.
Maar nu komt er eindelijk een beetje rust en dat is nodig ook.

Bij nader inzien ...



Ja, hoe zal ik eens beginnen ...
Ondanks dat ons 'nieuwe' huis (bungalow) twee slaapkamers beneden heeft, vonden we het knus om op zolder te gaan slapen. De zolder is ruim 13 meter lang en we hebben daar een werkhoek en een slaaphoek gemaakt.

Maar als je 's nachts naar de wc moet, dan moet je naar beneden ... het trapje af ... Een beetje smal en een beetje stijl ...
En er kan maar aan één kant van de zolder een raam open ...
Muggen vangen is niet zo eenvoudig ...
Kortom, van slapen kwam soms niet zo veel. Van wakker liggen des te meer. En dat ga je wel voelen, zeker als je overdag ook nog zo druk bezig bent!



Al heel lang wilde ik graag een hobbykamer beneden hebben. Dat leek me zo heerlijk; in en uit lopen ... even dit en even dat doen ...
In dit huis kon het werkelijkheid worden. De slaapkamer die beneden 'over' was leende zich daar wel voor. Dus de Ikea kast werd weer opgebouwd en ingericht.


De witte tafel werd mijn werkplek en het raam kijkt uit op de veranda.
De boekenkast en de oude linnenkast met hobbyspullen tegen de andere wand ...


Maar ..., ik kon m'n draai er niet vinden. Eerst dacht ik dat het kwam omdat we zo druk met andere dingen waren. Maar ook als ik een rustige avond had, kwam er niks van de tafel. 
Tijdens een bijna slapeloze nacht raakte ik overtuigd dat het beter was om te ruilen.
En toen ik de volgende morgen pissebedden op zolder zag lopen, was ik er wel een beetje klaar mee.
Gelukkig vond manlief het geen probleem, alhoewel hij goed sliep op zolder.

Er werd een plan gemaakt en voorwaarde was wel dat we de 'verhuizing' met elkaar, dat betekent met de hulp van onze jongens en schoondochter, zouden doen. Want na al dat klussen en snoeien is DH toch ook wel een beetje geradbraakt ...


De Kallax kast van Ikea kon niet mee naar zolder, dat was zo klaar als een klontje. Jammer, want ik was er erg blij mee. Bij de kringloop vond ik een aantal lage kastjes, waaronder twee schoolkasten. Loodzwaar, maar oerdegelijk ...
De boekenkast en linnenkast zouden wel mee naar zolder verhuizen, alhoewel ze niet zo gemakkelijk konden worden weg gezet vanwege de hoogte.

Dinsdagavond was het dan zover ...
Eerst lekker met elkaar eten, dan de logistiek bespreken en vervolgens aan de slag!
We hebben peentjes gezweet, maar het is voor elkaar...
En zo konden we de avond afsluiten met een heuse sorbet.
Vandaag heb ik alle spulletjes een plekje in de kasten gegeven en dat ging eigenlijk best vlot.
Even kijken hoe het is geworden?

Loop maar mee ..., we gaan de trap op en gaan rechtsom het hekje 


Daar staat de oude witte linnenkast en tegen de zijkant aan de boekenkast ...


Om de hoek en onder het schuine dak staan 3 kasten, waarin de bolletjes wol en katoen en de lapjes hun plekje hebben gekregen.


Dan komen we aan de kopse kant van de zolder bij het raam. Het is een puntraam met twee openslaande delen.





En net zoals in ons vorige huis heb ik weer 'de plank' voor het raam. Heerlijk vind ik dit...
Ik kan de lucht zien en ik heb goed daglicht ...


De schoolkasten staan onder de andere schuine kant van de zolder. Wat kon ik daar veel in opbergen zeg... En ze zijn ook zo heerlijk diep!



En in het midden dus de witte tafel, als extra werkplek of om even wat neer te kunnen leggen.
DH gaat nog een tl balkje aanbrengen, zodat ik hier bv ook kan gaan zitten borduren of naaien bij donker weer.
Wat het is, weet ik niet ... Maar ik zit voor het raam aan de plank .. en de ideetjes borrelen weer ...
Het voelt zò goed!

En de slaapkamer beneden?



Helemaal geweldig! Een goed schoon te houden kamer met een raam dat heerlijk open kan. Er zat al een airco in, maar die hebben we voorlopig niet nodig.De kastenwand zat er ook al in. 
De muren zijn nog 'leeg', maar ik heb bedacht dat ...


de 'Gossip in the Garden' wel op die lege muur kan hangen ...
Toch maar eens gaan doorpitten!


27 opmerkingen:

  1. een toch grote verhuis, in eigen huis.
    maar je hobbykamer ist nu wel super tof en gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms moet je eerst je huis 'leren kennen', voor je alles de juiste plek kan geven... Gelukkig heb je nu je draai gevonden!
    Die zolder lijkt me inderdaad ideaal als inspiratie- en werkplek, geniet ervan!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms blijkt de praktijk anders dan je in gedachten had. Mooi dat je man mee wilde werken :-)
    Want wat hebben jullie weer veel werk verzet en dat allemaal in een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sta er helemaal niet raar van te kijken. Toen je me vertelde dat je niet goed slapen kon, dacht ik al: Die gaan de boel straks omzetten. Het zag er trouwens wel knus uit op zolder met die mooie schommelstoel erbij. Maar toen ik bij jou kwam kijken, vond ik het een beetje een benauwd idee om daar te slapen. Maar nu het je hobbykamer is, ziet het er heel anders uit.
    En je hebt tenslotte niet voor niets een slaapkamer beneden. Echt iets voor oude mensen. (grapje)
    Maar wat een mega klus moet dat geweest zijn. Bijna een complete verhuizing. Petje af hoor voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, wat zal je gossip mooi staan op die blauwe muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal! Maar ik begrijp het helemaal. Gelukkig heb je toch goed licht boven om te handwerken. En je slaapkamer met de Gossip zal zeker mooi zijn. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een stuk praktischer je slaapkamer beneden. Wat heb je nu een fantastische hobby ruimte. Die linnenkast is gaaf!!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig goed opgelost. En wat fijn een hobbykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er allemaal gezellig uit. Hoop werk, maar wel prachtig resultaat. Veel plezier en geniet van al het moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit was echt wel een topidee van je, het ziet er zo stukken beter uit, wel wat werk gevraagd, maar nu toch wel heel blij dat je het gedaan hebt lees ik en meer moet dat niet zijn. Binnenkort zien we de creaties vast weer volop langskomen, te beginnen met de gossip natuurlijk want die hoort echt wel boven je bed aan de muur vind ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er geweldig uit, fijn hoor beneden slapen, doen wij ook. Op zolder lekker met je hobby bezig zijn. Ziet er allemaal zo leuk en gezellig uit, dat moet heel veel inspiratie geven. Geniet van je heerlijke plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal goed Elisabeth!!! Toen ik die eerste foto zag van de zolder was mijn eerste gedachte "o wat een fijne quiltkamer is dat".
    De mijne is ook op zolder, en heeft echt iets wat me direct aantrok bij het bezichtigen van het huis destijds.
    We hebben er ook geslapen, maar het was er altijd zo warm, vooral in de zomer zo'n 30 graden met de zon op het schuine dak.
    Dus heb je een hele goede ruil gedaan. Lekker beneden slapen en boven knutselen met alles waar je van houdt.
    Leuk de popjes staan al klaar om nieuwe kleertjes te krijgen.
    Enige nadeel is dat er geen hoge kasten in kunnen, maar je hebt het prima opgelost zo.
    Veel plezier met je nieuwe stekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo blijf je verhuizen :-)
    Prachtig resultaat trouwens, en heel fijn dat dit allemaal zo goed voelt en dat jullie het zo met elkaar voor elkaar hebben gekregen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was dus een verhuizing na een verhuizing. Zo zie je maar weer je kunt alles plannen maar het moet ook nog goed voelen. En dat is dus nu gelukt. Helemaal goed toch. Fijn dat manlief en kinderen niet moeilijk doen als er weer aangepakt moet worden. Ik moet zeggen jou kamertje ziet er nu ook mooi uit en volgens mij grijp je niet gauw mis als je iets gaat maken. Nu begrijp ik ook waarom manlief afgelopen week vroeg of er niet het e.e.a weg kan.
    Veel plezier op jou nieuwe handwerkstek.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo blijf je bezig, maar je kunt een leuk plan bedenken en als het niet goed werkt of voelt ...., tja dan is het beter om nog eens een kamer te verhuizen. Veel plezier op je nieuwe plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele klus maar wel een slimme beslissing, zoals nu blijkt. Veel plezier in je fijne hobbykamer en veel slaapgenot in de nieuwe slaapkamer! O, en natuurlijk veel quiltplezier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gek he dat je op bepaalde plekken je draai niet kunt vinden, ondanks dat je daar een totaal ander beeld van hebt. Je werkkamer ziet er fantastisch uit en zo gezellig met die schuine wanden. Je hebt alle ruimte optimaal benut zo. Veel succes met al je projecten en nog vele uitgeslapen dagen. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een hele verbetering zo te horen en misschien gek, maar ik vind het bij beide kamers zo beter staan, net of het en hobbyzolder en een slaapkamer beneden moeten zijn ;-)
    Wat een mooie quilt, ja die zou ik ook op een mooi plekje hangen. Jullie hebben veel werk verzet zeg, mijn petje af. Ik kan me zo voorstellen dat het sjouwen en versjouwen op een gegeven moment taai wordt. Maar het niet voor niets geweest, een pracjtig resultaat. Groetjes en nu lekker uitrusten. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een heel gedoe maar wel heel leuk en fijn dat je je er lekker bij voelt en dat er weer ideetjes komen anders .......hebben wij niks meer te bekijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. He, he, eindelijk op de goede plek. Duurt soms even, maar dan is het ook goed. Mooie ruimtes en een heerlijke werkzolder. Veel geluk. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Soms voelt dat gewoon zo maar oeps het was wel een onderneming! Ik ben benieuwd naar je creaties. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Verstandig dat jullie het direct, met hulp, aangepakt hebben, anders blijf je er maar tegen aan hikken. Beide kamers zien er supergoed uit en wat heb je lekker veel ruimte voor je spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhhhhhh Elizabeth, wat een metamorfose na net
    alle verhuisperikelen. Een dubbele verhuizing, ohhh.

    Maar alles moet goed voelen en dat deed het dus niet echt.
    Heel dapper hoor en zeker verstandig om alles dan om te gooien
    ook al is het weer een hoop werk, het moet gewoon meteen goed voelen.

    Geweldig hoe de zolder,jou eigen domeintje er nu uitziet,
    zo knus allemaal,en ook heel keurig hoe je dat hebt gedaan.
    Mooie kasten en kastjes waar je heerlijk alles in kwijt kunt.

    En de slaapkamer ziet er ook heerlijk knus uit, wat een
    goed idee om de 'Gossip in the Garden' daar aan de muur
    te hangen. Op zo'n mooie blauwe wand komt dat prachtig uit.

    Geniet van een heerlijk weekend.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wat naar dat jullie zo slecht sliepen. Het komt denk ik ook door de temperatuur. Zodra die boven de 13-14 graden komt slapen wij ook veel slechter. Laten we eerlijk zijn...met flinke nachtvorst slaapt gewoon veel lekkerder ;-)

    Goed dat jullie de "interne" verhuizing alleen gedaan hebben en wat een werk. Wat boffen jullie toch met zo veel mooie ruimte.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooooohhhh ik ben jaloers, dit is mijn droom!
    Een bungalow vrij gelegen in het buitengebied beneden slapen en boven......
    Ik heb dan wel een grote schuur nodig maar dat lukt natuurlijk ook wel!
    Geniet maar van je mooie hobbyzolder en slaap lekker!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijk huis hebben jullie.
    En ik denk dat het zo beter bevalt, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is het mooi geworden en dat wordt genieten de komende tijd. In ieder geval weer lekker slapen en uitgerust de trap op om creatief bezig te zijn.Of om naar het mooie uitzicht te kijken. Geniet ervan XXX Hetti
    PS, de annabellen liggen zielig op de grond na de zoveelste regenbui :-(((

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...