Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 11 augustus 2016

Raining cats and dogs ...

Oh, wat is er toch met de zomer gebeurd?
Wie de weersvoorspellingen volgt, wist dat deze dag er aan zat te komen en dat het waarschijnlijk (en gelukkig) ook weer de goede kant op gaat.


Kijk, zo zag het er vanmorgen uit toen ik door het raam van de voorkamer keek ...
Best een beetje heel triest!
Ik kon gewoon m'n draai niet vinden, en dat is werkelijk nog niet gebeurd in deze 6 weken dat we hier wonen.
Gelukkig had ik een verjaardag. Vandaag is Corrie jarig, en we hadden een gezellige ochtend als vrouwen onder elkaar.
Maar ook vanmiddag wilde het niet lukken. Gewoon zo'n raar gevoel alsof de zomer op z'n einde is, en de vakantie schiet natuurlijk ook al op. En het vooruitzicht om te gaan werken, lokt me nog niks.


En het was ook nog eens koud in huis ..., 19 graden ... Weet je wat, dacht ik, ik ga lekker koken en iets in de oven klaarmaken ... Wordt het vanzelf een beetje warm en aangenaam.
Boodschappenlijstje gemaakt, naar de winkels geweest en aan het einde van de middag was ik weer in m'n hummetje. Ondanks dat het water met bakken uit de lucht viel!


Ik heb kippendijen gemarineerd en in de oven gaar laten worden, dan zijn ze zo lekker knapperig aan de buitenkant ...


Sugar snaps heel kort gekookt (3 min.) en daarna roerbakken met de inhoud van een zakje italiaanse roerbakmix ...


champignonnetjes er bij ... en een beetje ketjap manis, chilisaus en een heel klein beetje sambal.


Zo krijg je een heerlijke zoete groenteschotel.
We aten de kip met witte rijst ...


Na het eten heb ik altijd energie voor tien, dus doe ik meestal een klus in huis.
Vanavond was dit bedden verschonen en de slaapkamers stoffen en zuigen ...
DH was het wel een beetje zat na een flinke dag werken en zonderde zich af met een krantje en een muziekje, èn hij trok de tussendeuren dicht. Dat leverde dit plaatje op ...


En nu is het tijd voor een kop thee en een breiwerkje ...
Misschien nog wel een kaarsje aan!


20 opmerkingen:

  1. Klinkt zo gezellig allemaal... en ik snap je gevoel, ik word ook altijd een beetje down van grijs regenweer. Maar dat lekkere eten...mmm, daar zou ik ook van opknappen :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel met je mee, ik wordt ook zo ongedurig van lang in huis zitten, dan wil ik er uit, lekker buiten bezig zijn. Maar ik klaag niet, kost wel moeite :-), nu ben ik lekker veel met lapjes bezig.
    En dat onkruid..... dat wacht wel. Heerlijk avondeten heb je gemaakt, dat trucje met de oven gebruik ik ook al jaren om de keuken warmer te krijgen 's avonds.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi ,Ik vond jou via Corrie!
    leuk je blog te lezen ,ik herken je verhaal,heb ook wel eens zo'n dagje!
    het ziet er lekker uit wat je gemaakt hebt.
    vandaag blijft het droog dus....
    Neem ook eens een kijkje op mijn blog ,houd nog een beetje vakantie hoor..
    groetjes Esther






    hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even weer lekker bijgelezen ,nou je bent al aardig gesetteld zo te zien en te horen ,mooie plek hoor
    Geniet nog maar lekker van je vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja de zomer is even de weg kwijt maar dan kun je ook weer andere dingen doen mooi toch !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is het het zelfde, maar nu komt er dan toch eindeljk weer zon! Dat was een lekker maaltje en het ziet er gezellig uit bij jou thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, je moet er nog niet aan denken, herfst :( Gelukkig voorspellen ze een beter weekend :)
    Fijn weekend en veel liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp je dipje helemaal. Vind het ook niks dat grijze weer.
    Maar het dipje was van korte duur want de zomer is terug!
    Oei, dat was wel heel koud zeg 19 graden. Hier is ie nog niet onder de 21,5 geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er niet verkeerd uit, lijkt mij erg lekker. Aan zomer hebben wij niet veel gehad het is echt Hollands weer "fiks of niks". Ik denk dat wij niks hebben gehad want volgende week voorspellen ze weer fiks.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat jullie nieuwe paleisje zo goed bevalt (uitgezonderd een deel van deze dag) Het ziet er ook erg gezellig uit en met een lekker bordje en weer energie kun je weer volop genieten...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is de laatste dagen echt troosteloos weer, maar
    inderdaad gaat het nu weer de goede kant op.
    Ja zo'n dagje kan je gewoon even uit je ritme halen.

    Goed idee van je om lekker te gaan koken, sowieso een
    heerlijke bezigheid, en dan de warmte van de oven.
    Het ziet er heerlijk uit de maaltijd, en zalig dat je er
    zoveel energie van krijgt.

    De laatste foto vind ik zo mooi, de inrichting is
    oergezellig en de schuifdeuren zijn prachtig, en handig
    ook als je beide wat anders wil doen. Alles straalt zo'n
    heerlijke rust uit.

    Geniet van een heel fijn weekend.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, Elizabeth, dat jij na het eten nog zo'n klus kan doen, ik ben dan nergens meer toe in staat. 's Morgensvroeg ben ik op zijn best en ik kan best lang doorgaan maar rond etenstijd is mijn energie verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, die schuifdeuren! Dat zie je niet vaak meer, en heel handig als je even apart wilt gaan zitten.
    Wat werk jij hard in de avond, de meeste mensen doen dat in de ochtend.
    Ja ja die regen, het is niet echt gezellig en we verlangen allemaal naar de zon. Hij komt terug zeggen ze, laten we daar maar op hopen.
    Je hebt in ieder geval een heerlijk maaltje gekookt.
    Ben gek op wokgroenten en rijst.
    Een zonnig weekend gewenst!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, het weer is best troosteloos, we hoeven onze planten buiten geen water te geven. Ach iedereen heeft wel eens zo'n dag, zeker met dat grauwe weer, maar gelukkig weet jij zelf hoe je dat het beste aanpakt kennelijk en dan: weg slecht humeur en nog lekker gegeten ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een troosteloze dag was het gister, maar van zulk lekker eten knapt een mens op. Prachtige foto's van je huis trouwens. Heel mooi die tussendeuren en ook het uitzicht. Zelfs als het regent. Moet jij volgende week al weer aan het werk? Hier is de schoolvakantie tot 28-8. Gaat snel die zomer en ik hoop dat we nog wat mooi weer krijgen. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie ruimte waar DH zich terugtrok ;-)

    Het eten klinkt erg lekker...bestond er maar iets van geurblogs want volgens mij rook het ook erg lekker!


    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inderdaad het weer werkt niet mee he.
    Maar het koken heeft je goed gedaan gelukkig en wat een energie zo sávonds zeg.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat het weer zo slecht is, maar (helaas) gelukkig kunnen er zelf niets aan doen. Nu maar hopen op beter weer. Je maaltijd ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja het schiet niet op met de zomer. Ik heb al chrysanten in potten in de tuin staan en die associeer ik altijd met de herfst en zo zag het er van de week buiten ook wel een beetje uit. Klinkt trouwens als een lekker hapje. Fijne vakantie nog. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelukkig is dat nare weer nu voorbij.
    We zijn vanmiddag wezen fietsen en het was heerlijk in de natuur.
    En het wordt nog beter deze week.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...