Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 februari 2022

Washi tape background

Eén van de dingen 'op mijn lijstje' (beter gezegd; lijst) was het maken van een achtergrond waarbij washi tape een belangrijke plek inneemt.
Nu heb ik redelijk wat van die rolletjes, en het is dat ik me een beetje inhoud anders zou ik er veel meer hebben gekocht.
Maar omdat ik ze eigenlijk niet eens zo vaak gebruik, vind ik het wel oké zo.


Bij Marjie Kemper zag ik deze tutorial en ik werd er enthousiast van.
Toen ik naar mijn eigen voorraad tape-jes keek, overheerste blauw... De keuze was snel gemaakt.


Je ziet hierboven een oude agenda, die ik ga gebruiken voor allerlei verschillende technieken.
De bladzijden werden eerst goed ingesmeerd met gesso en daarna maakte ik een mengsel van blauw met een beetje glimmer erdoor. Ik heb verschillende lagen aangebracht om dit effect te krijgen en spaarde daarbij de linker en rechter zijkant een beetje uit, want daar zou toch tape komen.
Toen alles goed droog was, plakte ik vrij lukraak de stukjes tape aan beide kanten op.


Het idee van Marjie om vervolgens een sjabloon te gebruiken en de achtergrond wat te bewerken nam ik over. Maar ik heb spijt van de teveel afwijkende tint blauw; de stippen vragen veel teveel aandacht.



Als silhouette koos ik een pump, één van de sjablonen uit dit boek...



En een passende quote maakte het natuurlijk af... 
Waarbij ik wel even moet vertellen dat ik niet meer op hoge hakken loop hoor. Dat vond ik vroeger wel erg leuk al heb ik het nooit heel bont gemaakt.
En wat voelde je je lekker op die hakken!


Washi tape is ook heel geschikt om kaarten mee te maken. Hierboven een kleine selectie uit 2018.
Binnenkort maar weer eens wat gaan maken voor de voorraad!


18 opmerkingen:

  1. ach heden ook, je kunt dus nog veel meer met die rolletjes ik heb er ook een bak vol maar gebruik het vooral op enveloppen en kaartjes. Mooie inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave pagina's in je art journal. Ik vind dat je nog heel veel van die rolletjes hebt, maar die heb je ook nodig als je er zulke creaties mee wilt maken. Ik heb er een paar, maar gebruik ze nooit, komt misschien ooit nog eens. De glimmende laag is duidelijk zichtbaar, mooi gedaan. De hele pagina ziet er super uit. De kaarten zijn ook absoluut heel geslaagd, zowel die met uitgesneden vorm, als die met tekst, heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo worden ons weer veel leuke ideeën aangereikt, dankjewel Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Heerlijk dat je zoveel kleuren blauwe washitape in je la had liggen. Zo la, daar ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op; wat ziet dat er mooi uit!
    Natuurlijk heb ik de link naar Marjie Kemper even bekeken (zij heeft óók al zo'n lekkere la 😂). Het is mooi om te zien hoe ze te werk is gegaan en ik snap haar 'één geheel maken' door met gele verf over de pagina's te kleuren, maar ik vind het daardoor minder mooi geworden (misschien komt het door de felle kleur...)
    je blauwe achtergrond past goed bij de tapes maar ik ben het met je eens dat stippen met een wat lichtere kleur kleur misschien beter zou zijn geweest. Ach, zo blijven we leren!
    Wat een mooi schoensjabloon! Het lijkt me nog een hele klus om dat goed over de spiraal te krijgen..
    Hoge hakken heb ik nooit gehad; ik was (en ben) meer van de gezonde schoenen 😊. Maar ik vind hakken wel heel mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, washi-tape is geweldig!!
    Je kan er zoveel leuks mee.
    Goed idee van jou om een oude agenda te gebruiken, voorlopig heb jij ruimte genoeg voor je creatieve uitspattingen.
    Leuk, deze 2 pagina's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om die tape zo te gebruiken, dat geldt ook voor het hergebruik van een oude agenda. Een mooie collage weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kun je veel en leuke dingen met washi-tape, nooit geweten hoor.
    Mooie pagina's, de schoen erbij vind ik geweldig.
    Vroeger ook heel veel op hoge hakken gelopen, nu alleen met een feestje en dan niet van die dunne maar wat dikkere hakken, sta je beter op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een idee om de Washitape zo te gebruiken. Handig om de oude agenda ook te gebruiken, je verft alle afspraken weg, haha. Prachtige pagina’s zijn het geworden. Blauwe stippen zouden inderdaad wat minder blauw kunnen, maar misstaat niet. Ik zie liever een pump op een plaatje dan dat mensen ze aan de voeten hebben, zag veel klachten bij podotherapie. Fijn weekend, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voordat ik jouw blog ging volgen had ik nog nooit van die tape gehoord. Maar je kunt er leuke dingen mee doen zie ik.
    De kaarten zijn ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee om een oude agenda te gebruiken als een boekje vol technieken.
    Dit is ook weer erg leuk om te zien, de achtergrond heb je prachtig op kleur
    gekregen en de pump staat er perfect bij. Persoonlijk vind ik de stippen fraai
    in het geheel passen. Naadhakken daar heb ik ook heel lang op gelopen, toevallig
    van de week met vrienden over gehad. Met z'n vieren gingen we een weekje naar Parijs
    3 personen met degelijke wandelschoenen en ik liep op naaldhakken geen enkel probleem
    Heel lang heb ik aan ballet gedaan en ook veelvuldig op spitzen gedanst, dus ik denk
    dat de stand van mijn benen dan goed past bij naaldhakken. Maar nu niet meer hoor ;-)
    Je kaarten vind ik ook erg mooi geworden, wat een TOP idee omdat met Washi tape te doen.
    Wederom een mooie leerzame post Elizabeth, met SUPER resultaten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook maar eens kaarten gaan maken met al die rolletjes die ik heb. Goede inspiratie, dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat maak je toch veel moois. Zo afwisselend ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een oude agenda, washi-tape dat je nog had liggen, een erg leuk sjabloon (wat een leuk boek moet dat zijn!) en hup, jij tovert er ontzettend leuke dingen mee. Dank voor de inspiratie, al te lang geleden dat ik iets met washi-tape deed, hoogste tijd om mijn Bullet Journal weer eens te gaan gebruiken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is alleen al leuk om naar al die rolletjes te kijken, zo mooi gerangschikt.
    Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest.
    Het olifantje is ook leuk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer heerlijk creatief bezig geweest, ik heb geloof ik 2 washi-tape rolletjes ;)
    Een leuk blogbericht en als ik het hier zo boven lees, heb je veel mensen op ideeën gebracht, ook leuk!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om washi tape zo te gebruiken. Ook ik heb een voorraadje en gebruik het zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk wat jij met die washi-tape maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuke bladzijdes. Mooi met die mooie hoge hak erbij. Ik liep er vroeger ook wel eens op maar ben blij dat ik nu gewoon leuke, degelijke, schoenen kan dragen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...