Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 februari 2022

Stedenkwartet kaarten

 



Het stedenkwartetspel Nederland heb ik een tijdje geleden in de kringloopwinkel gevonden.
Inmiddels heb ik er al een paar kaarten mee gemaakt.
Het is zò leuk om iemand te verrassen met zijn eigen woonplaats!



Onlangs was Floor jarig geweest, en ik was weer eens te laat met een kaart sturen, maar ik heb het goed gemaakt.
Het is een sport om papier te vinden dat iets 'doet' met de afbeelding op het kaartje. Vaak let ik op kleur, maar ook sfeer, stijl of motief zijn belangrijk.
Het papier wat ik op de kaart voor Floor gebruikte, komt uit Daphne's Diary. Het kleine scheurseltje rechts kwam er als laatste nog bij. Ik miste daar net iets.
De binnenkant van de kaart was ook gezellig hoor, maar dat is privé.



Mijn schoonzus en zwager zijn beide deze week jarig geweest. Ze wonen nog niet zo lang in Dordrecht, maar wel naar grote tevredenheid.
Dus ja, zo'n kaart vinden ze zeker leuk, daar was ik wel van overtuigd.
Ik heb trouwens de mooie handgeschreven stempels van Marianne Design aangeschaft na een tip van Angélique.




Maar de allereerste kaart die ik maakte m.b.v. dit stedenkwartet was trouwens voor Angélique, vorig jaar november!

En er zullen nog best wat kaarten volgen denk ik...



17 opmerkingen:

  1. Zo wat leuk zeg wie weet ga ik met dit idee ook nog eens aan de slag. Goede inspiratie misschien eens met de oudste kleindochters doen. Ik wilde al vragen hoe je die tekst zo mooi had gekregen stempels dus echt heel mooi ik kijk straks ook nog ecen bij haar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige kaarten, creativiteit alom .
    Voor de ontvangers een genot om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Die kaart met de toren van de Grote Kerk van Dordt is helemaal mooi. Ik ben in die kerk gedoopt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn prachtige kaarten, leuk idee om zo een afbeelding van de woonplaats te sturen.
    Daar is iedereen blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om met kwartet kaarten wenskaarten te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk als je een kaart ontvangt met een kwartetkaart van je eigen woonplaats! En dan zo'n blokje erop met "with love" wat weer refereert naar mijn vorige blognaam. De andere kaarten heb je ook heel gaaf gemaakt en zullen net zo gewaardeerd worden. De stempel komt goed tot zijn recht, gaaf zijn ze allemaal hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was zeker een grote verrassing Elizabeth, toen die kaart in de bus viel.
    Ben gek op oude dingen en dus ook op dit soort kaarten en dan ook nog mijn eigen stadje!
    Hij hangt te pronken in de kamer.
    Nogmaals bedankt voor deze prachtige kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee om de kaarten te koppelen aan het adres van de ontvangers! Zo maak je prachtige persoonlijke kaarten. Mooi zoals je de achtergronden laat combineren met de kaarten.
    En die stempels? Die komen mij bekend voor 😉. Ze lijken zo mooi handgeschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om dit kwartetspel nog eens te zien, ik heb er vroeger veel mee gespeeld. Geen idee waar het gebleven is. Je hebt er leuke kaarten mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die oude kwartetkaarten zijn zo leuk om kaarten mee te maken.
    En helemaal als je een kaart kunt maken van de plaats waar iemand woont.
    Dat maakt het toch veel persoonlijker.
    Ze zijn super goed gelukt zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een treffer Elizabeth dat je zo'n fraai kwartetspel bij de kringloop
    tegen bent gekomen. Zeker heel erg leuk de kaarten die je gemaakt hebt,
    mooier kan bijna niet een kaart van de stad waar je woont.
    je hebt er mooie details aan toegevoegd en ook de de enveloppen zijn heel
    speciaal,heel GESLAAGD!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee zeg! Ik ga er eens naar op zoek in de kringloop. Zo'n soort kwartet had ik vroeger ook, maar dan met bloemen. Die stempels is ook een goede tip.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee en heel herkenbaar zo'n kwartetspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig om een kaart te ontvangen van je woonplaats. De kaart wordt nog sfeervoller door de toevoegingen. Heel mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kaarten. Ik vind het altijd heel inspirerend om te zien dat je met iets simpels iets heel leuks kunt maken. Ik heb nog een oud kwartet liggen, misschien toch eens iets mee gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk! Ik ga eens zoeken, moet nog ergens zo'n kwartet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooooooh, ships!!
    Ik ben gisteren net bij de Kringloop geweest en vergeten te kijken bij het speelgoed!
    Wat ontzettend leuk zeg, dit kwartet en daar dan kaarten me maken

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...